Multidesk.be » Forums » Webdevelopment & -scripting » Hosting, waar op letten? Beveiliging door moderator of script?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Cdude op zondag 16 februari 2014 om 10:29:21.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Ik richt deze vraag eigenlijk aan TK omdat we het er al even over hadden maar om dat het wel eens interessante antwoorden kan opleveren, doe ik het via een 'open' vraag.

Er gaat een website gemaakt worden waar, grof geschat, 100GB aan data opkomt te staan, voornamelijk filmpjes en foto's.
Dit gaat uiteraard wat bandbreedte/verkeer vereisen/genereren.

Vraag 1 : welke hosting? Ik dacht aan onbeperkt, iets in de trend van deze :
http://www.mijnhostingpartner.be/?gclid=CJzH_fnJy7wCFSvHtAodByEAlQ

Iemand ervaring/tips met/over andere hostingbedrijven?

Vraag 2 : Gebruikers zullen ook foto's zélf kunnen opladen. Hoe beveilig je dit om te voorkomen dat er 'rare' dingen worden opgeladen?
FB e.a. sociale netwerken hebben daar vast dure algorithmes voor maar het enige wat ik me kan bedenken is :
A - mogelijkheid tot melding door bezoekers
B- vertraging in het plaatsen van de content na goedkeuring moderator.
Iemand daar idee over?

Alvast bedankt voor het meedenken _O_
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #1 geschreven door thekid op zondag 16 februari 2014 om 12:08:12.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Voor vraag 2

Je kan ook gebruik maken van een rating indien het gaat over mensen die meermaals iets posten. Indien ze een goede rating hebben kan je ze ook laten posten zonder wachttijd :) Dan heb je nog uw mogelijkheid tot melden indien het toch misgaat.

Wat belangrijk is ivm vertraging na plaatsen van content is om toch aan de gebruiker zelf te tonen dat hij iets gepost heeft, anders hebben ze wel eens de neiging om nog 10x hetzelfde bericht te posten :) Je moet er dan ook voor zorgen dat je moderator zoveel mogelijk online is.

Ik denk voor comments kan je de beveiliging uitschakelen, en enkel voor nieuwe foto's / video's een approval cyclus gebruiken.

Verder is een ipblock handig, aslook een login systeem voor mensen die nieuwe foto's / video's willen posten.

Voor je melding systeem, indien meer dan 5 of 10 personen een post melden / niet leuk vinden kan je die ook automatisch verbergen, zodat eventuele bezoekers zelf moeten beslissen of ze de verborgen post wel willen zien.

Je kan ook nog een spamfilter instellen bij posts, uitgebreide html antwoorden / bbcode antwoorden vermijden

Het hangt er eigenlijk volledig vanaf hoe zwaar je de beveiliging wilt :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen