Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » VB en Windows 8.1 (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op vrijdag 30 januari 2015 om 13:10:50.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Na een lange periode van inactiviteit ben ik terug gestart met een beetje programmeren. Nu met Visual Studio Express 2012 en tot mijn spijt op een pc met Windows 8.1. Mijn eerste (en enige) projectje is nog minder als twee keer niks. Het is een lege form zonder iets, ik heb ook geen code toegevoegd. Het moet een form op het scherm tonen, dat is alles. Binnen VB na de bind (zonder error) laat ik dat runnen en dat werkt zonder probleem. Maar als ik een copy van de exe file uit de bin\Debug map op mijn desktop
zet en het wil laten runnen dan krijg ik een error, ook als ik het laat runnen als administrator.

Wie kan mij helpen?

Bijlage: 763c9ccdd86115f16be5ab2945406607.jpg

Bijlage:
9a2698fb0d1cdde9d567064f0ac0c241.jpg

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door thekid op zaterdag 31 januari 2015 om 14:56:26.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Joke, indien ik Windows 8.1 had, zou ik graag meekijken :D

heb ik jammer genoeg niet, ik kan het hoogstens op windows X uitproberen?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door joke op zaterdag 31 januari 2015 om 15:33:40.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Thekid ook al kan je niet helpen, toch bedankt voor je reactie. Het moet echt met Windows 8.1 te maken hebben, op mijn Windows Vista loopt dat zonder problemen. Voor de liefhebbers zal ik heel het project hier ook aanhangen, wie weet komen we dan toch iets te weten.

Bijlage: 05e4487f864955fb323c3a9b5d05a562.rar

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 31 januari 2015 om 15:36:10.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wees enigzins gerust, Windows 10 komt eraan, gratis upgrade van 8(.1) naar 10.
Of het dan beter is, geen idee.

edit; valt zojuist in mijn mail, om mee te stoeien voor de grote release.
http://www.computeridee.nl/nieuws/windows-10-preview-te-downloaden-voor-iedereen/?utm_source=copernica&utm_medium=email&utm_campaign=CID_Nieuwsbrief_20150130
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 51.08 % door Wheeldigger op zaterdag 31 januari 2015 om 15:41:56.
^ Reactie #4 geschreven door thekid op zaterdag 31 januari 2015 om 17:47:55.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Is het een 64bit windows 8.1? Al eens getest om in de eigenschappen van het project de targetbuild op x64 te zetten, in de plaats van 32 bit?

Je project is trouwens leeg, zo echt veel valt daar niet op aan te merken :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door joke op zondag 1 februari 2015 om 00:06:22.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja het is een 64bit systeem en dat veranderen brengt geen beterschap.
Ik weet dat het bijna leeg is, enkel een lege form toegevoegd. Speciaal om geen fouten te maken.

^ Reactie #6 geschreven door thekid op zondag 1 februari 2015 om 01:38:48.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nu wil ik niet mijn downloads aanbieden, maar werkt het met bvb MDScreenCapture, die ook met .net gemaakt is? (het is wel C#, maar dan nog, is exe alleen)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.62 % door thekid op zondag 1 februari 2015 om 01:39:43.
^ Reactie #7 geschreven door joke op zondag 1 februari 2015 om 12:17:18.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Thekid bedankt maar nog niet.

Ik ben stom geweest, na het unzippen klik ik op de exe en krijg een error met een melding over heel mijn scherm verdeeld. Nog nooit gezien, ik had direct een printsreen moeten pakken maar was de kluts kwijt. Ik klikte dan op dat error scherm op OK en het program sloot af. Terug op uw exe geklikt en dan beter gekeken naar die error melding en kon dan ook klikken op "Meer uitleg" en dan verschenen de toetsen met o.a. "Toch uitvoeren" en je programma werd uitgevoerd. Achteraf je programma uitvoeren gaf geen error nier meer dus weet ik niet welk program dat error scherm gaf. De juiste tekst weet ik ook niet meer. (deju.deju). Heb je nog exe bestandje dan kan ik eens proberen om die error nog eens te krijgen.

Maar aan mijn oef2 heeft het niks veranderd.

^ Reactie #8 geschreven door thekid op zondag 1 februari 2015 om 12:41:26.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wel, hier heb je er nog een aantal, maar die zijn alle van Setup bestanden voorzien (maar de waarschuwing zal hij nog steeds smijten, na de installatie wanneer hij de eerste maal het programma effectief start, ik ken die waarschuwing van op windows Server 2012)

http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/136427/nog-eens-de-gamestools-voorstellen-.html

maar het toont wel aan dat het werkte. Je kan misschien eens proberen in Release mode te bouwen, en dan je release exe uitvoeren ipv de debug versie?
^ Reactie #9 geschreven door joke op zondag 1 februari 2015 om 14:44:05.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Met behulp van de nieuwe setups krijg ik die error melding ook terug. Het heeft te maken met Windows SmartSreen.
Maar met mijn eigen exe krijg ik dat niet, ik krijg alleen de melding "Kan geen toegang ..."

"Release" heb ik niet wel "publish" en daar wordt dan een "Setup" bestand gemaakt maar dat geeft dezelfde melding, ik ben dus nog niet verder met mijn VB. Toch bedankt voor je hulp.

^ Reactie #10 geschreven door joke op maandag 2 februari 2015 om 18:05:35.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Via andere forums zijn er enkelen met Windows 8.1 en die hebben mijn exe bestand zonder problemen kunnen uitvoeren.
Dus het probleem zit in mijn Windows maar hoe oplossen?

^ Reactie #11 geschreven door thekid op maandag 2 februari 2015 om 18:32:10.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Misschien een overactieve vriusscanner, spyware blokker of uac control?
^ Reactie #12 geschreven door joke op dinsdag 3 februari 2015 om 00:17:01.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik gebruik Avast en die zijn reacties die ken ik. Maar de rest, kan ik dat ergens instellen?

^ Reactie #13 geschreven door joke op dinsdag 3 februari 2015 om 13:29:01.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 02/02/2015 18:32:10:

Misschien een overactieve virusscanner, spyware blokker of uac control?

Thekit bedankt, je hebt de nagel op de kop geslagen, het was de virusscanner. Als je iets al lang gebruikt wordt je (=ik) nonchalant met dit dan als gevolg. Van de andere kant met de vorige Windows versies heb ik dit nooit gehad.

Het programma werd door Avast geblokkeerd maar door een foute instelling in Avast werd die foutmelding niet getoond en kreeg ik alleen de melding van Windows.

Goed dat mijn uren (en anderen) die ik er mee bezig geweest ben niet moeten betaald worden.
Na mijn dank mag het topic gesloten worden._O_
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5 % door joke op dinsdag 3 februari 2015 om 13:41:13.

^ Reactie #14 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 3 februari 2015 om 17:31:46.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Sinds het virusjagen u ontgaan is, bent u vastgeroest :D
^ Reactie #15 geschreven door joke op dinsdag 3 februari 2015 om 17:48:54.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Is Coca-Cola dan geen oplossing? :D

Opmerking van de crew

Slotje, zoals gevraagd :)
thekid

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten