Multidesk.be » Forums » Audio & video » Vraag over 5.1 surround

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Monotome op woensdag 6 augustus 2014 om 14:47:36.
Monotome's avatar
Multiviteit: 352
Hallo

Ik heb een externe geluidskaart over usb ( Trust 5.1 ) en met daaraan ene hangende surround op mijn pc. 3 boxen vooraan ( links, centraal en rechts), 2 achteraan( links en rechts ) en woofer.
Ik slaag er maar niet in om deze binnen de software/driver van trust zelf correct te configureren. Volgens de site moet je input 6 kanaals kiezen en output ook 6 boxen welke ik gedaan heb.
Ook bij de surround van trust zelf, op youtube enz spelen telkens de verkeerde of niet alle boxen.
ENKEL bij de test binnen windows geluids/afspeelapparaten werkt de test correct.
Ik had geprobeerd van de driver te verwijderen maar dan herkent windows deze kaart niet meer.

Heeft er iemand nog een idee?
Ik heb alle opties en mogelijkheden denk ik geprobeerd.
Bij de beste poging lukt het mij om alle boxen links en rechts te laten spelen maar dan komt het geluid van de center vooraan ook uit de box rechts vooraan.
Alle aansluitingen zitten correct en zijn nagekeken.

bedankt
^ Reactie #1 geschreven door Ezio op woensdag 6 augustus 2014 om 15:11:43.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
YouTube stuurt geen Surround Sound door, dus waarschijnlijk denk je onterecht dat het niet werkt ;)

Klik ook eens rechts op je afspeelapparaat in het menu 'Geluid' om vervolgens te kiezen voor 'Luidsprekers configureren'. Kijk hier voor de zekerheid nog eens na of 5.1 Surround wel geselecteerd is.

https://imagizer.imageshack.us/v2/965x612q90/538/6p13oA.jpg
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 36.86 % door Ezio op woensdag 6 augustus 2014 om 15:14:40.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #2 geschreven door Monotome op woensdag 6 augustus 2014 om 22:15:55.
Monotome's avatar
Ezio, als ik het op de manier test dat jij hierboven beschrijft ( binnen geluid van windows ) werkt dit perfect en werkt elke box hoe het moet.
Wanneer ik bvb film afspeel via bsplayer of windows media player of ik doe diezelfde test binnen de software van de geluidskaart dan gaat het mis.
Ook heb ik bij bs player bij audio alle mogelijk opties aangeduid die er zijn.
^ Reactie #3 geschreven door Fred31 op woensdag 6 augustus 2014 om 22:31:17.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
youtube zend inderdaad die signalen niet door.
probeer eens VLC,die zou mogelijk alle kanalen kunnen doorsturen.

heeft die audiokaart soms geen SPIDF uitgang? digitale output naar surround

mvg

PS: geef eens het type soundcard aub
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.13 % door Fred31 op woensdag 6 augustus 2014 om 22:32:25.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #4 geschreven door Wheeldigger op woensdag 6 augustus 2014 om 22:45:21.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Schakel de software van de originele geluidskaart uit, kan in de weg zitten.
^ Reactie #5 geschreven door Monotome op woensdag 6 augustus 2014 om 23:15:18.
Monotome's avatar
@fred: het is deze kaart: http://www.trust.com/en/all-products/14134-51-external-surround-sound-card

SPIDF??? :) Dit is een foto van de aansluitingen.

Hoe schakel ik de software uit? Ik kan enkel via configuratiescherm de opties wijzigen maar uitschakelen... en als ik de software verwijder dan gaat de driver mee en herkent windows de surround ook niet meer.

en misschien ter aanvulling, er hangt een logitech Z506 aan de geluidskaart :)
bedankt.

Bijlage: 4d9fe11df232bcbe672091d93d5062f6.jpg
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.05 % door Monotome op woensdag 6 augustus 2014 om 23:33:18.
^ Reactie #6 geschreven door Wheeldigger op donderdag 7 augustus 2014 om 08:29:50.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Welke Windows, en wat voor een computer?
^ Reactie #7 geschreven door Monotome op donderdag 7 augustus 2014 om 08:40:35.
Monotome's avatar
Windows 7 en een dell optiplex maar dus met usb geluidskaart van trust ipv de ingebouwde.
^ Reactie #8 geschreven door Ezio op donderdag 7 augustus 2014 om 11:08:46.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Als ik op mijn computer een film met surround wil bekijken doe ik dit altijd via VLC. Ik navigeer dan in het menu van VLC naar Audio > Audio-kannalen > 5.1 Surround :)
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #9 geschreven door Monotome op donderdag 7 augustus 2014 om 11:32:31.
Monotome's avatar
Ga ik zeker is proberen maar ik vind bsplayer makkelijker omdat daar de subs meteen online worden gezocht.

Bij bsplayer kan ik ook kiezen voor audio kanalen maar dan is het usb digitaal, usb luidsprekers enz
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op vrijdag 8 augustus 2014 om 09:09:03.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit Monotome op 07/08/2014 11:32:31:

Ga ik zeker is proberen maar ik vind bsplayer makkelijker omdat daar de subs meteen online worden gezocht.

Bij bsplayer kan ik ook kiezen voor audio kanalen maar dan is het usb digitaal, usb luidsprekers enz
Echt? Interessant.

Eens uittesten als er bezoek komt dat geen Engels begrijpt.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen