Multidesk.be » Forums » Virussen, adware, spyware, ... » Virus bij opstarten van browser/computer

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door TimArl op donderdag 31 juli 2014 om 20:35:52.
TimArl heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 4
Goedenavond Multidesk.be,

Tijdens een zoektocht naar een programma op het internet heb ik per ongeluk iets gedownload wat ik niet had moeten doen.
Mijn vermoeden is dat het via deze link fout ging smart.yourfiledownloader.net
In het begin kreeg ik bij een reboot een scherm in beeld die mij melde dat ik het programma kon downloaden en kreeg ik een nieuwe homepage in mijn browser. Het scherm na de reboot is al verholpen. Ook waren er een aantal extensions toegevoegd aan chrome. (deze zijn inmiddels al verwijderd).

Voor dat ik jullie stappenplan ging volgen had ik al een keer mbam gebruikt waardoor er een hele reeks aan dingen zijn weggeknikkerd.
Toch heb ik nog een scan gedaan toen jullie plan volgde en toen waren er nog 3 dingen gevonden die bij daaropvolgende scans steeds terug keren. (vandaar 2 mbam logs).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om mijn pc weer schoon te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Tim Arling
Bijlage: 028475fe8d793c6114d3ee31edb7ac5d.log
Bijlage: 7d1f92854d864c9142d8fdb6a225036e.log
Bijlage: 5a34e0892a3c8b7905c9d0011aab1160.log
^ Reactie #1 geschreven door TimArl op vrijdag 1 augustus 2014 om 00:09:18.
Blijkbaar kan ik niet meer mijn bericht bewerken, zeg ik het hier. Bij het postarten komt het "Download your file now" scherm toch nog naar voren.
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 1 augustus 2014 om 11:20:06.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Klopt, je kunt je post binnen 1 uur na plaatsing nog bewerken, daarna niet meer.

Nu nog even wachten op onze expert, Joke :)
^ Reactie #3 geschreven door TimArl op vrijdag 1 augustus 2014 om 13:06:27.
Ah vandaar dat het niet meer kon.

Update:
Na zelf nog wat rond te rommelen, heb ik yourfile downloader van mijn pc kunnen verwijderen. De .exe stond in een temp map die niet werd geleegd door ccleaner. Deze is te vinden onder C:\Users\Tim\AppData\Local\Temp . Deze file startte steeds op wanneer ik mijn pc aanzette.
Er zijn nog steeds 2-3 dingen die door mbam worden gevonden die in de 2e mbam log te vinden zijn en een terugkomde chrome extension genaamd cosstminn dat adware blijkt te zijn.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen