Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » partitie probleem

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zondag 7 juni 2015 om 19:57:13.
hey,

Ik wil mijn C partitie groter maken door mijn F partitie kleiner te maken(beide op ssd)

nou als ik dit doe via de disk management in windows. Dan, als ik F kleiner heb gemaakt, dan staat de "unallocated disk space" niet naast het vakje van de C partitie. hierdoor kan ik dit niet bij C voegen.

welke andere goede partitie tool raden jullie mij aan om dit wel te kunnen doen?
^ Reactie #1 geschreven door sharkoon op zondag 7 juni 2015 om 20:28:34.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
Als je met disk managment werkt en je verkleint de F partitie, dan onstaat er een gebied inderdaad "unallocated disk space"

In disk managment rechtermuisklik op C en kies "uitbreiden"
Dan kan je de capaciteit die vrijgekomen is door de F kleiner te maken weer toevoegen aan C.

Op SSD: bij SSD's altijd wel eens een backup maken.
Voor harde schijven natuurlijk ook, wat belangrijke data betreft.

^ Reactie #2 geschreven door een gast op maandag 15 juni 2015 om 21:57:55.
Ja maar uitbreiden optie is niet beschikbaar. het is zeg maar [c] [iets] [f] [unallocated disk space]

Ik krijg die unallocated niet bij C nu.

Want dan moet het zo staan [c] [unallocated disk space] [iets] [f]

^ Reactie #3 geschreven door thekid op dinsdag 16 juni 2015 om 21:50:25.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Probeer indien mogelijk of, een screenshot bij te voegen, dat maakt het voor ons heel wat overzichtelijker (maar moet je je wel even registreren), of een meer overzichtelijke listing van uw harddisk partities te geven.

In uw bovenstaande lijst ontbreken nl de grootte van de partities, die ons meer info zouden kunnen geven, ook de eventueel beschrijvende tekst die je kunt zien wanneer je de partitie aanklikt kan handig zijn.

Qua partitie tools die je ook kunt gebruiken, kan je eventueel kijken naar GParted, dit is een bootable CD die een partitiemanager start. Je kan daarvoor ook ons artikel nakijken, alhoewel die misschien ietwat aan de oudere kant is (dwz, gebruik uw gezond verstand bij het partitioneren :))
GParted vind je hier: http://gparted.org/news.php

en het artikel vind je hier: http://www.multidesk.be/artikels/artikel/220/Hoe-kan-ik-mijn-harde-schijf-herpartitioneren.html

Opmerking van de crew

Taalvout hersteld ;)
Wheeldigger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.11 % door Wheeldigger op dinsdag 16 juni 2015 om 22:12:24.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen