Multidesk.be » Forums » Sitechecks » Feedback op eindwerk

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op zaterdag 19 april 2014 om 13:59:16.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Hey,

Sinds december ben ik druk bezig geweest met een van de grote taken van mijn eindwerk: een webshop bouwen.
Graag zou ik jullie willen vragen om wat feedback te geven op deze webshop, zodat ik de website beter kan maken. Onderstaands bugs zijn reeds bekend:
  • Contactformulier werkt niet
  • Momenteel kan je nog niet filteren op naam Ún console
  • De pagina shop.aspx wordt op een mobiel apparaat niet goed weergegeven (de rest van de website is volledig responsive)
  • 'Wachtwoord vergeten' werkt nog niet
  • De prijs wordt weergeven in dollar, maar dit komt door de web host (uiteindelijk moeten we de website draaien op onze eigen web server)

• Invoermasker bij GSM-nummer niet correct

• Footer is in de maak ;)

De website kun je hier bezoeken: http://thibault.somee.com/

Alvast bedankt en bij dezen verklaar ik de jacht op bugs voor geopend! :D

EDIT: Oh ja, momenteel gaat de website wat traag, maar dat is het resultaat van een gratis web host en een database die bij een andere host staat ;)

EDIT 2: De pagina 'contact' komt later in de footer (waar ik momenteel aan werk) te staan, maar je kunt hem hier alvast bekijken: www.thibault.somee.com/contact.html
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door StOosh op zaterdag 19 april 2014 om 15:41:55.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526
Ziet er leuk uit! Tof werk.
Ik heb eventjes gekeken en dit merkte ik op: (ik ken niets van de technische kant van websites bouwen..)

Gedeelte SHOP:

*Het vakje voor reviews is erg klein om iets in de schrijven. Ik zou het zeker 5 lijnen groot maken.
*De score die bij de review staat kan je duidelijker maken door er een verklaring bij te zetten (bvb, een afbeelding van een sterretje en dan de score.)
*Zet bij de game een gebruikersscore afkomstig van de reviews, dat maakt het interessanter voor de customer denk ik.

Iets technischer:
*Is het misschien mogelijk om het vak met 'korte omschrijving' op de overzichtspagina van de shop een maximale breedte te geven? Als ik de webpagina op een groot (vb: televisie) scherm open, dan is alles te ver verspreid.
Je zou bijvoorbeeld vanaf een bepaalde maximumbreedte links en rechts van de tabel een lege balk kunnen laten.

*Nu kan je enkel op de knop 'bestel' drukken om naar de game te gaan. Maar stelk ik het niet wil bestellen, maar gewoon de reviews wil raadplegen.. Dan lijkt het 'logisch' dat ik op de titel klik voor meer informatie of op de afbeelding van de game, of een button 'meer informatie'.
Kortom: het zou leuk zijn als ik meer info kan krijgen over de game zonder op 'bestel' te moeten drukken.

*Bij de filters kan ik niet resetten. Als ik op een titel heb gezocht en daarna wil ik algemeen zoeken naar alle games voor een platform is dat niet mogelijk.
Voeg dus best een optie 'leeg' aan de filter toe, of een knopje 'reset filter'

Gedeelte ACCOUNT:

Op je hele webpagina gebruik je geen enkele schaduw/diepte. Dat is niet erg, want dat is trouwens de trend in designland. (kijk maar naar de logo's van windows, skype, facebook, ... ) Maar dan is het wel zonde dat die tekstvakjes wel een schaduw meekrijgen.
*Het is leuker als je kan inloggen vanop de hoofdpagina, zonder een omweg temoeten maken via een aparte inlogpagina.
*Als ik mijn gegevens invul om me aan te melden en ik druk op enter, dan hoop ik me aan te kunnen melden, maar de pagina doet dan standaard een 'inlogpoging'.
Het zou handiger zijn als de pagina zelf kon vaststellen of ik aan het inloggen ben, of aan het aanmelden. (iets van een detectie in welke velden er iets ingevuld is ofzo? Ik heb geen flauw idee van wat er achter zit om een webpagina te doen werken... ;) )
*Maak een keuzevakje (aanvinken) of ik mijn adresgegevens nu of later wil invullen ipv een tweede aanmeldstap. Ik vind aanmelden het stomste dat er is op een webpagina, daar wil ik zo weinig mogelijk tijd mee kwijt zijn.
* De are-you-human check zou ik persoonlijk wel in een tweede stap laten, omdat dat kadertje zo spuuglelijk is ;)

Zo hopelijk ben je hier al iets mee. :)

Veel succes!
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 30 % door StOosh op zaterdag 19 april 2014 om 15:54:06.
^ Reactie #2 geschreven door Ezio op zaterdag 19 april 2014 om 16:53:13.
Ezio's avatar
Bedankt voor je uitgebreide uiteenzetting! Heb er ondertussen nog een paar andere testers op losgelaten en een paar van hun puntjes komen overeen met die van jou :)

Zal er zeker werk van maken, thx!! :D

Er werd trouwens nog een grote bug gevonden. Als je kiest om je adresgegevens later in te geven kun je een bestelling ingeven zonder ooit je adresgegevens op te geven.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 29.43 % door Ezio op zaterdag 19 april 2014 om 16:56:44.
^ Reactie #3 geschreven door Ezio op zondag 20 april 2014 om 22:16:24.
Ezio's avatar
Er staat een bijgewerkte versie op www.thibault.somee.com , maar omdat ik nog aan het sleutelen ben aan de mogelijk om later je adresgegevens op te geven werkt deze momenteel niet.
^ Reactie #4 geschreven door thekid op maandag 21 april 2014 om 00:34:50.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
mooi website, er zit al wat werk in :)

qua bugs:
- account: edit -> alles leegmaken is geen probleem (weg email adres, ...) (is eigenlijk geen bug, maar als ik daarna nog bestellingen kan maken :))
- preorder/order: onrealistisch grote getallen resulteren in runtime error (bvb: 1233154654879787) (hier kan html5 min-max voor numeric velden goed van pas komen)
- Account -> bestellingen, wanneer ik op een bestelling klik, worden geen details getoond
- ik kan vanuit het winkelmandje naar de betaalpagina gaan zonder iets te bestellen
- Betaalpagina -> max lengte instellen bij je ingave velden, wanneer ik op de bestelpagina bvb veel tekst invul, dan krijg ik ook een runtime error (zorg dat men niet meer kan ingeven dan in je database veld past)
- Landkeuze BelgiŰ / Nederland voor adres ingave: telefoon/gsm en postcodes zijn in verschillend van lengte, toch kan ik na nederland te kiezen maar 4 cijfers ingeven bij postcode
- Shop zelf: direct op filter klikken (met Alle & Alle aan) geeft ook foutmelding
- Als je op gamezilla zelf klikt, navigeer je terug naar de index.html pagina, en niet naar de home pagina (de index.html heeft wat foutjes)

qua functionaliteit:
- meer klikbare links maken, maak het voor je gebruiker zo makkelijk mogelijk om te navigeren (het kost jezelf weinig tijd :))
- je knoppen zijn leuk, maar waarom kan ik niet op de afbeelding klikken, moet ik op meer info klikken? :)
- je kan misschien je productinfo ook in de tabs onderbrengen?
- eigen review met enkel quotering en geen naam en/of beschrijving zouden niet mogen, het laat enkel toe om de "stats" te manipuleren :)

maar mooi gemaakt :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door Ezio op maandag 21 april 2014 om 01:07:43.
Ezio's avatar
Thx voor je feeback!

Dixit

Account -> bestellingen, wanneer ik op een bestelling klik, worden geen details getoond

Vreemd, heb het net nog eens getest en wanneer ik op de knop 'Details' klik bij een bestelling zie ik wel degelijk de details (welke producten er besteld zijn, hoeveelheid, totaalprijs ...). Lukt dit niet bij jou? Voorlopig zal je bestelling wel niet doorgevoerd worden als (sommige van) je adresgegevens niet correct ingevuld zijn (maar je krijgt wel de melding dat je bestelling succesvol geplaatst werd). :)

Dixit

je kan misschien je productinfo ook in de tabs onderbrengen?

Wat bedoel je precies? Op de pagina Producttemplate.aspx staat alles toch reeds netjes onderverdeeld in tabs (specificaties, reviews, screenshots en video's)? :)

De rest van je bugmeldingen zijn duidelijk en terecht, ik ga meteen terug aan de slag! :D

^ Reactie #6 geschreven door thekid op maandag 21 april 2014 om 01:37:36.
thekid's avatar
Moderator
bestelpagina:
- 2 bestellingen

http://www.multidesk.be/bijlage/acb7270a5be29c8f8d5527ec8313fc8c.jpg

- als ik op beide klik, staat er geen verdere info (het kan zijn dat het een pre-order was, ik weet het niet meer)

http://www.multidesk.be/bijlage/5682f9ca1cf0b5ab139d6989ed841a64.jpg

http://www.multidesk.be/bijlage/84e13c7534c2d2e9179463eead111c22.jpg

- Welke knop wijzig adres gegevens bedoel je hier?

http://www.multidesk.be/bijlage/f73dff8489bbb1d3b4a6003afc559592.jpg

en voor je Producttemplate, ik vind dat de beschrijving zelf veel plaats inneemt, wanneer ik naar reviews ga of naar screenshots of videos, moet ik "scrollen", moet de volledige product info daar altijd staan, of kan je deze als extra tab toevoegen (zodat alle info, op ongeveer dezelfde plaats van je website uitkomt?)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #7 geschreven door Ezio op maandag 21 april 2014 om 04:05:16.
Ezio's avatar
Hmm vreemd, zou je nu nog eens kijken of je het probleem nog hebt? Heb zonet een paar problemen opgelost, je kunt nu bijvoorbeeld geen artikels meer bestellen zonder adresgegevens op te geven. Wel eerst even je browser sluiten alvorens je opnieuw test om de sessie's te resetten :)

Op de mobiele versie van de productpagina (ProductTemplate.aspx) wordt de omschrijving sowieso in een tab getoond, maar kan er ook voor kijken om dit altijd weer te geven in een tab. Het probleem is echter dat ik niet veel tijd meer heb om aan mijn website te werken, dinsdag moet mijn eindwerk immers bij de drukker liggen :/

Zal de link "Edit" wijzigen naar "Wijzig adresgegeveNs" ;) Thx!
^ Reactie #8 geschreven door thekid op dinsdag 22 april 2014 om 20:20:41.
thekid's avatar
Moderator
en, op tijd kunnen indienen? :)
^ Reactie #9 geschreven door Ezio op zaterdag 21 juni 2014 om 09:54:14.
Ezio's avatar
Ah oops, had je reactie niet meer gezien kid :/ Maar ja, alles was dus dik in orde, met die GP-Award tot gevolg :D

Zou iemand met een iPad (Safari browser) ook eens de website kunnen testen? :)
^ Reactie #10 geschreven door thekid op zaterdag 21 juni 2014 om 20:26:33.
thekid's avatar
Moderator
ik kan maar eens piepen met de onze, wat wil je getest zien?
^ Reactie #11 geschreven door Ezio op zaterdag 21 juni 2014 om 20:40:54.
Ezio's avatar
Product bestellen via een nieuw account, en dan achteraf via datzelfde account in je 'dashboard' (klikken op 'Account') de bestelling checken :) Merci!
^ Reactie #12 geschreven door Ezio op zaterdag 21 juni 2014 om 21:20:56.
Ezio's avatar
Oh, kun je ook even kijken of het design er goed uitziet zowel in 'portrait' als in 'landscape'? :)
^ Reactie #13 geschreven door thekid op zaterdag 21 juni 2014 om 23:18:51.
thekid's avatar
Moderator
goed, alles getest, account aangemaakt via ipad2 mini & safari

alles werkte zo goed als vlekkeloos (enkel bij registratie op het onboard keyboard op go klikken, gaf mij een melding dat ik een foute gebruikersnaam ingaf (ik had ook met mijn vorige gegevens geprobeerd alvorens mij dan maar direkt te registreren)

Verder op alle paginas gekeken, niets gezien van fouten, ook verwijderen van een bestelling werkte. Enkel de prijs die aangetoont werd, stond zonder €, en werd met 4 nullen na de komma aangetoond (daar kan je eventueel een format op je binding gebruiken)

Zag er goed uit :)
^ Reactie #14 geschreven door Ezio op zaterdag 21 juni 2014 om 23:28:33.
Ezio's avatar
Alle records van de vorige test zijn verwijderd uit de database, dus het zal wel daarom zijn dat je die foutmelding te zien kreeg.

Die prijs aanpassen is een kleine moeite, dus zal er zeker voor kijken ;) Nogmaals bedankt!
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen