Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » Formatteren USB stick (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op donderdag 10 april 2014 om 13:42:12.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik wilde mijn USB stickje gebruiken maar daar stond nogal veel rommel op en in plaats van bestanden/mappen te verwijderen zou ik het maar formatteren.
Dat mislukte, kreeg het antwoord dat het formatteren niet kon uitgevoerd worden. Volgens Schijfbeheer is mijn stick in orde, 250 MB en RAW.
Is mijn stick voor de vuilbak of kent iemand een goede methode om het toch nog te kunnen formatteren?

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op donderdag 10 april 2014 om 15:42:25.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Klopt dat die 250 MB?

Probeer anders dit tooltje eens (uiteraard "create DOS startup disk" niet aanvingen ;) )
http://be.hardware.info/reviews/1824/5/bootable-usb-sticks-workshop-hp-usb-disk-storage-format-tool
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door joke op vrijdag 11 april 2014 om 12:20:01.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hey Cdude,

Bedankt voor je reactie maar helaas, nu zegt het weer dat ik geen toegang heb. En 250 MB ja dat klopt. Het stickje is zoals zijn baasje: niet meer van de jongste. Het was verdorie een heel goed en proper. Het heeft al een paar keer in het wasmachine gezeten en na terug drogen zo goed als nieuw, geen virussen of andere viezigheden er op.

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #3 geschreven door Ezio op vrijdag 11 april 2014 om 12:55:41.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Tuurlijk staan er geen viezigheden op, je wast ze er allemaal van :D

En nu even serieus, welke foutmelding krijg je precies als je dubbelklikt op je USB-stick? Heb je trouwens al eens geprobeerd op een andere USB-poort of desnoods een andere computer? :)
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op vrijdag 11 april 2014 om 21:58:38.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik denk eerder dat de stick en deze keer in tegenstelling tot zijn baasje , aan het eind van zijn leven is. :\'(
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door joke op zondag 13 april 2014 om 15:02:59.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De pc zegt: Kan het formatteren niet voltooien. Deze poging was gedaan met Windows XP. Morgen wordt ook nog eens getest met Windows 7 en de volgende stap zal wel zijn dat het stickie in de vuilbak beland want het nog eens wassen zal niet meer helpen. Of is een vaatwasser aangeraden?

En mijn einde komt elke dag een dag korter bij.

^ Reactie #6 geschreven door joke op zondag 13 april 2014 om 15:03:57.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Een keer is genoeg.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 91.24 % door joke op zondag 13 april 2014 om 15:04:42.

^ Reactie #7 geschreven door Ezio op zondag 13 april 2014 om 16:42:09.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Probeer eens om je USB-stick te formatteren zonder dat het vinkje 'Snel formatteren' is ingeschakeld.

Zit er misschien een schakelaartje op je USB-stick die ervoor zorgt dat je enkel kan lezen?

Je zegt trouwens dat je USB-stick in RAW staat. Volgens mij moet je dan in schijfbeheer eerst een nieuwe partitie aanmaken. Daarna zou het in principe wel moeten lukken om te formatteren.

http://www.windowscorner.nl/windows7/installatie/Partities_maken_of_aanpassen_met_schijfbeheer_van_Windows_7.php
Kijk bij het deeltje 'Een nieuwe partitie (volume) aanmaken' ;)
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #8 geschreven door een gast op zondag 13 april 2014 om 23:37:21.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Je kan proberen om de USB-stick in een Virtuele machine met Linux te benaderen om te formateren. Zo heb ik de mijne kunnen redden (Ik had wel niet exact hetzelfde probleem)
^ Reactie #9 geschreven door joke op zaterdag 19 april 2014 om 14:01:03.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Om overal van verlost te zijn is de stick ondertussen in de vuilbak beland. Gedaan met het gepruts.
Iedereen bedankt voor de goede wil en voor de goede raad.

Over een uit.(lock)

Opmerking van de crew

Tadaaa! (lock) :)

Wheeldigger

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten