Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » moederbord socket 1156

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door sletsie op woensdag 29 juli 2015 om 13:11:37.
sletsie's avatar
Multiviteit: 1114
Hallo,

Iemand die toevallig een mobo heeft socket 1156 die ik even mag gebruiken?
Heb een mobo (ms-7616)met processor gekregen. Een oudere i5-750 2.66ghz.

heb deze in een case ingebouwd, deze heeft geen mankementen.
pc doet totaal niks. alles mooi aangesloten.
front panel connectors zeker nog ok.
voeding ook zeker goed, die kwam uit mijn pc. Daar nooit problemen gehad.
tenzij iemand raad weet waardoor ik toch kan uitsluiten dat het mobo niet defect is?
geen lampje aanwezig alvast om te zien of er nog iets van stroom opkomt.

greets
^ Reactie #1 geschreven door sharkoon op woensdag 29 juli 2015 om 13:27:39.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
Als de computer niks doet, dus geen beeps en geen ventilator die begint te draaien wil dit ten minste zeggen dat er langs de kant van de stroom toevoer iet scheelt.

Met zulke hardware altijdd oppassen voor statische ontladingen want die zijn nefast voor zulke gevoelige systemen.

Normaal als het bord zelf goed werkt en er is iets hardware mis, volgen gekende beep codes.

Is een summier luidsprekerte aangesloten?

Via de beep codes is vast te stellen waar het probleem zit.
is dat zoomertje aangesloten en nog altijd niks, inderdaad risicoop defect bord.
Maar indien statisch kan het van alles zijn, zelfs bord en cpu naar gelang aar de statische ontlading plaats vond.

^ Reactie #2 geschreven door sletsie op woensdag 29 juli 2015 om 14:23:54.
sletsie's avatar
hoi sharkoon.

voeding van 550W, dus zeker niet te weinig en werkt op een andere pc.
ik zal eens kijken of er een speaker opzit. kan ik op een of andere manier de spanning op een moederbord meten?

zou idd handiger zijn moest ik beep codes krijgen. maar aangezien pc niet reageert als ik de aan/uit knop indruk...
kan em ook in andere case inbouwen om toch maar uit te sluiten dat het aan de case ligt, maar lijkt mij nutteloos werk.
^ Reactie #3 geschreven door thekid op woensdag 29 juli 2015 om 14:26:20.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
heb je eerst eens geprobeerd enkel de cpu en de koeler erop te zetten, en dan het de pc op te starten (door met een schroevendraaier de korrekte pins te verbinden?) Dit is meestal mijn eerste test voor ik begin met alles in de pc te steken :) Indien je dan ook een speaker aangesloten hebt, kan je dan ook de beepcodes horen (geen vga, geen memory...)

je kan steeds eens een foto nemen van je open case met de aansluitingen die je op uw moederbord gemaakt hebt, verder, zou het handig zijn om eens de manual te controleren of de extra power aansluitingen, de power en de pins correct ingesteld zijn aangesloten :)

Van de tekst die je hier maakt kunnen we zeer weinig uitsluiten wat het kan zijn ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door sletsie op woensdag 29 juli 2015 om 14:42:57.
sletsie's avatar
de truc met schroevendraaier geprobeerd:)

cpu en koeler idd al apart proberen draaiende te krijgen, geen succes.
ik zal de nodige foto's maken.
heb hier geen manual bij.
een en ander opgezocht en daarbij gevonden hoe ze aan te sluiten.
ik zal alvast foto van de front panel pinnetjes nemen en mss nog enkele die nuttig kunnen zijn.

merci alvast!
^ Reactie #5 geschreven door Fred31 op zaterdag 1 augustus 2015 om 20:38:00.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
is die pins voor 2x12V (2xzwart en 2xgeel ) op moederbord aangesloten?
dit is nodig anders start je pc zeker niet op

Mvg
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #6 geschreven door sharkoon op woensdag 5 augustus 2015 om 17:02:00.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
kan 4 , 6 of 8 pins zijn
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.33 % door sharkoon op woensdag 5 augustus 2015 om 17:02:22.
^ Reactie #7 geschreven door Wheeldigger op woensdag 5 augustus 2015 om 17:19:31.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Witte vierkante 4-pins connector op het mobo;

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRVV5ST1kV-wjXOEP-taC-SdIRJn2217m482WVTjUfSVyxwRboNcw
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen