Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » Kuisen toetsenbord laptop(wall)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op maandag 17 maart 2014 om 11:29:15.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Mijn laptop is al enkele jaren oud en wordt door meerdere personen gebruikt. Ik ben ne propere jongen maar de rest? Dus tijd om het toetsenbord eens proper te maken.
In een pc-shop een speciale spuitbus gekocht met schuim, echt bedoeld om zo iets te cleanen. Ik heb heel zuinig het toetsenbord hiermee ingespoten en met een borstelke er ook nog eens over gegaan en dan met een vod de resten opgeveegd. Het werkte goed, de toetsen waren kraak proper.

Na een paar uren de laptop aangesloten en opgestart, ging goed maar... De muis werkte nog goed maar geen enkele toets werkte nog. Ik mocht drukken op gelijk welke niks.
Nu enkele dagen later werkt bijna elke toets behalve de back space, de enter toets en de latter b. Soms blijven er ook toetsen hangen. Dezen tekst heb ik op een andere pc getypt en dan met een usb stickje hier geplaats.

Nu ga ik nog proberen met een spuitbus geperste lucht of zo iets over het toetsenbord te blazen want ik denk dat het nog altijd te maken heeft met "vocht" dat tussen zit en de goede contacten belemmert. Ik heb ook al eens de stofzuiger er opgezet maar er vlogen verschillende toetsener af en zaten in de zak. Gelukkig heb ik die kunnen terug plaatsen.

Zo ben je gewezen op de gevaren van het cleanen van het toetsenbord.

Wordt vervolgd. :(

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op maandag 17 maart 2014 om 14:42:36.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Les 1 in reinigen elektronica : product NOOIT op onderdeel spuiten, altijd op DOEKJE en daarmee onderdeel kuisen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op maandag 17 maart 2014 om 16:26:22.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
http://www.cybercleanbenelux.com/nl_NL/hoe-te-gebruiken

Dixit

Cyber CleanŽ is makkelijk te gebruiken en zeer effectief. Leg de Cyber CleanŽ bijvoorbeeld simpelweg op uw toetsenbord, druk het aan en trek het er weer van af. De viezigheid in uw toetsenbord blijft eraan hangen en wordt zo eenvoudig verwijderd. En, de Cyber CleanŽ verwijdert tegelijkertijd alle schadelijke deeltjes van het contactoppervlak!

Ideaal voor alle apparaten en oppervlakken
Verwijdert stof, vuil en schadelijke deeltjes van oppervlakken en uit naden en kieren
Grondige hygienische reiniging
Slaat het vuil steriel op in de reinigingingsmassa
Zichtbaar schonere apparaten
biologisch afbreekbaar
Vele malen herbruikbaar (kleurindicator op de verpakking geeft aan wanneer product aan vervanging toe is)
Gegarandeerde kwaliteit door de Zwitserse formule

http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/k3wAAMXQVT9SuT3J/$_35.JPG?set_id=880000500F

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen