Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » Defecte accu laptop Asus K73SV-TY0205V-BE?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Clintje op woensdag 19 februari 2014 om 11:25:55.
Clintje heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 17
Deze laptop werd nieuw aangekocht en in dienst gesteld op 25/07/2011. Ik heb er steeds voor gezorgd dat de batterij correct werd gebruikt, d.w.z. volledig laten opladen en dan zonder lader gebruiken tot quasi volledige ontlading, aangekondigd door een waarschuwingsberichtje dat opladen noodzakelijk wordt. Kwestie van de accu fit te houden. Dit systeem lukte prima tot eind 2013 jaar toen de waarschuwingsberichtjes verdwenen en de accu na volledige oplading spoedig ontlaadde. Ik controleerde mijn energieschema dat standaard was ingesteld op “Gebalanceerd” en steeds na bijsturing opnieuw vanzelf versprong naar “Power 4Gear Entertainment”, nu nog steeds. Ik krijg nu de standaard melding “Overweeg de accu te vervangen”. Zie mijn energiestatus in bijlage.

Mijn zoon heeft zijn Asus laptop 1 jaar eerder aangekocht dan de mijne en zijn accu doet het nog steeds prima. Ik stel mij dan ook de vraag of dit wel echt een accu-hardwareprobleem betreft dan eerder het gevolg van een hardnekkige malware, type PUP.Optional.Conduit A, die in diezelfde periode mijn laptop overviel en die ik dan toch heb kunnen verwijderen via het programma Malwarebytes. Men zegt dat malwares ook de accu kunnen beschadigen.
Graag had ik jullie vernomen en eventueel tips om via Windows 7 of via enige andere softwaremethode dit probleem op te lossen/te omzeilen mocht het in wezen geen louter hardware defect (kunnen) zijn.
Groeten. Clintje

Bijlage: 0db4f1588c9072754221397026a9e60f.docx
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op woensdag 19 februari 2014 om 21:55:28.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Ga eens naar de bios (bij opstarten F2 (meen ik)) en ga daar eens naar "battery refresh", sla dat maar eens aan, en volg dat.
Het reset de info voor Windows, en test de accu.

Na gedane zaken normaal opstarten en eventueel schema aanpassen.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen