Multidesk.be » Forums » PDA » iPhone bij Telenet King abonnement

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op donderdag 7 mei 2015 om 16:15:04.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Y'ello,

Mijn smartphone (HTC Desire X) is nu toch dringend aan vervanging toe en ik zou graag voor een iPhone gaan. Als ik een iPhone 5S 16Gb kies in combinatie met een Telenet King abonnement neem, zou me dat na 2 jaar (de abonnementsduur) 920 EUR kosten (eenmalig 199 EUR + maandelijks 30 EUR). Stel dat ik diezelfde iPhone los koop in de Apple Store, kost me dat al 600 EUR. Reken daarbij nog eens 15* 24 voor 2 jaar Mobile Vikings en je komt na twee jaar uit op 975 EUR. Het abonnement bij Telenet komt dus wat goedkoper uit.

Nu is mijn vraag, is het de goedkopere prijs waard? M.a.w zal ik spijt krijgen dat ik me heb laten verleiden door zo'n koppelaankoop bij Telenet? :)
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door thekid op donderdag 7 mei 2015 om 19:10:27.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Goeie vraag. Koppelaankoop is nog relatief nieuw in BelgiŽ, dus je kan er maar beter voorzichtig mee zijn :)

wat voor mij in zo'n geval belangrijk zou zijn (smartphone gewijs):
- Krijg je na 2 jaar je toestel, of krijg je op dat moment een upgrade
- Kan je, wanneer je eens iets langer op reis bent, een andere simkaart insteken
- Wat met de garantie

En over het abonnement gesproken:
- voldoet het aan je noden, zal het in de toekomst ook nog aan je noden voorzien
- voor welke zaken moet je extra betalen (extra GB's data, teveel sms, te lang telefoneren) en reken je dit mee in je kosten van je abonnement van 2 jaar (bij wij is mijn abo bvb maar 14,99 per maand, maar ik heb bijna elke maand een upgrade nodig (extra MB's data), en daar ik nog veel in Nederland zit om te tafelvoetballen heb ik ook wel nog eens wat roamingskosten erbij, die dan ook bovenop de abo kosten komen)

Je kan natuurlijk eens kijken of je via telenet niet nog meer producten kunt combineren (internet+tv+gsm) en of het zo niet nog goedkoper gaat uitkomen voor alles samen, of nog eens goed over mijn bovenstaande punten nadenken ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op vrijdag 8 mei 2015 om 19:48:00.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Zet eens wat je krijgt voor 15eur bij beide providers naast elkaar?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door Ezio op zaterdag 9 mei 2015 om 15:38:15.
Ezio's avatar

Dixit

Dixit thekid op 07/05/2015 19:10:27:

Goeie vraag. Koppelaankoop is nog relatief nieuw in BelgiŽ, dus je kan er maar beter voorzichtig mee zijn :)

wat voor mij in zo'n geval belangrijk zou zijn (smartphone gewijs):
- Krijg je na 2 jaar je toestel, of krijg je op dat moment een upgrade
- Kan je, wanneer je eens iets langer op reis bent, een andere simkaart insteken
- Wat met de garantie

En over het abonnement gesproken:
- voldoet het aan je noden, zal het in de toekomst ook nog aan je noden voorzien
- voor welke zaken moet je extra betalen (extra GB's data, teveel sms, te lang telefoneren) en reken je dit mee in je kosten van je abonnement van 2 jaar (bij wij is mijn abo bvb maar 14,99 per maand, maar ik heb bijna elke maand een upgrade nodig (extra MB's data), en daar ik nog veel in Nederland zit om te tafelvoetballen heb ik ook wel nog eens wat roamingskosten erbij, die dan ook bovenop de abo kosten komen)

Je kan natuurlijk eens kijken of je via telenet niet nog meer producten kunt combineren (internet+tv+gsm) en of het zo niet nog goedkoper gaat uitkomen voor alles samen, of nog eens goed over mijn bovenstaande punten nadenken ;)

Je krijgt meteen je smartphone van zodra je het abonnement aangaat. Op dat moment betaal je meteen 199 EUR voor het toestel en daarna 30 EUR per maand. Als je het abonnement opzegt, betaal je een restwaarde voor het toestel.

Ik ga niet vaak op reis en verder gebruik ik eigenlijk altijd dezelfde simkaart. Bellen doe ik in het buitenland wel via Skype, heb daar toch wat tegoed dankzij Office 365 :)

Bij defect heb je 2 jaar garantie op het toestel zelf en 6 maanden op accessoires (http://klantenservice.telenet.be/content/smartphoneipad-defect). Je kan het toestel gewoon binnenbrengen in een Telenet winkel.

Qua sms'jes is 10.000 meer dan genoeg. 150 belminuten zijn zeker ook genoeg. In vergelijking met Mobile Vikings moet ik het wel met 1GB minder data stellen (1GB in plaats van 2GB bij MV). Lijkt me in principe ook geen probleem, ben niet van plan om veel te streamen op mijn iPhone. Momenteel verbruik ik ook amper data, maar dat ligt meer aan het feit dat ik mijn smartphone amper nog gebruik omdat hij gewoon te traag is.
Moest dan toch blijken dat King niet aan mijn noden voldoet, kan ik voor 5 EUR extra King 'supersizen' en alles verdubbelen (dus 2GB mobiele data).

We hebben reeds Telenet voor TV, telefoon en internet, maar helaas krijgen trouwe klanten geen extra voordeel (integendeel, enkel nieuwe klanten krijgen korting...) :(

Ging nooit over mijn belwaarde bij MV, Cdude. Kon met 15 EUR vaak zelfs 2 of meerdere maanden weg (opnieuw omdat ik mijn smartphone niet meer zo vaak gebruik). Hoop dat ik het met 1GB ga redden. Bij Mobile Vikings krijg je wel geen belminuten, wat je wel krijgt bij King. Kwestie van compromissen sluiten dus :)
^ Reactie #4 geschreven door Ezio op zondag 17 mei 2015 om 21:32:21.
Ezio's avatar
Zal binnenkort aan den lijve ondervinden hoe zo'n koppelaankoop in de praktijk bevalt, is besteld :D
^ Reactie #5 geschreven door een gast op zondag 31 mei 2015 om 13:18:31.
Laat na een tijd zeker nog iets weten!

Ik heb momenteel mobile vikings en kom na mijn de maand gratis nog een tijd toe met de belwaarde.
Maar met een nieuwe telefoon met betere internet kan dan misschien anders zijn?
^ Reactie #6 geschreven door sharkoon op zondag 31 mei 2015 om 17:37:37.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
Hangt ervan af hoeveel apps er op de smartphone staan.
Niet vergeten, een smartphone is eigenlijk een kleine computer en als we kijken naar het gemiddeld updaten van het OS en de apps kan je zo ergens tussen 200 en 400MB enkel en alleen al updates.

Houd ook rekening ermee dat apps dikwijls extra data opvragen, zoals toegang tot internet en camera etc. ook dat snoept data weg en natuurlijk ook batterij vermogen. Wifi, gps en bleutooth activeren kan ook leiden tot snelle batterijproblemen.

Opletten met gratis apps, komt soms met reclame af (om kosten te dekken), en vanwaar komt die reclame...natuurlijk, internet.

Een nieuwe telefoon met beter internet?
Bedoel je van 3G naar 4G? Blijft hetzelffde , internet data is internet data . 4G surft aanzienlijk sneller.

De meer klassieke telefoons zijn zuiniger, zowel in kosten als zuiniger met electriciteit. Maar tja, ook met minder functies natuurlijk.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.27 % door sharkoon op zondag 31 mei 2015 om 17:38:19.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen