Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » Server (verplaatst)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Corona op vrijdag 5 september 2014 om 16:05:21.
Corona's avatar
Multiviteit: 1388
Een kennis (nen teusser, zoals wij dat noemen), heeft voor een habbekrats een hoop computergerief gekocht.

Daar zit een server bij, waarvan hij graag zou weten of die nog iets waard is. En aangezien ik "iets" meer van computers weet als hij, is hij hier met die nest komen aandragen.

Ik heb dat ding eens in gang gezet, maar daar zit een paswoord op, en dat heeft hij uiteraard niet heeft.

Ik dacht slim te zijn, en heb (alle vier) de harde schijven losgekoppeld (waarvan twee van 2 TB!). Het plan was om er eentje terug aan te hangen, en daar een clean install van XP Pro (waarvan hij ook de originele, dus legale cd heeft), eens terug te installeren. Eens toegankelijk, zou ik dan kunnen zien wat hij aangeschaft heeft, en of dat nog iets waard is. Er zijn enkel SATA-aansluitingen, dus ik denk dat dat ding een jaar of vijf oud gaat zijn.

Probleem: met gelijk welke HD ik er aanhang, begint dat ding netjes te hardwareconfiguratie te controleren; hij herkent de harde schijf die ik aanhang, begint de bestanden die nodig zijn om XP te installeren te laden, vraagt of ik XP wil installeren (dus alles verloopt perfect normaal tot hier), maar dan......zegt die onozelaar dat hij geen harde schijf kan vinden, en kan ik alleen nog op F3 duwen om af te sluiten.

Ik heb ook eens geprobeerd met een oude schijf die ik nog liggen had (ik zat te denken aan een beveiliging op die anderre schijven), maar daar heb ik juist hetzelfde resultaat mee.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen.

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
Wheeldigger
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 5 september 2014 om 17:31:28.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Haal eens de nieuwe Ubuntu Server (64-bit) en draai die er eens in;

http://www.ubuntu-nl.org/server/introductie?q=node/94
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op vrijdag 5 september 2014 om 20:34:52.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Heb je de schijf eerste geformatteerd en partitie gecrŽeerd?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen