Multidesk.be » Forums » Internet-gerelateerde software » Webmail wil niet openen (verplaatst)

  • Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Broeke01 op zaterdag 27 september 2014 om 08:52:47.
Broeke01 heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 88
Hallo,

Mijn stage lopende dochter heeft problemen om op mijn laptop op de webmail van haar werk te komen als ze een dagje vanuit huis mag werken.
Het email-adres zou 'webmail.xxxxxx.nl' moeten zijn, waarbij xxxxxx een groot (internationaal opererend) bedrijf is. De boodschap die komt is 'Apache is functioning normally'. Maar er verschijnt geen inlogscherm of zo.

De laptop draait op IE11. Als ik mijn ip-adres in de browser zet, dan zie ik dat onze provider 'planet' (onderdeel van KPN) is.

Ik heb al van alles geprobeerd bij de internetopties en instellingen voor compabiliteitsweergave, maar niets lijkt te helpen.

Wheeldigger heeft mij afgelopen weken geholpen om de laptop qua software weer helemaal op orde te krijgen. Ik vermoed dus niet dat het iets met andere gekke programma's te maken heeft. Daarom heb ik hem onder het forum beveiliging geplaatst.

Kan iemand mij verder helpen?

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
Wheeldigger
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op zondag 28 september 2014 om 02:03:38.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Hersenkrakertje.
Ik denk, dat er een extensie o.i.d. is die uit staat.
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op maandag 29 september 2014 om 23:13:13.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Uitgekraakt.
W7 + IE11 zou een goede combinatie moeten zijn voor elke webmail, en kan me ook niet verzinnen waarom niet.
Best is, als ze weer bij de laptop is, de IT afdeling contacteren van het werk, hoe ze dan binnenkomt op webmail.
^ Reactie #3 geschreven door thekid op maandag 29 september 2014 om 23:33:02.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Ja, het is https://webmail.xxxxx.nl

er is een verschil, en niet alle firma's denken eraan om de default http uit te schakelen (misschien is het certificaat ook niet volledig legitiem, waardoor de auto redirect als gevaarlijk zou kunnen getekend zijn)

had dat topic eigenlijk al bekeken, maar een beetje naast de vraag gelezen :D

dus https in plaats van http
(staat voor http met ssl versleuteling)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Broeke01 op dinsdag 30 september 2014 om 15:29:38.
Broeke01 heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 88
Helaas helpt https ook niet.

Ik zal mijn dochter vragen het probleem voor te leggen aan de IT-afdeling.
Die kunnen misschien wat gerichtere aanwijzingen geven.
Voor jullie is de vraagstelling zo nogal vaag, dat begrijp ik.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
(topic mag worden gesloten)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen