Multidesk.be » Forums » De lounge » Windows 10: Installatie via de update procedure

• Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door thekid op vrijdag 31 juli 2015 om 13:56:05.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zoals ik al zei in de babbelbox, ik heb net Windows 10 geïnstalleerd via de update procedure. Alhoewel ik een reservatie had om de update procedure te doen, had deze nog niet aangegeven dat ik kon updaten.

Dus, heb ik maar wat rondgezocht op het internet en op volgende site de downloadlink voor Windows 10 gevonden, die je toelaat of:
- de installatie cd af te halen, die je dan ten latere tijde kunt installeren
- de update direct te starten

deze link kan je hier vinden: http://www.cnet.com/how-to/jump-the-line-and-get-windows-10-right-now/

Bij de update kunnen de apps, instellingen en documenten meegenomen worden van een vorige versie naar Windows 10. Het is evenwel zo dat je dan dezelfde systeemtaal moet hebben om de installatie te doen. Ik heb bvb van mijn voorgeinstalleerde Windows 8 duitse taal naar Windows 10 engelse taal gegaan, en kon daardoor enkel mijn bestanden bewaren (in Mijn documenten). Mijn voorheen geïnstalleerde programma's op de C schijf waren verdwenen en mijn windows zag er bijna als een clean install uit (sommige programma's zonder dependencies waren nog beschikbaar over een vroegere link vanaf het bureaublad, en ook mijn bureaublad was nog zoals het voorheen was).

Tijdens de installatie zijn er toch een paar dingen waarop je moet letten:
- Je kan de pc niet gebruiken na de eerste herstart tot de installatie klaar is
- Indien je over wifi met internet verbonden bent, moet je uw wifi wachtwoord hebben
- Je zal eventueel nog extra drivers moeten installeren naderhand
- Sommige programma's kunnen verwijderd worden (programma's die op de C schijf aanwezig waren)

Je kiest ook het beste voor een aangepaste installatie ipv een snelle installatie. Er zijn een hoop settings die in Windows 10 auto opt-in zijn, en die je misschien liever zelf niet toelaat (zoals advertentie id en verdere).

Hier kan je er wat meer info over vinden:
http://www.howtogeek.com/224352/what%E2%80%99s-the-difference-between-windows-10%E2%80%99s-express-or-custom-setup/

Na de installatie van Windows 10 is er vermoedelijk nog een extra instellingen die je wenst te wijzigen, nl het toelaten dat andere Windows 10 gebruikers bij jou de updates downloaden. Deze is ook auto - opt - in voor de Home versies van Windows 10, en zou dus die updates aan gebruikers in je buurt aanbieden (en dus een deel van je bandbreedte gebruiken).

Deze kan je afleggen via:
- Start
- Settings
- Update and security
- Advanced settings
- Choose how updates are delivered

Daar kan je dan desgewenst de instelling afstellen, of indien meerdere pc's op je LAN windows 10 draaien kiezen om enkel over het lokale netwerk updates te delen.

Meer info kan je hier vinden:
http://tweakers.net/nieuws/104507/windows-10-gebruikt-internetverbinding-om-updates-bij-anderen-af-te-leveren.html

Als laatste kan je hier nog een Windows 10 review terug vinden
http://tweakers.net/reviews/4108/windows-10-een-nieuwe-start-op-diverse-vlakken.html

En kan je hier een overzicht krijgen van de belangrijkste eigenschappen van Windows 10
http://tweakers.net/reviews/4118/de-prestaties-van-windows-10-snelheid-accuduur-en-dx12.html

Opmerking van de crew

Kleine aanpassing om ongewenste smiley te voorkomen :)

Wheeldigger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.06 % door Wheeldigger op vrijdag 31 juli 2015 om 21:23:55.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #1 geschreven door McNab op vrijdag 31 juli 2015 om 14:08:38.
McNab's avatar
Multiviteit: 109
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoe weet je welke taal voor de download te kiezen wanneer je zoals ik bij de eerste opstart (HP laptop) een keuze kreeg om de taal in te stellen?
^ Reactie #2 geschreven door thekid op vrijdag 31 juli 2015 om 14:17:45.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Je kiest de taal die jij uitgekozen hebt :-)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door McNab op vrijdag 31 juli 2015 om 14:25:17.
McNab's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dank je!
Oef, heb ik toch de juiste versie gedownload :)
Nu wil ik van de iso een DVD branden, kom ik tot de vaststelling dat ik geen blanco DVD meer heb.(blush) .
En ik was zo zeker dat ik er nog één had.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.52 % door McNab op vrijdag 31 juli 2015 om 14:26:16.
^ Reactie #4 geschreven door thekid op vrijdag 31 juli 2015 om 14:34:26.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het is te groot voor een DVD, gebruik een Bluray of een USB stick ;) (6gb)
^ Reactie #5 geschreven door McNab op vrijdag 31 juli 2015 om 15:02:20.
McNab's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
6 GB ??? Ben je zeker?
De iso is maar 2.504.589.312 bytes groot?
En op internet lees ik 3GB?
^ Reactie #6 geschreven door thekid op vrijdag 31 juli 2015 om 15:12:34.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nope, niet zeker :D ik denk eerder dat de totale plaatst benodigt 6 GB is :) sorry :)
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op vrijdag 31 juli 2015 om 20:18:25.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 31/07/2015 15:12:34:

Nope, niet zeker :D ik denk eerder dat de totale plaatst benodigt 6 GB is :) sorry :)

Nochtans uit jouw eigen link CNET

Dixit

A blank USB or DVD (and DVD burner) with at least 4 GB of space if you want to create media.
We recommend using a blank USB or blank DVD, because any content on it will be deleted.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.69 % door Cdude op vrijdag 31 juli 2015 om 20:19:26.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #8 geschreven door thekid op vrijdag 31 juli 2015 om 23:11:22.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ahja, ik lees nu ook niet alles :-D
^ Reactie #9 geschreven door Cdude op zaterdag 1 augustus 2015 om 16:33:53.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 31/07/2015 23:11:22:

Ahja, ik lees nu ook niet alles :-D

Als je beide versies 32 en 64-bit samen download is het idd + 6GB.
Afzonderlijk niet ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op zondag 2 augustus 2015 om 16:02:44.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders), when we have a good faith belief that doing so is necessary to.”

http://www.rt.com/usa/311304-new-windows-privacy-issues/
^ Reactie #11 geschreven door sharkoon op maandag 10 augustus 2015 om 18:12:11.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het eerste dat opviel , op mijn laptop kon ik langer werken dan onder windows8.1.
Lees iets stroom zuiniger.
^ Reactie #12 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 11 augustus 2015 om 22:20:13.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zelfs mijn minder legale Win7 mag de update naar 10 verwachten.
Heb wel vernomen dat W10 nogal wat gegevens naar M$ verzend, meer nog dan Goegel Chroom :S
^ Reactie #13 geschreven door Cdude op dinsdag 11 augustus 2015 om 23:40:40.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Wheeldigger op 11/08/2015 22:20:13:

Zelfs mijn minder legale Win7 mag de update naar 10 verwachten.
Heb wel vernomen dat W10 nogal wat gegevens naar M$ verzend, meer nog dan Goegel Chroom :S

http://www.zdnet.be/nieuws/170355/zo-herstel-je-de-privacy-op-je-windows-10-computer/
^ Reactie #14 geschreven door Wheeldigger op woensdag 12 augustus 2015 om 05:09:56.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Thanks dude :)
^ Reactie #15 geschreven door sharkoon op donderdag 13 augustus 2015 om 10:14:41.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Minder legale windows7 versie?

<droolmode on>
let in elk geval op, er zijn al minder florisante download servers die windows10 aanbieden. Dat is dan wel windows 10 met tenminste een paar gratis programma's waarmee je ongemerkt kan surfen, gezien dit in elle veiligheid geen anti virus nodig, en zie, de computer doet dan af en toe mee met een sociale bezigheid door een een bank te bezoeken bvb.

En nog leuker is de gratis backup mogelijkheid, paswoorden, identiteitsgegevens en liefst ook sis kaart gegevens en rijbewijs en dat wordt dan via een velige verbinding gratis opgeslagen.

En zie, plots heb je online veel meer vrienden.
<droolmode off>

Elke windows10 versie maakt verbinding met Microsoft, dat valt niet volledig uit te schakelen want het is een deel van de beveiliging.

Zelfs uitschakelen in de registry gaat niet.

Gratis he.

^ Reactie #16 geschreven door Cdude op dinsdag 18 augustus 2015 om 12:40:54.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
http://computerworld.nl/dossiers/windows-10
^ Reactie #17 geschreven door sharkoon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:50:56.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik ben geen gewone computer gebruiker.
Natuurlijk moet je in het begin van een nieuwe versie eens rondkijken wat er zooal actief is en uitschakelen wat je niet wil dat er gebeurd.

Dat moet tegenwoordig ook bij Linux derivaten gebeuren en wacht maar beste Mac OS gebruikers, jullie ook.

Maar af en toe zijn wel voordelen aan verbonden en als de voordelen meer wegen dan de nadelen , natuurlijk werkt windows10 slecht op boloude computers maar dat probleem was er al met eerdere windows versies.

En ja, bekijk de privacy instellingen en sta verstelt hoeveel je daar moet uitschakelen.

Maar op laptop is de batterij besparing wel een pluspunt.

Ik reageerde op "Zelfs mijn minder minder legale Win 7 mag de update naar 10 verwachten."

^ Reactie #18 geschreven door Cdude op dinsdag 18 augustus 2015 om 18:34:30.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
en vanwaar de "drool" mode (kwijlen op update? )
^ Reactie #19 geschreven door sharkoon op dinsdag 18 augustus 2015 om 20:11:50.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
drool op de "minder legale win 7"
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS