Multidesk.be » Forums » Netwerken » Welk acces point met meerdere SSID's?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Cdude op maandag 1 september 2014 om 19:21:59.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Hoi MD'ers,

Ik kreeg het volgende probleem :

Voor een plaats waar vele 'gasten' komen met hun smartphones, laptops, ... , zoek ik een AP die goed configureerbaar is. (restricties, load balancing, meerdere SSID, ... )

Wat vinden jullie van deze Cisko?
http://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/wireless/wap4410n-wireless-n-access-point-poe-advanced-security/data_sheet_c78-501860.html

Deze leek me ook interessant maar restricties voor 'guest' gelden ook voor 'main'
http://store.linksys.com/Routers/Linksys-EA3500-DualBand-N750-Router-with-Gigabit-and-USB_stcVVproductId145330233VVcatId551966VVviewprod.htm

Betere/goedkopere suggesties worden graag gelezen.
Budget 100euro
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 1 september 2014 om 19:54:34.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Hoe groot is de groep potentiele gebruikers? Welke snelheid moet er nog verwacht worden?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op maandag 1 september 2014 om 20:12:25.
Cdude's avatar
Bron is BC Maxi (30 Mbps). Er zijn 5 vaste medewerkers die toch beetje soepel moeten kunnen werken. Ik dacht die in Vlan te zetten en deze 50% bandbreedte toe te wijzen.

PotentiŽle gebruikers , maximum 10 tegelijk. Voornamelijk , mails checken, opzoekingen en filmpjes kijken. Dload niet toegelaten (whip)

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 27.23 % door Wheeldigger op dinsdag 2 september 2014 om 22:37:12.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door thekid op dinsdag 2 september 2014 om 20:15:30.
thekid's avatar
Moderator
Mja, dan puur op fabrikant de Cisco natuurlijk :)

Ik bedoel, het is nu niet zo dat dit teveel gebruikers zijn voor eender welke router, hť?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op dinsdag 2 september 2014 om 20:39:16.
Cdude's avatar
Teveel niet, dat klopt maar de controle is belangrijk en dat heb je niet bij anderen , lijkt mij. (of je moet gaan knutselen met firmware van Linksys, DD-WRT etc.)

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 45.95 % door Wheeldigger op dinsdag 2 september 2014 om 22:37:55.
^ Reactie #5 geschreven door thekid op woensdag 3 september 2014 om 00:59:27.
thekid's avatar
Moderator
mja, ik had deze vroeger hier staan, die had een normaal netwerk, en daarnaast ook nog een "guest" netwerk, met ook het nodige aantal configuratie mogelijkheden :D

http://www.bhphotovideo.com/c/product/867131-REG/Belkin_E9K3000_N300_Wireless_Router.html/prm/alsVwDtl

jammer genoeg, kapot (na 3-4 jaar dienst), dus ik kan niet direct een overzicht geven
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op vrijdag 5 september 2014 om 12:02:42.
Cdude's avatar
Het is de Cisco geworden. (cheerleader)
Bedankt om mee te denken _O_
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen