Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » Canon MG5250

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Nitwit op woensdag 4 december 2013 om 22:40:46.
Nitwit heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 331
Hallo,
Weet iemand wat ik moet doen om weer te kunnen scannen? Ik kan via nieuwe laptop wel printen, maar kan niet via scanner naar pc een doc scannen, dan zegt hij dat ik pc moet instellen.
Wat te doen? Draai op Windows 8.1.
Dank alvast.
Nitwit
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op donderdag 5 december 2013 om 00:45:10.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Je hebt die printer natuurlijk meteen aangesloten zonder de drivers bij de baas te halen (denk ik)

Dat je op Win8.1 draait, best, maar 32 of 64 bit?
Even juiste OS selecteren en taal, en halen die drivers.
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MG_series/PIXMA_MG5250.aspx

Maar eerst printer loskoppelen, alle software die met die printer van doen heeft verwijderen, herstarten.
Dan eerst de nieuwe drivers erin, programma geeft zelf aan wanneer je de printer weer moet aankoppelen.

(En volgende keer vermelden dat het een Pixma is, het is dat ik hier de 5150-broer heb en wat drivers gehaald, anders is het zoeken tot het bier op is ;) )
^ Reactie #2 geschreven door Nitwit op donderdag 5 december 2013 om 15:11:28.
Nee pc was stuk, dus nu nieuwe laptop en daar moet de printer/scanner ook op draaien. Met dvd lukt het niet, dan kan ik alleen printen. Al geprobeerd om via de website een driver te downloaden, maar nog niet gelukt. Ms idd alles er weer af en dan alles weer opnieuw installeren.
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op donderdag 5 december 2013 om 18:46:03.
Wheeldigger's avatar
Moderator

Dixit

Dixit Nitwit op 05/12/2013 15:11:28:
Ms idd alles er weer af en dan alles weer opnieuw installeren.

Zei ik toch.... ;)
Maar dan wel op de manier die ik hierboven beschreven heb.
^ Reactie #4 geschreven door Nitwit op vrijdag 6 december 2013 om 15:21:57.
64 bit dus. Maar ik kan 'Canon MG5200 series MP Drivers' niet verwijderen. Er wordt gemeld dat de printer nog in gebruik is. Hij staat uit. Maar kan dat dan te maken hebben met dat hij draadloos werkt? Als dit een domme vraag is, dan spijt mij dat, maar ik heb er echt geen verstand van. Al het andere wat met deze printer te maken heeft, kon ik wel verwijderen. Ik wist ook niet dat 'pixma' belangrijk was te vermelden.
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 7 december 2013 om 02:16:28.
Wheeldigger's avatar
Moderator
We hebben het liefst zoveel mogelijk gegevens, maar allez, dat is om mee te nemen volgende keer ;)

Nu ben ik niet bekend met Win8(.1) dus heb ik even wat kennis elders ontvreemd.

Probeer *deze oplossing* eens.

Lukt dat niet, of niet voldoende is hier een alternatieve manier;

Alternatieve manieren om een programma te verwijderen
Is het programma niet opgenomen in deze lijst dan zal een alternatief moeten worden gezocht. Wellicht heeft het programma een snelkoppeling naar het uninstall-programma in het startmenu (Windows 7 en ouder) of App-overzicht (Windows 8) achtergelaten. De uninstaller kan vaak ook nog worden teruggevonden in de betreffende programmamap onder C:\Program Files en/of C:\Program Files (x86) (zoek hier naar een bestand met een naam als UNINSTALL.EXE, meestal voorzien van een prullenbak-icoontje). In veel gevallen kan de software ook met het gedownloade installatiebestand weer worden verwijderd.

TIP: Werkt de uninstaller niet meer? Probeer de software dan eens opnieuw te installeren, wellicht kan het programma daarna wŔl op de juiste manier worden verwijderd. Dit is natuurlijk alleen mogelijk wanneer de origineel ge´nstalleerde software nog beschikbaar is! Bewaar daarom altijd het gedownloade installatiebestand van de ge´nstalleerde software, het is namelijk nooit zeker of deze later nog van pas kan komen.

Uninstall-tools
Is het uninstaller-bestand nergens te vinden en biedt de setup geen soelaas dan kan een van onderstaande tools wellicht nog uitkomst bieden:
MyUninstaller (download: www.nirsoft.net/utils/myuninst.html, negeer de waarschuwing). Omdat via View, Advanced Mode, Quiet Uninstall meerdere programmaĺs tegelijk verwijderd kunnen worden, werkt deze tool beduidend efficiŰnter dan de standaard de´nstallatieprocedure.
Revo Uninstaller Freeware (download: www.revouninstaller.com), een goed alternatief voor de standaard de´nstallatieprocedure.
PC Decrapifier (download: www.pcdecrapifier.com) voor het geautomatiseerd verwijderen van ongewenst door de fabrikant ge´nstalleerde software.
^ Reactie #6 geschreven door Nitwit op zaterdag 7 december 2013 om 17:19:43.
Ik heb de software opnieuw geprobeerd te installeren. Alles lukt, behalve de installatie van Solution Menu Ex. En waarom dat dan weer niet lukt, weet ik ook niet. Printen vanaf laptop lukt nu wel. Scannen vanaf MG5250 lukt dus niet.
^ Reactie #7 geschreven door Wheeldigger op zondag 8 december 2013 om 02:12:23.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Ik weet dat niet alles onder Windows 8(.1) goed werkt, dan is er ene die het wel zou moeten weten; http://www.canon.nl/Support/index.aspx even die mensen contacteren/bellen/mailen.

Gezien mijn printer al een error geeft voordat er ook maar iets is aangesloten, kan ik niet met je meekijken.
Win 8 heb ik ook al niet, wel 98SE, XP diversen, een Vista en een win7 (draaiend dan, laat staan de OSsen op cd/diskette)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen