Multidesk.be » Forums » Virussen, adware, spyware, ... » www. trovi .com (verplaatst)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Here I Am op vrijdag 2 januari 2015 om 18:49:35.
Here I Am's avatar
Multiviteit: 908
Ik heb nu een maand een nieuwe laptop en steeds als ik naar google wil gaan (normaal standaardpagina) dan gaat mijn firefoxscherm naar www. trovi .com..

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Is dit malware of een virus of heb ik iets fouts gedaan?

Mvg

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
Wheeldigger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.39 % door Wheeldigger op vrijdag 2 januari 2015 om 19:23:59.
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 2 januari 2015 om 19:33:50.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator

Dixit

Trovi is adware, oftewel reclame die gebundeld met gratis software tijdens het installatie proces wordt aangeboden. Deze Trovi software wordt tijdens het installatie proces van o.a. software van Cnet, SoftPedia etc aangeboden als handige software om uw browser beleving te verbeteren met de Trovi (search.conduit.com) zoekmachine als startpagina.

Het is zeer uitgebreide adware die uw browser aanzienlijk zal vertragen.

De meeste mensen krijgen Trovi zomaar op hen computer, tenminste dat is wat men denkt. In werkelijkheid heeft u het zelf ge´nstalleerd door te snel door een installatie proces te klikken. Wij raden u aan om tijdens de installatie van software goed op te letten of er geen gebundelde software wordt aangeboden.

^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 2 januari 2015 om 19:44:08.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Volg eerst het Stappenplan VOLLEDIG,
zelfs al heb je al scans gedaan.
Hier staan de meest recente producten, en hier werken onze HJT mensen graag mee.
Zorg ervoor dat je logs als bijlage in je post staan!

Mooi, dat is het standaardverhaal, maar ik ga de volgorde even aanpassen, dus nog niet scannen met MBAM.

1: Trovi ľ Trovi.com verwijderen met AdwCleaner

Om Trovi te verwijderen gaan we gebruik maken van de handige software genaamd AdwCleaner en MalwareBytes. Deze software is volledig gratis en zal uw favoriete browser(s) Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox volledig opschonen en alle adware, popups, toolbars e.d. verwijderen. Zowel AdwCleaner als MalwareBytes Anti-Malware werkt op alle Windows versies op 32 bit als 64 bit besturingssystemen. Er wordt in deze instructie geen gebruik gemaakt van enige vorm van betaalde software!
*Download AdwCleaner*

Start AdwCleaner.exe door met de rechter muisknop op AdwCleaner.exe te klikken en selecteer Als Administrator uitvoeren.
Middels AdwCleaner gaan we nu scannen op adware, reclame, popups en toolbars, browser helper objects of extensies in de browsers Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox. Dit kunt u doen door op de knop Scan te klikken. Door op Scan te klikken gaat AdwCleaner eerst opsommen wat er aan ongewenste reclame is geinstalleerd tegen uw favoriete browser. Na de scan kunt u doormiddel van het uitvinken van een gevonden item het item uitsluiten van het verwijder proces.

De browsers Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox zijn nu gescand op enige vorm van ongewenste adware e.d. Als u geen items wenst te ontsluiten van het verwijder proces kunt u de browser(s) nu gaan opschonen door op de knop Clean te drukken.

Hierna dient u nog een aantal keer op OK te klikken en zal de computer worden herstart. Na de herstart zal in Windows 7 en in Windows 8 een logbestand openen met het volledige detectie en verwijder proces van AdwCleaner. Let wel in Windows 8 dient u eerst naar de Desktop modus over te schakelen om het logbestand AdwCleaner te zien. Dit doet u door op CTRL + D te tikken op uw toetsenbord.

2: *Voer stap 2 uit*

3: *Voer stap 3 uit*

Ik verwacht in bijlage de logs van AdwCleaner, MBAM en HijackThis.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.22 % door Wheeldigger op vrijdag 2 januari 2015 om 19:47:27.
^ Reactie #3 geschreven door Here I Am op vrijdag 2 januari 2015 om 20:43:08.
Here I Am's avatar
Hoop dat dit voldoende is:

Bijlage: Hjt

Bijlage: Malware

Bijlage: Adw

Alvast bedankt
^ Reactie #4 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 3 januari 2015 om 11:14:51.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Van hier ziet het er goed uit, kun je je startpagina weer terug instellen?

Zo ja, dan mag je GVcleaner opstarten, rechtsklik->uitvoeren als administrator, en de zojuist ge´nstalleerde programma's verwijderen.

Ik denk dat Trovi is meegekomen met Youtube video downloader, daar waar je dat vandaan gehaald hebt, wordt als sponsor (voor de makers) van die leuke progammatjes meegestuurd.
Daar heb je Pokki ook vandaan, is ook al geen vriend.
Lees bij installatie van de software die je wel wilt hebben de zaken goed door, en klik vooral alles uit wat niet met dat programma te maken heeft.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.84 % door Wheeldigger op zaterdag 3 januari 2015 om 11:16:18.
^ Reactie #5 geschreven door Here I Am op zaterdag 3 januari 2015 om 14:32:29.
Here I Am's avatar
Bedankt hiervoor, heb de stap nu ook gedaan en alles weggedaan..

edit: mag ik poki verwijderen?
Want zie dit bij geinstalleerde programma's staan.
Bedankt!
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 35.59 % door Here I Am op zaterdag 3 januari 2015 om 14:33:45.
^ Reactie #6 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 3 januari 2015 om 15:02:36.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Die Poki mag weg, dat is zooi die niemand nodig heeft.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen