Multidesk.be » Forums » Audio & video » Nog eens een HDMI probleem

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door McNab op dinsdag 28 april 2015 om 21:51:39.
McNab's avatar
Multiviteit: 109
Ik heb een laptop HP DV6 die ik regelmatig aansluit via HDMI aan de TV (model 32LG5000). Meestal gaat dat vanzelf goed. Kabel in de HP, in de TV, de juiste HDMIpoort kiezen via afstandsbediening en kijken maar.
Af en toe, zoals vandaag wil het niet lukken. De HP herkent de TV, het laptopscherm dooft maar geen beeld op TV :(. Trek ik de kabel uit geeft de TV de melding 'geen signaal' (decoder staat af en HDMI poort is trouwens niet geselecteerd) en heb ik terug beeld op de laptop. Als ik op de PC de instellingen zoek vind ik de TV (met de naam 'LG 32LG5000', ik heb die zelf niet ingesteld, dus plug&play). Een andere HDMI kabel lost niks op, een andere HDMIpoort ook niet.
De HP heeft als hoofdchip een Intel 4000 beeldchip (er is ook een Nvdia aan boord) en op de laptop staat Windows7 Home Premium, volledig geupdated.
Ik heb al geschreven dat het meestal werkt, maar soms niet. De ervaring leert dat er veel kans is dat als ik het morgen probeer, er gewoon niks aan de hand is. Maar ik had graag vanavond al een film gekeken en de avond is na wat sukkelen al ver voorbij. En de goesting voor een film ook. (dream)

Wat zou het probleem kunnen zijn dat de HDMI combinatie soms nukken heeft, soms niet, en hoe los ik het op? Enig idee?
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op woensdag 29 april 2015 om 10:50:09.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Je hebt een shortcut om je output te kiezen (enkel laptop, enkel TV, dual screen , een groot) Daar al eens mee gespeeld? Zijn 2 toetsen waarvan 1 "FN"

"Laptop Computers

If you're connecting a laptop computer to a TV or a Projector you'll often need to "send" the video signal to the display device. The key sequence to do this varies depending on the laptop; but usually it's either: Fn + F3, F4, F5, F8, or F9. For example, pressing and holding Fn + F3 at the same time on my laptop sends the video signal to my connected TV instead of the laptop's screen. The corresponding key used with Fn may be labeled as CRT/LCD or have a picture of a monitor on or close to the key. Additional help and information with switching the laptop display can also be found on the link below.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door McNab op woensdag 29 april 2015 om 13:15:20.
McNab's avatar
Ja, FN + F4, maar dat geeft het zelfde resultaat.
Alleen dat terugkeren van TV beeld naar PC beeld dan blind moet gaan (of de verbinding verbreken)
Ik zal straks nog eens TV en PC proberen te verbinden via HDMI, maar ik durf nu al wedden dat het dan wel lukt. Dat was in het verleden altijd zo, waarom nu niet? Ik had het alleen graag gezien dat het altijd lukken zou en niet 9 van de 10 keer.
^ Reactie #3 geschreven door een gast op woensdag 29 april 2015 om 17:13:48.
Klinkt misschien dom maar, eens andere kabel proberen?
^ Reactie #4 geschreven door McNab op woensdag 29 april 2015 om 17:40:45.
McNab's avatar
Lees post 1 eens opnieuw, maar dan aandachtiger ;)
Ongeveer halfweg. Zie je het?:D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 24.81 % door McNab op woensdag 29 april 2015 om 17:41:18.
^ Reactie #5 geschreven door McNab op donderdag 30 april 2015 om 11:11:53.
McNab's avatar
Even een update.
Gisterenavond lukte het ook niet, voor de eerste keer 2 dagen op rij, alhoewel ik durfde te wedden dat ... (blush)

Toch iets nieuws. Op HDMI poort 2 gebeurde alles zoals hierboven omschreven, waarbij dus ook het TV beeld "oplicht", teken dat er een verbinding is, maar zonder herkenbaar beeld. Of zoals min of meer duidelijk (?) omschreven in post 1. Op HDMI poort 3 gebeurde er daarentegen (voor de eerste keer) iets raars. Volgens de TV was er "geen verbinding". De HP maakte wel verbinding en herkende weer de TV met merk en type.

Ik heb in de hardware instellingen gezocht of de laatste driver ge´nstalleerd was voor de Intel 4000. Blijkbaar was dat zo.
Wat ik eerder ook nog vergeten was te vertellen, PC opnieuw opstarten helpt ook niet.

Straks neem ik een laptop van het werk mee naar huis, ook een HP, van een ander type (Probook), maar ook met Intel 4000. Dan kan ik beide eens testen naast mekaar. Later dus meer nieuws.
Alleen, als het vandaag werkt - en dan nog met beide laptops - sta ik even ver.

Niettemin hoop ik dat iemand de ultieme tip geeft om het probleem blijvend op te lossen.
Wat me brengt op dit, zou een (legale!) update naar W8 een oplossing zijn? Ik heb een legale DVD maar stel de installatie ervan steeds uit. W7 draait goed, en updaten om dan andere problemen tegen te komen ligt me toch niet.
^ Reactie #6 geschreven door thekid op donderdag 30 april 2015 om 16:34:02.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Je kan eens kijken of de resolutie correct is, of die eventueel niet te hoog staat? Verder een beetje spelen met de verschillende monitor weergaves (extended, duplicate, ...)

Indien het echt niet gaat kan je het eventueel ook eens met een VGA kabel + audio kabel proberen? ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #7 geschreven door McNab op donderdag 30 april 2015 om 19:59:16.
McNab's avatar
Dank je wel, Kid
Ik heb momenteel geen VGA/audio kabel liggen, toch niet dat ik weet, en of de TV die aansluiting heeft moet ik ook eens kijken.
Met de monitor weergaves heb ik gespeeld. De resolutie staat inderdaad te hoog, maar dat was tot dusver geen probleem (als het werkt tenminste)

Update over de situatie vandaag
De Probook van het werk beschikt toch niet over een HDMI poort (ik dacht van wel) en kan ik op geen enkele manier aansluiten op TV.
Mijn eigen HP geeft nog steeds geen beeld op HDMI poort 3, Totaal niets. Geen verbinding. Mag ik vermoeden dat HDMI3 kapot is? Want op HDMI2 is er nu weer wel beeld. Er is niks gewijzigd sinds gisteren. Dus ???
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen