Multidesk.be » Forums » Apple/Mac » MAC keyboard layout in virtuele Windows machine

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op dinsdag 8 juli 2014 om 15:56:29.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Hey,

Mijn MacBook Pro is vandaag toegekomen, yay! :D Alles werkt heel soepel en ben zeer tevreden met mijn aankoop, maar ben nu wat aan het afdrijven.
Omdat we op school met Visual Studio gaan werken, heb ik net met behulp van Virtualbox een Windows 7-installatie opgezet. Dit werkt allemaal perfect, maar omdat het keyboard van mijn MacBook wat anders is dan dat van een Windows, is het wat lastig werken. Zo is het bijvoorbeeld omslachtig om een backslash, pipeline of @-teken te vormen.
Een workaround is om een extern toetsenbord te gebruiken, maar niet praktisch als je dat constant moet meesleuren (ziet er bovendien ook wat raar uit).
Is er een mogelijkheid om de layout van mijn Mac toetsenbord te gebruiken op mijn virtuele machine? :)
Thx!
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op dinsdag 8 juli 2014 om 18:01:00.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
In Vb : System->Preferences->Keyboard en dan de mappings aanpassen.

https://www.virtualbox.org/ticket/1871

Voor andere vragen
https://forums.virtualbox.org
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 19.71 % door Cdude op dinsdag 8 juli 2014 om 18:02:10.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op donderdag 10 juli 2014 om 20:10:23.
Cdude's avatar
is da nu gelukt ?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door Ezio op donderdag 10 juli 2014 om 20:22:15.
Ezio's avatar
Ben atm VMWare Fusion 6 aan het installeren, VirtualBox is een ramp :P
Heb hier een topic aangemaakt, maar ben er niet veel wijzer van geworden: https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=8&t=62488&start=15

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.15 % door Ezio op donderdag 10 juli 2014 om 20:22:26.
^ Reactie #4 geschreven door thekid op donderdag 10 juli 2014 om 21:47:15.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
geen dualboot met bootcamp?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door Ezio op donderdag 10 juli 2014 om 22:08:24.
Ezio's avatar
Vind het leuker als ik meteen kan switchen tussen Mac en Windows zonder dat ik een besturingssysteem hoef af te sluiten :)
^ Reactie #6 geschreven door Ezio op zaterdag 12 juli 2014 om 13:26:04.
Ezio's avatar
VMWare is een stuk eenvoudiger en (over het algemeen beter) dan VirtualBox :D De manier waarop je een backslash of pipeline moet maken is nog steeds wat omslachtig, maar de MAC keyboard layout is sowieso niet echt 'programmeervriendelijk' op dat vlak. Nu ja, dat word je wel gewoon en neemt niet weg dat ik nog steeds zeer tevreden ben over mijn Macbook :)
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op zaterdag 12 juli 2014 om 13:46:38.
Cdude's avatar
Ik sleur(soms) een 3 eur , 2de hands Dell keyboard mee met mijn MBP
^ Reactie #8 geschreven door thekid op zondag 13 juli 2014 om 11:15:56.
thekid's avatar
Moderator
Heb je ooit aan gedacht simpelweg mono & monodevelop te installeren? Die zijn beschikbaar voor mac, en laat je toe gewone C# code te schrijven, de meeste libraries te gebruiken, en zelfs winforms en asp.net :)

Ik heb er een tijdje mee in linux ontwikkelt en dat was wonderbaarlijk eenvoudig en weinig aan te passen, dan hoef je zelfs je VM systeem niet te draaien :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #9 geschreven door Ezio op zondag 13 juli 2014 om 12:16:08.
Ezio's avatar
Heb via de officiŽle website MonoDevelop proberen te installeren, maar nu staat er Xamarin Studio op mijn computer, dat is ook goed veronderstel ik? :)

Heb hier al eens een simpel aspx-documentje aangemaakt, maar er zijn geen tools beschikbaar in de toolbox. Moet ik deze nog handmatig toevoegen?
^ Reactie #10 geschreven door thekid op zondag 13 juli 2014 om 14:17:21.
thekid's avatar
Moderator
ja, het is iets manueler dan wat je van visual studio gewoon bent, maar zo leer je veel meer wat er precies nodig is ;)
^ Reactie #11 geschreven door Cdude op zondag 13 juli 2014 om 19:41:32.
Cdude's avatar
Euh, je probeert MonoD te installeren en er staat XamarinS op?
Magic? Hoe doe je dat?
^ Reactie #12 geschreven door thekid op zondag 13 juli 2014 om 19:56:34.
thekid's avatar
Moderator
Ik denk dat ze van naam veranderd zijn :) Ik heb deze ook vandaag installeert en noemt nu ook xamarin :)

Maar kijk je de credits na, dan zie je duidelijk de referenties naar monodevelop
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen