Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » De queeste naar een laptop

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op zaterdag 28 juni 2014 om 21:30:57.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Zoals je al kon lezen in de babbelbox ben ik nu officieel student in spe in de studierichting NMCT in Howest Kortrijk. Yay! :D
Om die studierichting tot een goed eind te kunnen brengen heb ik een nieuwe laptop nodig. Howest raadt zelf enkele laptops aan: http://www.howest.be/laptops/hardware.aspx

Omdat ik een juiste keuze wil maken, vraag ik jullie graag om raad :)

De eerste keuze die we moeten maken is Apple of Windows. Apple spreekt me altijd aan omwille van hun degelijk design en het feit dat OSX veel betrouwbaarder is dan Windows. De hardware is immers perfect geoptimaliseerd voor OSX en vice versa. OSX werkt dus - in mijn ogen althans - een heel stuk soepeler dan Windows. Het enige probleem dat je dan hebt is de beperkte compatibiliteit van programma's voor OSX. Zaken zoals Visual Studio kan je wel op een virtuele machine draaien, maar wat doe je dan met bijvoorbeeld Office? Ben je dan verplicht een Office 365 abo te nemen? Want dat is dan ook alweer een extra kost, en die extra kosten wil ik uiteraard tot een minimum beperken ;)
Zijn er nog dingen die ik uit het oog verlies bij het gebruik van OSX?

Heeft iemand ervaring met de aangeraden laptops, of kan iemand me een andere laptop aanraden? Thx! :)
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op zondag 29 juni 2014 om 10:16:34.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

OSX veel betrouwbaarder is dan Windows

Bollocks ...
Typ dit nu op een macbookpro maar mijn antieke Athlon 2500 draait nog steeds ondanks dat ik deze als test en vuilbak gebruik. Eerste 10? jaar XP (pro) nu 7

Dualboot in Mac met :

http://kobootcamp.files.wordpress.com/2013/05/logo-31.jpg?w=604&h=393
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 19.35 % door Cdude op zondag 29 juni 2014 om 10:19:46.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door Ezio op zondag 29 juni 2014 om 10:33:31.
Ezio's avatar
Als je er dan toch Windows op gaat zette, kan je dan niet evengoed een Windows laptop kopen? Want nu lijkt het dat je vooral voor die appel op de voorkant betaalt.
^ Reactie #3 geschreven door thekid op zondag 29 juni 2014 om 10:47:11.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator

Randinformatie

Gij spammer

intel core (min i5) i7, 8 gb ram, ssd harde schijf, externe harde schijf voor backups, 15" met num pad, externe muis van logitech, mousepad :D

dit is niet het moment om te besparen op een goede laptop ;) Zorg ervoor dat je direct 3 jaar verder kunt (of is het nu 4 jaar?)

van de aangeboden laptops
- Lenovo T540p (of dieje duurdere)
- Allebei de HP's maar het toetsenbord is qwerty, lijkt me een beetje?? :D

den dezen lijkt me ook leuk, maar weet niet hoeveel die kost :)
http://de.msi.com/product/nb/GT70-2OL-Workstation-.html
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op zondag 29 juni 2014 om 10:58:07.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Ezio op 29/06/2014 10:33:31:

Als je er dan toch Windows op gaat zette, kan je dan niet evengoed een Windows laptop kopen? Want nu lijkt het dat je vooral voor die appel op de voorkant betaalt.

met de nadruk op 'lijkt'
Ik ben niet makkelijk tevreden maar mijn MBP is de enige die overal meegaat.
Dell, ondanks 1100 + is een prul vergeleken met mijn Mac, in bouwkwaliteit weliswaar, niet in prestaties maar ik game niet noch draai intensieve soft onderweg dus ...
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door Ezio op zondag 29 juni 2014 om 11:15:34.
Ezio's avatar
't is eerder mijn smartphone die de spammer is, maar soit :p

Die MSI ziet er alleszins een krachtig beestje uit, maar vind ook niet meteen een shop waar je hem kunt krijgen.

Toetsenbord van die HP's is inderdaad QWERTY, maar die zijn vooral bedoeld voor de richting DAE volgens mij. Daar is een QWERTY toetsenbord verplicht ;)

Wat vind je van deze? :) http://www.laptopshop.be/product/436670/category-179255-top-10/asus-n750jk-t4095h-be-azerty.html

Dixit

Dixit Cdude op 29/06/2014 10:58:07:

met de nadruk op 'lijkt'
Ik ben niet makkelijk tevreden maar mijn MBP is de enige die overal meegaat.
Dell, ondanks 1100 + is een prul vergeleken met mijn Mac, in bouwkwaliteit weliswaar, niet in prestaties maar ik game niet noch draai intensieve soft onderweg dus ...

Dat Apple's producten van fantastische kwaliteit zijn, daar spreek ik je zeker niet tegen. Maar als je dan toch meestal Windows gaat draaien via Bootcamp, waarom dan geen Windows laptop zoeken van dezelfde kwaliteit? Moet toch nog steeds wat vlotter draaien dan die Bootcamp? :)

EDIT: De batterij van Apple producten vind ik ook altijd zeer netjes, dus ook wel mooi meegenomen voor een student op verplaatsting ^^
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.61 % door Ezio op zondag 29 juni 2014 om 11:19:46.
^ Reactie #6 geschreven door thekid op zondag 29 juni 2014 om 11:18:36.
thekid's avatar
Moderator
Ik vind die asus best in orde, maar ziet er niet te stevig uit, best investeren in een goede laptop tas :) SSD + HDD is natuurlijk een voordeel

(denk msi is een beetje buiten de prijsklasse :)) (3000 € )
http://www.amazon.de/MSI-GT70-2OLI716121B-001763WS-SKU16-Notebook-i7-4810MQ/dp/B00KBL3D7K/ref=sr_1_4?s=computers&ie=UTF8&qid=1404033622&sr=1-4&keywords=msi+gt+workstation
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.13 % door thekid op zondag 29 juni 2014 om 11:21:15.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #7 geschreven door Ezio op zondag 29 juni 2014 om 11:29:57.
Ezio's avatar
Goede laptoptas staat sowieso op het lijstje :D

MSI is inderdaad een stuk boven het budget :p

Van die Asus vind ik niet meteen betrouwbare reviews, dus blijft het wat goedgelovig zijn en baseren op de specs. Anders is er ook nog deze Toshiba Satellite :)
http://www.laptopshop.be/product/454495/category-56498-laptops/toshiba-satellite-s70-b-10u-azerty.html
^ Reactie #8 geschreven door Ezio op maandag 30 juni 2014 om 01:37:09.
Ezio's avatar
Thekid, wat is trouwens jouw mening over de Macbook Pro?
^ Reactie #9 geschreven door thekid op maandag 30 juni 2014 om 02:02:23.
thekid's avatar
Moderator
Geen ervaring ermee, dus ook geen mening ;)

ik hou het liever op feiten :)
^ Reactie #10 geschreven door Ezio op dinsdag 1 juli 2014 om 15:08:06.
Ezio's avatar
Hmmm lastige keuze. Ga ik voor de hoogstaande kwaliteit die Apple kenmerkt of de indrukwekkende specs van de Asus of Lenovo :/
^ Reactie #11 geschreven door thekid op dinsdag 1 juli 2014 om 21:59:57.
thekid's avatar
Moderator
Volgens mij staat de mac bij "voldoet aan minimale vereisten", dus ...
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.53 % door thekid op dinsdag 1 juli 2014 om 22:00:11.
^ Reactie #12 geschreven door Ezio op dinsdag 1 juli 2014 om 22:57:50.
Ezio's avatar
true,maar het is toch wel leuk werken met zo'n hoge specs :) En zou die macbook virtuele machines aankunnen ?
^ Reactie #13 geschreven door Ezio op woensdag 2 juli 2014 om 01:05:49.
Ezio's avatar
voor 1560,- is er ook een Macbook verkrijgbaar met 8GB en 256GB schijfruimte,dus dat is ook een kanshebber :) Pfff en ik moet dat schatje meesleuren op de trein, mag er niet aan denken :/

EDIT: kan hem krijgen aan een studentenkorting, dus is het 'maar' 1437,- :D Eventueel kan ik nog de 2.4 GHz dual-core i5 upgraden naar een 2.6 GHZ i5. Is dit de 95 EUR waard?
Veronderstel dat RAM upgraden naar 16GB wat overkill is?

http://i.snag.gy/bXHV0.jpg

En dan is er nog het Applecare Protection Plan (http://store.apple.com/be-nl/product/MF218F/A/applecare-protection-plan-voor-macbook-pro). Vraag me af of dat zijn geld waard is, iemand ervaring mee? Hier staat hij voor 349 EUR, maar bij dat scherm 'stel je Macbook samen' kan ik hem aanvinken voor 173 EUR :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.62 % door Ezio op woensdag 2 juli 2014 om 01:42:40.
^ Reactie #14 geschreven door Cdude op woensdag 2 juli 2014 om 08:59:56.
Cdude's avatar
8GB voor 'slechts' 187euries

ook een goeike :

Dixit

Hulp met software
Of je nu thuis zit of op het werk, of onderweg bent, je kunt de deskundigen van Apple rechtstreeks vragen stellen over een breed scala aan Mac-gerelateerde onderwerpen, waaronder:
Gebruik van het OS X-besturingssysteem
Eenvoudige instructies voor het gebruik van iLife en iWork
Verbinding maken met een printer of een AirPort-netwerk

(dream)
Ik lees helaas niets over valschade ...
^ Reactie #15 geschreven door Cdude op woensdag 2 juli 2014 om 09:00:31.
Cdude's avatar
8GB voor 'slechts' 187euries

ook een goeike :

Dixit

Hulp met software
Of je nu thuis zit of op het werk, of onderweg bent, je kunt de deskundigen van Apple rechtstreeks vragen stellen over een breed scala aan Mac-gerelateerde onderwerpen, waaronder:
Gebruik van het OS X-besturingssysteem
Eenvoudige instructies voor het gebruik van iLife en iWork
Verbinding maken met een printer of een AirPort-netwerk
Ik dacht dat je dan misschien daar terecht kon voor je PHP vragen ed
(dream)
Ik lees helaas niets over valschade ...
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.59 % door Cdude op woensdag 2 juli 2014 om 09:00:58.
^ Reactie #16 geschreven door Ezio op woensdag 2 juli 2014 om 11:54:33.
Ezio's avatar
Er bestaan wel andere verzekeringen tegen diefstal, valschade, waterschade ... Zoals deze bijvoorbeeld: http://www.verzekerjeapple.nl/index.html :)
^ Reactie #17 geschreven door Ezio op woensdag 2 juli 2014 om 13:07:11.
Ezio's avatar
"Onopzettelijk vallen en stoten", hoe kan je dat nu bewijzen :/
http://www.verzekerjeapple.nl/verzekerjemacbook-.html
^ Reactie #18 geschreven door Cdude op woensdag 2 juli 2014 om 13:58:01.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Ezio op 02/07/2014 13:07:11:

"Onopzettelijk vallen en stoten", hoe kan je dat nu bewijzen :/
http://www.verzekerjeapple.nl/verzekerjemacbook-.html

ook uitgesloten :atoomkernreacties,
onverschillig hoe ontstaan, aardbevingen, vulkanische uitbarstingen, overstromingen of andere natuurrampen;:D
^ Reactie #19 geschreven door Ezio op woensdag 2 juli 2014 om 14:05:06.
Ezio's avatar
Zie net dat verzekering in school niet is opgenomen, bummer. Met een beetje geluk zit dat inbegrepen in de schoolverzekering tho :)

EDIT: Zelf geloof ik eigenlijk niet zo in die verzekeringen. Vind het eigenlijk wat oplichterij :/ Maar mijn ouders staan erop dat we een verzekering aangaan :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 38.5 % door Ezio op woensdag 2 juli 2014 om 15:01:52.
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen