Multidesk.be » Forums » Apple/Mac » MacBook heeft een eigen willetje...

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op zondag 4 januari 2015 om 23:36:10.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Gedragstherapeuten gevraagd, want mijne kleine (MacBook) heeft zijn eigen willetje!

Het gaat om een MacBook Pro Retina 13" van enkele maanden oud. De problemen variëren van een muis die plots niet meer beweegt of niet meer wil klikken, tot extreem lang afsluiten (3 minuten op een zwart scherm met een witte cursor moeten kijken lijkt me niet normaal) en bepaalde touch-gestures die plots niet meer werken (scrollen met twee vingers op Safari, wisselen van vensters door te slepen met 3 vingers). Bovendien steken alle problemen 'plots' de kop op.
Heb al eens een SMC-reset uitgevoerd, maar sindsdien heb ik alweer problemen gehad.
Iemand een idee?
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 5 januari 2015 om 14:02:43.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Harde schijf al eens getest? Taakmanager eens nagekeken? Starten niet teveel programma's op samen met het besturingssysteem? Garantie, terug naar de winkel ermee ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Ezio op maandag 5 januari 2015 om 16:39:13.
Ezio's avatar
Ik had graag eens via 'Apple Diagnostics' wat testen uitgevoerd, maar daar geraak ik zelfs niet in. Normaal dien je tijdens het opstarten D (of Alt-D) in te drukken om Diagnostics te openen, maar ik word steeds meteen doorgestuurd naar het inlogscherm :/

Ook als ik bij het inlogscherm meteen kies voor 'afsluiten', duurt het relatief lang om af te sluiten, ook al ben ik dan nog niet ingelogd en worden mijn programma's nog niet geladen. Heb de indruk dat hij vroeger véél sneller afsloot.

Het probleem met terugsturen naar de winkel is dat ik hem heb gekocht bij de Apple Store Online en ik hem dan wel even zal kwijt zijn. Nu heb ik examens, maar daarna heb ik een week verlof waar ik hem mogelijks wel een weekje kwijt kan. Maar zou toch graag eerst eens Apple Diagnostics uitvoeren alvorens hem meteen terug te sturen, iemand tips?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.85 % door Ezio op maandag 5 januari 2015 om 16:39:46.
^ Reactie #3 geschreven door Ezio op maandag 5 januari 2015 om 18:37:39.
Ezio's avatar
Net gechat met Apple, zij raadden me aan om:
1. Een PRAM reset uit te voeren
2. Veilige modus op te starten en te kijken of het probleem zich daar ook voordoet (kwestie van na te gaan of het probleem bij software van een derde partij ligt)
3. In 'schijfhulpprogramma' de schijf te controleren en te herstellen

De komende dagen even uittesten :)
^ Reactie #4 geschreven door Ezio op maandag 5 januari 2015 om 20:41:09.
Ezio's avatar
Kleine update: blijkbaar lukt PRAM en Diagnostics niet bij mij omdat ik een firmware password heb ingesteld. In het recovery menu is er een optie 'Turn Off Firmware Password', maar deze zegt steeds dat mijn firmware password incorrect is. Blijkbaar kan dit firmware password enkel door Apple zelf van je toestel gehaald worden, moet dus speciaal naar een Apple Store om het wachtwoord eraf te halen zodat ik 5 seconden dat PRAM kan resetten en het wachtwoord er dan weer kan opzetten :/
^ Reactie #5 geschreven door thekid op dinsdag 6 januari 2015 om 01:52:54.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Op zijn minst ben je iets met de support bij apple, dacht ik :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door Ezio op dinsdag 6 januari 2015 om 11:47:41.
Ezio's avatar
Had echt meer verwacht van de support :( Heb allerminst het gevoel met een 'expert' te chatten... Gisteren waren ze er bijvoorbeeld heilig van overtuigd dat PRAM resetten ALTIJD werkt en dat ik iets verkeerd deed (alsof het zo moeilijk is om op een toets te drukken bij het opstarten). Ik zei zelf nog nadrukkelijk dat ik - wanneer ik deze toetsen indrukte - een firmware password moest ingeven en dat ik dan naar OSX hulpprogramma's werd gestuurd (wat niet de bedoeling is). Maar blijkbaar deed dat geen belletje rinkelen bij de expert...

Dan maar zelf wat research gedaan en kwam ik erachter dat het niet mogelijk is om PRAM te resetten met een firmware password, dat moest er dus eerst van. Had die 'expert' me dat nu gewoon gezegd had ik enorm veel tijd (en reboots) uitgespaard :/
^ Reactie #7 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 6 januari 2015 om 14:35:24.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Terug naar DOS :D
^ Reactie #8 geschreven door Cdude op woensdag 7 januari 2015 om 10:22:53.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit Wheeldigger op 06/01/2015 14:35:24:

Terug naar DOS :D
U vraagt, ...
https://archive.org/details/softwarelibrary_msdos_games/v2
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen