Multidesk.be » Forums » Virussen, adware, spyware, ... » pc gaat zeer traag

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door LUYTO01 op zaterdag 30 mei 2015 om 09:07:53.
LUYTO01 heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 6
Hey ,

mijn pc loopt ineens zeer traag na een melding van mijn avg over een bedreiging van een trojan horse .
Heeft er iemand hier ervaring mee ? alvast bedankt

T.
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op zaterdag 30 mei 2015 om 09:41:38.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
welk paard?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door Ezio op zaterdag 30 mei 2015 om 10:50:59.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Als AVG je de melding gaf over het trojaans paard, wat is er dan mee gebeurd? Heb je gekozen voor "Herstellen"? Verder lijkt het me ook verstandig om AVG eens een volledige scan van je computer te laten doen.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #3 geschreven door LUYTO01 op zaterdag 30 mei 2015 om 11:05:42.
Bedankt ,

ik heb bij de melding van avg gekozen om te verwijderen , daarna nog pc volledig gescant , niks gevonden toch blijft pc traag en op de andere account is het icoontje van explorer verandert en gaat niet meer open
^ Reactie #4 geschreven door Ezio op zaterdag 30 mei 2015 om 11:25:47.
Ezio's avatar
Dat het icoontje van explorer is veranderd lijkt me niet zozeer aan dat Trojan Horse te liggen, maar daar kunnen we straks even voor kijken :)
Ik zou eerst nog even Malwarebytes laten draaien op je systeem:

- Download en installeer het programma: http://downloads.malwarebytes.org/file/mbam/
- Open Malwarebytes
- Wacht even tot de Database is geüpdatet
- Klik op de grote knop 'Scan Now' en laat het programma rustig zijn gang gaan.
- Als hij klaar is, kies dan voor 'Remove Selected' :)

https://www.malwarebytes.org/support/guides/mbam/images/scandetections.png

Oh ja, achter dit proces zou ik Malwarebytes terug verwijderen van je systeem, het zou immers kunnen conflicteren met AVG. En vergeet ook niet om je systeem dan eens opnieuw op te starten ;)

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.52 % door Ezio op zaterdag 30 mei 2015 om 11:35:38.
^ Reactie #5 geschreven door LUYTO01 op zaterdag 30 mei 2015 om 12:35:37.
oké ,

mijn pc heeft 2 accounts , bij de ene kan op het net maar bij die andere niet, maar moet ik die scan niet uitvoeren bij die account waar ik problemen heb

T.
^ Reactie #6 geschreven door Ezio op zaterdag 30 mei 2015 om 13:06:49.
Ezio's avatar
Normaal scant dat programma de volledige harde schijf van je computer, dus ook de bestanden van de andere accounts.

EDIT: blijkbaar kunnen sommige specifieke gebruikergebonden zaken niet worden opgeschoond vanaf een ander account. Bij voorkeur draai je MalwareBytes dus op beide accounts. Bedoel je dat je geen internettoegang hebt op het andere account? In dat geval kan je Malwarebytes bijvoorbeeld op een USB-stick zetten om het programma zo te openen vanaf het andere account.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 61.33 % door Ezio op zaterdag 30 mei 2015 om 13:10:57.
^ Reactie #7 geschreven door LUYTO01 op zaterdag 30 mei 2015 om 15:28:56.
oké gelukt , ik had 8 meldingen en die zijn verwijderd .
Maar het probleem van het interneticoontje (dat veranderd is en dus bijgevolg krijg ik het niet meer open) is niet opgelost .
^ Reactie #8 geschreven door Ezio op zaterdag 30 mei 2015 om 15:32:26.
Ezio's avatar
Krijg je een melding als je op het icoontje klikt? Volgens mij zou je iets moeten krijgen in de aard van "Het programma is niet gevonden, wilt u de snelkoppeling verwijderen?".
^ Reactie #9 geschreven door LUYTO01 op woensdag 10 juni 2015 om 19:53:50.
nee , het is niet meer de grote blauwe E maar gewoon veranderd in iets anders en ik krijg op geen enkele manier die open
^ Reactie #10 geschreven door Ezio op donderdag 11 juni 2015 om 00:28:04.
Ezio's avatar
Heb je al geprobeerd om Internet Explorer opnieuw te installeren? Trouwens, merk je ondertussen al dat de computer terug sneller gaat?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen