Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » Pc crashed veel te vaak

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door FluffyMoose op dinsdag 11 november 2014 om 16:37:28.
FluffyMoose heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 9
Beste,

Ik zit eigenlijk al heel lang met dit probleem maar nu weet ik dus echt geen raad meer.
ongeveer een jaar geleden viel mijn pc constant uit bij (ik vermoed hoge temperaturen) want mijn gpu werd tijdens het gamen 90 graden en hoger.
Sindsdien heb ik dus continu mijn case moeten openlaten om het werkbaar te houden (dit werkte zelfs niet in de zomer) en nu dit jaar ook al niet meer bij koudere temperaturen.

Ik had een maandje geleden dus gevonden dat ik via AMD Catalyst Control Center onder AMD Overdrive mijn ventilatorregeling handmatig kon instellen (die ventilator stond altijd op 24% en ging nooit sneller draaien). ik heb deze dan op 50% gezet en voor de rest ben ik nergens meer aangeweest.

Het probleem was eigenlijk zo goed als verholpen, mijn gpu bleef tijdens het gamen 40-50 graden.
Dit ging een tijdje zeer goed maar nu begint die weer te crashen. ik spreek dan over een crash tijdens 20-60 minuten spelen. Nu crashed die bij gelijk welke temperatuur en weet ik dus echt niet meer waar het aan kan liggen.

Na de crash als windows opnieuw opstart krijg ik de laatste dagen een venstertje met "details van het probleem" :

CODE
  1. Probleemhandtekening:
  2.   Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
  3.   Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
  4.   Landinstelling-id:    2067
  5.  
  6. Aanvullende informatie over dit probleem:
  7.   BCCode:       124
  8.   BCP1: 0000000000000004
  9.   BCP2: FFFFFA800A9B78D8
  10.   BCP3: 0000000000000000
  11.   BCP4: 0000000000000000
  12.   OS Version:   6_1_7600
  13.   Service Pack: 0_0
  14.   Product:      256_1
  15.  
  16. Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
  17.   C:\Windows\Minidump1114-13046-01.dmp
  18.   C:\Users\wim\AppData\Local\Temp\WER-36515-0.sysdata.xml
  19.  

Deze twee bestandjes heb ik dus toegevoegd samen met een tekstbestandje van speccy met verdere specificaties van mijn systeem als dit nodig geweest zou zijn.

ik heb al geprobeerd mijn computer te formatteren (ik wist dat het weinig zou uitmaken ma had het toch maar geprobeerd). dit was 2 maanden geleden gebeurd en heeft dus gewoon niks gedaan.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met dit probleem of dat iemand mij duidelijkheid kan geven in welk onderdeel ik moet vervangen om terug optimaal aan de slag te kunnen gaan want deze pc heeft voor in die tijd nog meer dan genoeg geld gekost.

Bedankt voor je tijd en de moeite die je er in steekt om dit lang berichtje even te lezen. alle hulp wordt ten zeerste geapprecieerd door mij

Bijlage: 046971ec1a5547846ae3f810073528e2.rar
Bijlage: f0024dc4eb79b3e50bfb85480b038663.txt
^ Reactie #1 geschreven door FluffyMoose op dinsdag 11 november 2014 om 17:36:41.
Even wat meer info mischien over de games waar het het meeste bij voorkomt.

- League of Legends
-Skyrim

Zojuist was mijn pc opnieuw opgestart, ik open de league of legends client en klik op iemand om te spectaten. Ik geraakte nog niet eens voorbij de loading screen (20-30 seconden) of mijn pc crashte al.
Mijn temperaturen van al mn hardwaren zaten tussen 30-45 graden.

Ik wou dit even vermelden want ik vond dit toch wel zeer abnormaal op zo een korte tijd.
Ik begin te denken dat iets van mijn hardware defect is.
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op dinsdag 11 november 2014 om 18:14:15.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
AL je hardware ? Draaien je fans nog optimaal (proper)?

http://openhardwaremonitor.org/
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 28.28 % door Cdude op dinsdag 11 november 2014 om 18:14:45.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door FluffyMoose op dinsdag 11 november 2014 om 18:42:24.
Wat bedoel je met "AL je hardware" ?

En ja al mijn fans draaien nog tegoei, ze zijn allemaal zuiver. Mijn temperaturen gaan niet te hoog.

ik zag juist op dat progje dat temperatuur 3 van mijn mobo 120 graden was.

Bijlage: 1fcda04802150140ad72a1d1feb0c3ca.txt
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 31.69 % door FluffyMoose op dinsdag 11 november 2014 om 18:49:02.
^ Reactie #4 geschreven door FluffyMoose op dinsdag 11 november 2014 om 21:17:50.
Heb Open Hardware Monitor nog eens open gedaan en nu merk ik dat die 3'de mobo temperatuur er niet meer bij staat.
Ik weet niet of dit relevant is of het mischien helpt.

Ik ken hier namelijk niet zo veel van :P
^ Reactie #5 geschreven door FluffyMoose op woensdag 12 november 2014 om 21:05:43.
Even bij vermelden: bijkomende problemen sinds vandaag.

Nu begin ik te denked dat mijn Hdd ook z'n beste tijd heeft gehad. ik krijg vandaag super veel bluescreens (start pc op en geeft blue screen ongeveer als die windows begint te laden. en na die restart start die weer op) en als die geen blue screen heeft gehad is er een kans dat mijn windos opstart in "supertraag modus". duurt 3 minuten om taakbeheer te openen en voor de rest opent die eigenlijk niks.

en als hij eindelijk eens opstart zonder BSOD of zonder problemen.. dan is het maar even voordat die weer crashed.

Zou dit probleem mischien vanaf het begin af aan, aan mijn HDD hebben gelegen?

Ik begin het stilaan op te geven met deze pc. Wat hoop zou mij deugt doen op dit moment

Edit: Ik heb dus op het internet gevonden van een stresstest "furmark", om je gpu mee te testen.
nu heb ik dat eens geprobeerd op 1920x1080 en fullscreen. mijn pc viel dus na 10 seconden gewoon uit. tweede keer dat ik hem probber, klikte ik op het knopje om hem te starten (beeld kreeg de kans nog niet eens om te veranderen) of hij viel al uit.

Mijn pc krijgt het blijkbaar al benauwd bij de gedachte dat hij iets zwaarder werk moet leveren...

Betekend dit dat mijn GPU gewoon zijn beste tijd heeft gehad? (heeft nooit gewerkt eigenlijk ma ja)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 27 % door FluffyMoose op woensdag 12 november 2014 om 21:21:10.
^ Reactie #6 geschreven door Wheeldigger op woensdag 12 november 2014 om 22:58:21.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Klinkt mij als tijd voor een nieuwe videokaart, en harddisk.
En, kan je voeding al het geweld wel aan?

Bij de weg, zijn de stopcodes van de BSOD altijd hetzelfde?
Geef eens de meest voorkomende( n ) volledig.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.47 % door Wheeldigger op donderdag 13 november 2014 om 00:44:46.
^ Reactie #7 geschreven door FluffyMoose op donderdag 13 november 2014 om 00:07:21.
die BSOD zie ik jammer genoeg niet lang genoeg. die flits maar rap voorbij.
Hoe kan ik nagaan of mijn voeding het aankan?
^ Reactie #8 geschreven door Wheeldigger op donderdag 13 november 2014 om 00:45:58.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Foto trekken met een camera.
Betreft voeding, dat is dan ook te herleiden uit die BSOD.
^ Reactie #9 geschreven door FluffyMoose op donderdag 13 november 2014 om 11:31:20.
Is er dan geen manier om die blue screen langer to laten blijven? want op de manier hoe die voorbij flitst heb ik zelfs nog niet eens de kans om een foto te trekken.

Maar gisterenavond deed te pc het nog tamelijk goed, (ik heb er geen vetrouwen dat die het goed blijft doen) maar ik ga vandaag nog eens testen of er terug wat leven in zit.
^ Reactie #10 geschreven door Wheeldigger op donderdag 13 november 2014 om 15:11:17.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Soms werkt het wel eens om op Pause/break te meppen, maar niet altijd.
^ Reactie #11 geschreven door FluffyMoose op zaterdag 15 november 2014 om 18:36:41.
ik krijg het blue screen niet meer maar wel plots iets nieuw.

Nu "crashed" hij niet meer, maar nu krijg ik tijdens het gamen plots een zwart scherm, dan blijft het geluid nog even doordraaien, zo een 5tal seconden dan blijft het geluid ook haperen. hij start ook niet meer vanzelf opnieuw op na deze gebeurtenis.
Het scherm blijft zwart, het geluid blijft weg maar de pc draait wel nog.

Mischien dat iemand hier een conlusie kan uittrekken? Is mijn gpu inderdaad kapot?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen