Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » i5 of i7

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Embee op dinsdag 25 februari 2014 om 10:09:06.
Embee heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 3
Hallo, ben aan het twijfelen over aankoop van nieuwe desktop tussen twee modellen.
Configuratie is idem, behalve dat de ene met een i5-4200M processor en 8 GB ramgeheugen is uitgerust en de andere met een i7-4700MQ en 12GB geheugen.
Het gaat over een dell all in-one PC. Het prijsverschil bedraagt ("slechts") 100 euro...
Ik gebruik geen zware grafische toepassingen en ben ook geen gamer.
Welke PC krijgt de voorkeur ?
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op dinsdag 25 februari 2014 om 11:23:17.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Tja, de i7 is een snellere CPU met dubbel zoveel cache en dat kost uiteraard 10 W meer vermogen (maximaal)
Als je dat niet denkt nodig te hebben kan je die centen beter in je zak houden.

Mocht je later toch besluiten te gamen, heeft een desktop het voordeel dat je er onderdelen kunt uit vervangen/bijsteken.

I7

I5
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.38 % door Cdude op dinsdag 25 februari 2014 om 11:24:07.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door Embee op dinsdag 25 februari 2014 om 12:50:46.
Embee heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 3
Bedankt voor je reactie. Gamen zal er sowieso niet van komen denk ik.
Ga je het verschil in snelheid bij "gewone" multimedia-toepassingen ondervinden denk je ?
Ik dacht dat je met de i7 dan misschien ook iets langer safe zou zijn ?
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op dinsdag 25 februari 2014 om 14:19:47.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Hangt er vanaf wat jij bedoelt met "gewone".
Als je zwaar gaat fotoshoppen of filmpjes bewerken ga je verschil merken, anders niet.
RAM kan je later altijd bijsteken (indien je moederbord dat toelaat)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen