Multidesk.be » Forums » Software Algemeen » Games recorden en editeren (verplaatst)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op maandag 14 april 2014 om 15:48:33.
Hallo

Ik wil binnenkort beginnen rondspellen en zoeken om te leren lets-plays te maken.

Nu als opnamesoftware i's me fraps aangeraden wat ongeveer 30 euro kost en dus doenbaar is.
Maar blijkbaar als je opneemt met fraps deelt hij je opnames in in heel kleine stukjes en heb je dus een programma nodig zoals windows movie maker om daar iets aan te doen en het weer 1 hele video te maken.

Mijn vraag is dus waar vind ik zo een programma en hoe werk ik ermee?

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
Wheeldigger
^ Reactie #1 geschreven door Ezio op maandag 14 april 2014 om 16:55:25.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Fraps deelt inderdaad je opname op in deeltjes van 10 à 15 minuten. Als je de filmpjes enkel aan mekaar wilt plakken (en eventueel nog wat knippen in de filmpjes) zou Windows Movie Maker moeten voldoen.

http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-live/movie-maker#t1=overview

Als je net dat beetje meer wilt kan ik je Pinnacle Studio aanraden. Dit programma is simpel in gebruik en een hele verademing in vergelijking met Windows Movie Maker. Goedkoop is het echter niet. De goedkoopste versie heeft een prijskaartje van 60 EUR.

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/studio/

Er zijn nog een heleboel (gratis) alternatieven op de markt, maar hier heb ik geen ervaring mee. Maar zoals ik al zei zou Windows Movie Maker moeten volstaan als je enkel wat wilt knippen en plakken ;)

Hou er wel rekening mee dat gameplay opnemen met Fraps heel wat schijfruimte inneemt. Ik heb Fraps vroeger zelf nog uitgetest en na 60 minuten gamen was ik 200GB schijfruimte armer... .
Wanneer je de bestanden dan verwerkt in een editor (zoals Windows Movie Maker) wordt het resultaat uiteraard wel gecomprimeerd. Je zult dus geen 200GB moeten uploaden ;)

Als je wat zuinig moet zijn op je schijfruimte kun je in Fraps het aantal 'Frames Per Seconde (FPS)' aanpassen. Hoe lager de FPS, hoe minder schijfruimte je zal nodig hebben, maar hoe zwakker de kwaliteit van de video. Het is dus een beetje wikken en wegen ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 10.18 % door Ezio op maandag 14 april 2014 om 17:08:10.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #2 geschreven door een gast op maandag 14 april 2014 om 17:40:50.
Een externe harde schijf is dus misschien wel een goed idee
^ Reactie #3 geschreven door Ezio op maandag 14 april 2014 om 18:21:04.
Ezio's avatar
Je externe harde schijf zou dan zeker USB 3.0 moeten hebben, maar zelf dan nog ben je beperkt in de kwaliteit van je filmpjes. Je zult namelijk geen 1080p HD kunnen bekomen met een externe harde schijf, hiervoor zijn die schijfjes te traag.

Als je het optimale uit Fraps wilt halen gebruik je best een aparte interne HDD (die zijn doorgaans ook goedkoper) :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.07 % door Ezio op maandag 14 april 2014 om 18:21:22.
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op maandag 14 april 2014 om 18:25:51.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit Ezio op 14/04/2014 18:21:04:

Je externe harde schijf zou dan zeker USB 3.0 moeten hebben, maar zelf dan nog ben je beperkt in de kwaliteit van je filmpjes. Je zult namelijk geen 1080p HD kunnen bekomen met een externe harde schijf, hiervoor zijn die schijfjes te traag.

Als je het optimale uit Fraps wilt halen gebruik je best een aparte interne HDD (die zijn doorgaans ook goedkoper) :)

Handig zou weten zijn of OP een laptop dan wel desktop heeft ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op maandag 14 april 2014 om 18:28:50.
Cdude's avatar

Dixit

The filesize is big because there isnt enough time to encode the movie while the game is running. The movie frames are slightly compressed, but still require a large amount of disk space due to the high resolutions. After you have finished capturing you can convert the clips into a compressed format using a video editing program. Probably the easiest one to use is Windows Movie Maker which is included free as part of Windows Live Essentials. It allows you to easily edit your clips and add text and other effects to your film. The end result will also be compressed into the Windows Media Video (WMV) format which can be played back in most media players

Hmm, geen compressie dus
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #6 geschreven door een gast op maandag 14 april 2014 om 19:37:19.
Een laptop en wat is zo een HDD precies?
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op maandag 14 april 2014 om 19:40:43.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Gast op 14/04/2014 19:37:19:

Een laptop en wat is zo een HDD precies?

HDD is 'vakjargon' voor harde schijf (Hard Disk Drive )
^ Reactie #8 geschreven door een gast op maandag 14 april 2014 om 19:43:19.
Maakt het model laptop uit?
^ Reactie #9 geschreven door Ezio op maandag 14 april 2014 om 19:53:22.
Ezio's avatar
Een tweede harde schijf inbouwen in je laptop is mogelijk, maar niet praktisch. Vaak komt die namelijk dan op de plaats van je DVD drive. Als je beslist om dit te doen zul je nog een 'caddy' moeten kopen. Na het zien van onderstaand filmpje zul je begrijpen wat ik bedoel ;)

https://www.youtube.com/watch?v=0OVZADRKhJ4

Wanneer je ervoor kies om dit te doen zul je dus geen DVD drive meer hebben. Je zult je games, software ... dus digitaal moeten kopen en downloaden. Als je absoluut een DVD drive én een tweede interne harde schijf wilt kun je alsnog een externe DVD drive aanschaffen. Dit is een schijfstation die je via USB aan je laptop kunt aansluiten :)

http://toronto2001.fatcow.com/brianmahoney/wp-content/uploads/2012/09/external-dvd-burners.jpg

Verder is het ook handig om te weten welk model van laptop je precies hebt. Dan kunnen we kijken of een tweede interne schijf wel effectief mogelijk is.

Bedenk ook eens of het sop de kolen wel waard is. Je kunt ook gewoon een externe harde schijf kopen, maar weet dan dat de kwaliteit van je video's wat minder zal zijn.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.12 % door Ezio op maandag 14 april 2014 om 19:56:58.
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op maandag 14 april 2014 om 20:14:40.
Cdude's avatar
Je maakt het vééél te moeilijk voor de doelgroep Eizo. (too much info)
Hij kan ook gewoon telkens zijn filmpje na het spelen overzetten op een externe schijf.

vraag aan gast : Hoe groot is je harde schijf en hoeveel vrije ruimte heb je nog vrij ?
^ Reactie #11 geschreven door een gast op maandag 14 april 2014 om 20:17:02.
Het is wel duidelijk dat ik voorlopig te weinig budget heb om eraan te beginnen.
^ Reactie #12 geschreven door Ezio op maandag 14 april 2014 om 20:25:38.
Ezio's avatar
Niets te moeilijk, ik informeer goed zodat hij er later niet bedrogen uitkomt ;)

Als zijn schijfruimte dreigt op te geraken kan hij inderdaad zijn filmpjes overzetten naar een externe schijf, maar dan moet hij telkens zijn game stoppen en is voor langere sessie's toch ook niet handig.
Bovendien weet ik niet of Fraps wel een melding geeft als je schijfruimte op is. Het kan dus zijn dat je achteraf pas beseft dat een groot stuk niet meer opgenomen is omdat je geen schijfruimte meer hebt.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.21 % door Ezio op maandag 14 april 2014 om 20:27:40.
^ Reactie #13 geschreven door Fred31 op maandag 14 april 2014 om 20:49:49.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
en moeten die opnames echt in hoogste resolutie opgenomen worden? neemt alleen maar meer plaats in ook.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen