Multidesk.be » Forums » Internet-gerelateerde software » Outlook 2007 van POP naar IMAP

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door StefDC op zondag 12 oktober 2014 om 10:50:03.
StefDC's avatar
Multiviteit: 200
Zoals de titel al zegt, zou ik graag van POP naar IMAP gaan.
Dit om zowel op desktop als op laptop mails te kunnen zenden / ontvangen en alles synchroon te hebben. Tot nu werkte ik op de laptop met webmail, maar niet echt handig en je ziet de verzonden mails niet op de desktop.

De hamvraag: hoe kan ik het oude pst-bestand (met redelijk veel mails die ik niet kwijt wil) 'importeren' naar mijn IMAP-account?
Het is NIET de bedoeling dat zowel desktop als laptop deze oude mails hebben.
Kunnen deze als een soort archief aan Outlook gehangen worden?

Beide machines hebben W7 - Outlook 2007. Provider is Telenet.

Alvast bedankt
^ Reactie #1 geschreven door thekid op dinsdag 14 oktober 2014 om 00:41:27.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
De enige manier die ik weet is om een archief te maken van je huidige instellingen, en deze dan toe te voegen aan je lokale outlook installatie, ik denk niet dat je je archief zomaar via de telenet servers kunt delen

http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-stel-ik-outlook-2007-in-voor-mijn-telenet-e-mailadres

Misschien, kan je op je ene laptop alle emails ergens in een IMAP folder smijten, die dan ook beschikbaar zou zijn voor de andere devices? (het lijkt me logisch, maar ik weet niet of het gaat)

Dus ik zou voorstellen:
- backup nemen van je pst, die ergens bewaren
- outlook instellingen wijzigen
- backup terug toevoegen (als archief misschien)
- emails die je wilt behouden naar een online map verplaatsen
- op een ander toestel kijken of je de verplaatste emails kunt zien
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door StefDC op zondag 26 oktober 2014 om 12:59:15.
StefDC's avatar
Multiviteit: 200
Heeft een tijdje geduurd eer ik tijd had om eraan te beginnen.

De telenet info over hoe IMAP instellen, bevat volgens mij een foutje in de server voor uitgaande mail (SMTP) settings. Poort 587 met TLS werkt niet.
Ik heb dan maar de setting van mijn andere Outlook gebruikt dus poort 25 zonder versleuteling. 'k Weet niet wat de oorzaak is, anti-virus?? eigen router??

De oude mails (outlook.pst) heb ik als persoonlijke map in outlook gedefinieerd. Het is OK dat dit alleen maar op 1 PC beschikbaar is.

Mappen die ik nu maak in IMAP Postvak IN, zijn ook zichtbaar in de webmail van telenet (en omgekeerd). Maar als ik in Outlook een mail verplaats naar een map, dan blijft die mail doorstreept staan op de oorspronkelijke plaats. Is dit ook een of andere setting? Iets met synchroniseren of zo?
^ Reactie #3 geschreven door sharkoon op donderdag 7 mei 2015 om 14:48:00.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185

Server ontvagen mail : imap.telenet.be
Poort : 993
beveiliging SSL

Server verzenden mail : smtp.telenet.be
Poort : 587
Beveliging : TLS

Vink aan voor imap mail : "beveiligd wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht"
En natuurlijk uw wachtwoord invullen en "wachtwoord onthouden" aanvinken.

Vink aan voor smtp : idem

Als imap goed werkt is de synchronisatie tussen webmail, outlook en smartphone in orde, dus e-mails verwijderen/verplaatsen zal op de server van telenet ook worden gesynchroniseerd.

Bij instellen van de account, goed op SSL en TLS letten en op de poorten want soms durft outlook even tegenwerken.

Ik werk wel met outlook 2010, daar werkt imap heel goed.
Firewall: zeker poort 993 en 587 niet blokkeren natuurlijk.

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen