Multidesk.be » Forums » Webdevelopment & -scripting » Hoe publiceren mensen blogberichten

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op zondag 6 april 2014 om 12:13:34.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Hey,

Ik vraag me af hoe mensen met hun eigen blog (niet gemaakt met een CMS, maar met een taal als PHP of ASP) blogberichten publiceren. Met andere woorden, waar geven ze het bericht in.

Ik kan me voorstellen dat je het bericht moet ingeven in een veld in een database, maar het lijkt me niet praktisch om daar een lange tekst te maken. Zeker niet als je meerdere auteurs hebt die berichten publiceren op de website.

Hoe geven bloggers blogberichten in? :)
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door thekid op zondag 6 april 2014 om 13:17:55.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Admin functionaliteiten inbouwen in een website

het klinkt kort, maar thats it ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Ezio op zondag 6 april 2014 om 13:20:21.
Ezio's avatar
Dus dan bouw je zelf een soort CMS ofzo?

Met ASP kun je wel eenvoudig zelf wat tekstboxen zetten, en er vervolgens sqlInsertCommand aan toekennen, maar dan heb je alsnog die handige features om afbeeldingen toe te voegen, uitlijning ... niet die je bij een CMS ŗ la Wordpress wel hebt. Lijkt me ook nogal veel werk om dat allemaal zelf te gaan programmeren :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 80.1 % door Ezio op zondag 6 april 2014 om 13:28:49.
^ Reactie #3 geschreven door thekid op zondag 6 april 2014 om 14:07:30.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
ah, is eigenlijk niet zoveel werk hoor

of je creeert een bbcode om de tekst te parsen, samen met wat hulpmiddellen (zoals hier bvb), of je gebruikt een gratis rich text editor component, die dit deel al uit je handen neemt :)

als je nu trouwens wat mee wenst te zijn met de tijd, dan gebruik je services samen met ajax om content te laden, en data te tonen. Je bouwt je website dan als het ware via javascript op. Heb je dan ook bijna geen nood aan asp of php (enkel dan om je services te laden, eventueel de initiŽle security op te zetten)

bij voorbeeld:)
http://www.tinymce.com/
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.04 % door thekid op zondag 6 april 2014 om 14:08:59.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Ezio op zondag 6 april 2014 om 14:23:16.
Ezio's avatar
Het is dus voor die nieuwe versie van Gaming4U dat ik het vraag, maar dat had je waarschijnlijk al door ;)

Ik was van plan die op te bouwen met ASP.Net, omdat ik hier een goeie kennis van heb. Zou je dat niet doen?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen