Multidesk.be » Forums » ISP's » Wi-Fi Telenet modem en access point traag

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op woensdag 8 april 2015 om 15:18:04.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Hey,

Als ik mijn computer rechtstreeks via een UTP-kabel aan een ethernet poort koppel haal ik hoge snelheden (+/- 150 Mbps download), maar van zodra ik overschakel op Wi-Fi is de snelheid een heel pak trager (+/- 10 Mbps download). Omdat ik deze lage snelheden bekwam door te verbinden met de ingebouwde Wi-Fi in mijn modem, dacht ik dat mijn modem de boosdoener was. Daarom hing ik mijn Access Point (een DAP-1160) aan een vrije ethernet poort in de muur, maar daarmee zijn de snelheden nóg lager (ongeveer 3 Mbps download). Omdat het me onwaarschijnlijk lijkt dat zowel de modem als het Access Point defect zijn, dacht ik dat het aan de instellingen moest liggen. Ik heb de modem op kanaal 6 gezet en het access point op kanaal 1 zodat er geen overlap is. In snelheid merk ik echter niet veel verschil, de downloadsnelheid schommelt nog steeds rond een zielige 10Mbps.

Gaat het dan toch om een hardwareprobleem of kan ik nog iets anders proberen? Met dit goede weer wil ik immers wat buiten internetten ^^
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door thekid op donderdag 9 april 2015 om 00:30:59.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
nou, type van je wifi adapter (op je laptop)? En welke variant van draadloos gebruik je? 821n, g, b?

Verder, ja, wifi is sowieso trager (botsing met andere signalen, afstand, storingen van andere signalen), in mijn ogen 10 Mpbs over wifi is toch ook niet slecht ;)

Je hebt waarschijnlijk een 1Gbps netwerk kaart, en een medium wifi adaptertje :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op donderdag 9 april 2015 om 20:47:11.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Ook geen brol aanhangen, direkt Cisco nemen, van de duurdere soort, en dito ontvanger.
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op zondag 12 april 2015 om 20:16:55.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Wat dacht je van 400Mbps? :D
http://www.networkworld.com/article/2169800/wireless/super-fast-wi-fi--cisco--ubiquiti-access-points-top-out-at-nearly-400mbps.html

Het is je hardware en je NIC aan het andere einde.
De moderne zijn MIMO met minstens 2 antennes.

Dt gezegd zijnde, al geprobeerd met half blikje?

https://www.youtube.com/watch?v=IAuJByi-HBY
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 15.87 % door Cdude op zondag 12 april 2015 om 20:17:52.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door Ezio op vrijdag 17 april 2015 om 11:09:42.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Ik deed de tests steeds vanaf mijn Macbook Pro (802.11ac WiFi wireless networking;3 IEEE 802.11a/b/g/n compatible).

Nu moet ik zeggen dat het de laatste tijd precies terug vlotter gaat. Nu heb ik bijvoorbeeld via WiFi een snelheid van 45Mbps :)

Wellicht komt dit omdat ik met zo'n WiFi Analyzer het beste kanaal heb uitgekozen. Hopen dat het zo blijft :D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.96 % door Wheeldigger op vrijdag 17 april 2015 om 18:39:12.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op vrijdag 17 april 2015 om 15:47:23.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
'vanaf MBP' is vaag, echte IT'er weet welke NIC er in zit (hacker)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.09 % door Cdude op vrijdag 17 april 2015 om 15:47:48.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen