Multidesk.be » Forums » Netwerken » Powerline (verschillende adapters)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door StefDC op zaterdag 11 april 2015 om 11:49:25.
StefDC's avatar
Multiviteit: 200
Hoi
Ik gebruik Powerline adapters (Sweex LC203 - 200Mbps) om bedraad internet te voorzien aan Digicorder (gelijkvloers) en PC (1e verdiep). Plus 1 aan de modem-switch. Er zijn er dus 3 in gebruik.
Gisteren is de adpater aan de switch twee maal 'uitgevallen'. Ik vrees dat die het binnenkort definitief zal opgeven. (Heb even nagekeken, ze zijn in gebruik sinds eind 2010).
Nu lijkt het alsof Sweex gestopt is met Powerline adapters, en dus is mijn vraag:
Kan ik adapters van een ander merk gebruiken om de defecte te vervangen?
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op maandag 13 april 2015 om 00:11:37.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Als die adaptor dezelfde spanning levert , geen probleem
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 75.68 % door Cdude op maandag 13 april 2015 om 00:12:13.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 17 april 2015 om 18:40:42.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Heu? Spanning op de UTP-kabel?
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op zaterdag 18 april 2015 om 00:10:57.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit Wheeldigger op 17/04/2015 18:40:42:

Heu? Spanning op de UTP-kabel?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet
:D
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door StefDC op zaterdag 18 april 2015 om 12:12:47.
StefDC's avatar
Multiviteit: 200
Heb intussen ontdekt dat powerline adapters compatibel zijn als ze voldoen aan dezelfde standaard.
Mijn oude Sweex-adapters 200Mbps zijn dus compatibel met alle adapters die voldoen aan de 'Homeplug 2.0 AV' standaard, onafhankelijk van de snelheid 200 of 500 Mbps.

Maar om mijn probleem op te lossen, heb ik een Range Extender (met 2 LAN-uitgangen) gekocht. Deze staat op een plaats waar het Wifi-signaal wel sterk genoeg is, en dan via UTP naar de PC. En zo is ook de zwarte wifi-zone verdwenen.
Snelheid is ongeveer hetzelfde als met de powerline, maar lijkt constanter te zijn. Met de powerline waren er soms schommelingen. Ik heb echter geen idee waarom.

De digicorder blijft voorlopig verbonden met de 2 resterende powerline adapters, zolang die het uithouden.

Problem solved, en slotje erop. Bedankt.
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 18 april 2015 om 13:35:53.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Schommelingen met die powerline, is meestal door vervuiling op het net, spaarlampen, tl-bakken en led-drivers, en nog je tv, etc...
^ Reactie #6 geschreven door sharkoon op donderdag 28 mei 2015 om 10:23:54.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
Zoals gewoonlijk: de enige goede manier om een stabiel netwerk op te bouwen is de goede oude netwerk kabel.

Zowel powerline als Wifi zijn technieken die inherent problemen hebben met externe factoren.

Wifi:

Alle metalen objecten zij in staat om RF stralen te absorberen.
En het wordt zeer gortig als metaal net de goede afmetingen heeft en begint te resoneren.

Funest: radiatoren, ijskasten, diepvriezers, metalen deurkozijnen, de staaldraden en staal netten in beton.

Vervelend: anderen die op hetzelfde kanaal zitten.

Powerline:

Bij monofase rechttoe rechtaan.
Bij 3 fase wordt het zoeken.
Een klein lichtpuntje is wel, moderne technieken gebruiken alle pennen (of tenminste 2) van het stopcontact om de bandbreedte te verhogen.

Gezien bij 3 fase de N op hetzelde kiekenladdertje wordt gezet kan via die pen het signaal wel her en der komen, maar sowieso terug aan trage snelheid.

Vervuiling op het net?
Excuseer, stroomkabel was wel niet origineel bedoeld om grootschalig veel data te gaan versassen.

De enige echt moderne nefaste bron voor powerline zijn : Omvormers voor fotovoltaische panelen. Cheapo omvormers zetten een verhakkelde sinuspuls op het net, nog enigzsins binnen de specificaties hoewel her en der plots de microgolfoven niet wil starten. Zulke apparaten zijn nefast voor powerline.

En witgoed? Vooral oude modellen want de industrie luister wel naar de verzuchtingen van powerline lobby.

TL bakken met een boloude ballast maar wie gebruikt die tegenwoordig nog?

En slecht geaarde apparaten spuien ook veel storing.
(computers bvb)

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen