Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » Wifi onderdeel PC (verplaatst)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 19:01:52.
Hey

Ik kreeg recent een 2dehands pc die toch nog een stuk beter zou moeten zijn dan mijn laptop. Het gaat om een fujitsu esprimo ph300 E85+.

Serie nummer: YLHV011757

Nu de pc werkt perfect met slechts een helaas redelijk vitaal probleem. Geen wifi.
We hebben wel zo een antenne die je erin kunt steken om wifi te hebben maar blijkbaar ontbreekt de pc zelfs het onderdeel (soor van schuiven?) waar je die antenne in zou kunnen steken.

Dus als iemand weet waar ik dat onderdeel zou kunne kopen voor deze PC heeft hij me ewige dank.

Voel je vrij om vragen te stellen als iets niet duidelijk is of om naar meer foto's te vragen.

Foto etiket pc:

http://i58.tinypic.com/1056u5c.jpg

Opmerking van de crew

Plaatje hierheen gehaald, kreeg het daar niet open.

Wheeldigger

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
Wheeldigger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.34 % door Wheeldigger op zondag 2 augustus 2015 om 19:29:16.
^ Reactie #1 geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 19:04:57.
Vind die antenne niet meer dus kun je die ook nog ergens kopen?
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op zondag 2 augustus 2015 om 19:31:46.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Beter de kaart eruithalen, drivers verwijderen, en een nieuwe kopen, scheelt je een bak ellende.
Die dingen kosten weinig meer, en je bent verzekert van een werkend produkt :)
^ Reactie #3 geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 19:33:22.
Eh ik ben nogal slecht met dit soort dingen dus ik ben niet zeker wat je bedoelt met die uitleg.
^ Reactie #4 geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 19:34:10.
Ik heb een heel laag budget voor het moment dat is waarom ik die oude pc wil oplappen
^ Reactie #5 geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 19:42:27.
Ik ben zeker dat je weet waarover je het hebt probleem is ik niet. Dus als ik je om het ongemak mag vragen heel stap per stap en gedetaileerd te zijn in wat ik best zou doen om die pc te laten werken.
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op zondag 2 augustus 2015 om 20:48:27.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
bedoel je met schuif soms een USB ingang ?
Neem eens foto van de antenne aub?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #7 geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 20:50:46.
Need het probleem met de PC is dat er normaal zo slots zijn waar je bv zo een antene in kunt steken zodat de pc wifi kan gebruiken. Maar die pc heeft die slots niet eens dus moet ik eerst die slots hebben en dan een antenne.
^ Reactie #8 geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 21:05:02.
Zou dat werken om er gewoon so een USB versie in te steken bij die PC?
^ Reactie #9 geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 21:13:11.
Wat ik bedoel is dat we antene die we nog hadden echt een was met zo een plaat aan die je in de PC zelf ergens moest inschuiven. Maar die plaats waar je dat moet inschuiven is er gewoon niet. Dus zou zo een USB versie de oplossing zijn?
^ Reactie #10 geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 21:35:42.
draadloze netwerkkaart dat is het. Die PC heeft gewoon dat niet denk ik. Want die antenne die wij hadden was nog een oude die je zo echt in je pc moest vastmaken maart de plaats waar je dat kon doen was er niet. Betekent dat dat ik geen draadloze netwerkkaart heb dan?
^ Reactie #11 geschreven door Cdude op zondag 2 augustus 2015 om 21:51:58.
Cdude's avatar
ah, dan gewoon best wifi stick kopen
https://www.krefel.be/nl/multimedia/netwerk/wi-fi-adapters/dwa-140_wireless_n_usb-stick/PKEY_A5_B143_C918_918075?gclid=CKOD4ZOWi8cCFeTMtAodFhIHqg
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #12 geschreven door Cdude op zondag 2 augustus 2015 om 21:54:55.
Cdude's avatar
of goedkoper Ún het snelste is simpele UTP/netwerk kabel naar de modem/router

http://www.conrad.be/ce/nl/product/990527/Goobay-Netwerk-Aansluitkabel-CAT-5e-UUTP-20-m-Grijs?ref=list

(link is 20 meter maar ook in 2, 5 of 10 te verkrijgen bij je lokale PC-boer)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 18.04 % door Cdude op zondag 2 augustus 2015 om 21:55:51.
^ Reactie #13 geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 23:07:57.
Beter om een adapter te gebruiken. Laatste vraagje nog. Ik vond eerst deze: http://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-wn727n-wireless-n-usb-wifi-adapter-150-mbps/1003004011473195/

Die is zelfs duurder dan degene die jij linkte welke is er dan beter? e-e
^ Reactie #14 geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 23:08:27.
Want de goedkopere hier zou meer mbps hebben.
^ Reactie #15 geschreven door een gast op zondag 2 augustus 2015 om 23:15:08.
Is de Mbps het enigste want telt bij zoiets of zijn er andere dingen om rekening mee te houden.
^ Reactie #16 geschreven door Cdude op maandag 3 augustus 2015 om 20:39:26.
Cdude's avatar
Jouw stick is van vorige generatie Ún duurder dus niet echt koopje ;)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen