Multidesk.be » Forums » Webdevelopment & -scripting » Taal vragen en opslaan

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door BoeMan op zondag 11 mei 2014 om 23:29:28.
BoeMan heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 154
Beste,

ik ben een website aan het ontwerpen die ik graag in enkele talen zou uitbreiden. Nu zit ik met het probleem dat ik aan de gebruiker wil vragen welke taal hij spreekt de eerste keer dat hij de website bezoekt. Heeft hij al een cookie met het domein en taal in, gaat hij gewoon door naar bv www.boeman.be/nl

De website wordt geschreven in php in een mvc structuur. Elke url wordt naar de index gestuurd, deze roept de bootstrap aan en hierin wordt gekeken welke controllers,.. er geladen moeten worden. Het lijkt me logisch dat ik in deze bootstrap ook kijk of er al dan niet al een language cookie is. Of zijn er betere ideeŽn? :)

Nu zit ik ook wel een beetje in de knoop met het /nl, /de, /fr verhaal, moet ik hiervoor mijn website gewoon x aantal keer kopiŽren, sql query's aanpassen en deze /nl map gewoon onderbrengen in mijn app folder van de website?

Weet er iemand hoe ik dit best kan aanpakken? :)

Dit is de structuur van de website in aanbouw
Bijlage: fa944be72d8713f229495dbb37f16e2b.jpg

Mvg Gijs
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 12 mei 2014 om 09:33:58.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
je kan de nl/de/fr als een parameter in je requeststring zien.

Voor vertalingen kijk je best eens naar resourcestrings. Zo kan je de inhoud van je website eenmalig ontwerpen, en hoef je enkel nieuwe resource files te maken voor de vertalingen in je website.

Buiten de cookie kan je natuurlijk ook kijken of je website een taal heeft die overeenstemt met de voorkeurstaal van de gebruiker in de browser, en die als standaard te gebruiken, indien niet kan je hun taal opvragen, en naar een cookie schrijven.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen