Multidesk.be » Forums » Netwerken » PC STARTEN

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door poentje op zondag 29 september 2013 om 16:05:08.
poentje heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Als ik mijn pc opstart komt er een scherm floppy diskette seek faillure strike f1 key to continue. Ik heb windows xp hoe kan ik dit eraf krijgen.
Kan iemand mij helpen ben een leek op de pc
Bedankt bij voorbaat Poentje
^ Reactie #1 geschreven door Ezio op zondag 29 september 2013 om 17:38:17.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Om deze melding niet meer te tonen zou je in je BIOS moeten kunnen, dit doe je door op F2 te druken wanneer die melding verschijnt. Eenmaal in je BIOS heb je twee verschillende opties:

• Of je schakelt de Floppy Disk Drive uit (disable)
  • Of je wijzigt de boot order zodanig dat de hard drive als eerste staat, dan de CD Drive en als laatste uiteindelijk de Floppy Disk Drive.

Hoe je dat precies doet in je bios kan ik je niet meteen zeggen, de layout van je BIOS is afhankelijk van je moederbord. Als je me zegt welk moederbord je hebt kan ik altijd wel eens kijken hoe je het precies moet doen ;)
Neem gerust eens een kijkje in je bios, maar wijzig NIETS, tenzij je zeker weet wat je doet :)
Wat ik je aanraad om te doen is om je BIOS even te openen en noteer alle opties waar het woord "floppy" in voorkomt.
Voorbeeld: Boot Up Floppy Seek - [Disabled]

http://img96.imageshack.us/img96/9399/m6g6.jpg

Wanneer je dit hebt gedaan sluit je het bios maar zonder eventuele wijzigingen op te slaan (ESC-toets). Post hier dan de genoteerde instellingen en dan kunnen we je zeggen welke optie je precies moet wijzigen ;)

Succes!
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.03 % door Ezio op zondag 29 september 2013 om 17:42:12.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #2 geschreven door Fred31 op maandag 30 september 2013 om 00:56:06.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
of haal gewoon de floppy disk drive eruit, heb ik gedaan,dat word toch niet meer gebruikt.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #3 geschreven door joke op maandag 30 september 2013 om 20:41:22.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit Fred31 op 30/09/2013 00:56:06:

of haal gewoon de floppy disk drive eruit, heb ik gedaan,dat word toch niet meer gebruikt.

Nog wel door mij.

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #4 geschreven door een gast op maandag 30 september 2013 om 21:07:00.
Beda,kt voor je antwoord maar hoe moet ik dit doen?
Groetjes Poentje
^ Reactie #5 geschreven door Ezio op maandag 30 september 2013 om 21:12:18.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
je floppy drive hardwarematig verwijderen?
Je opent je computer, en haalt de floppy drive eruit ^^
Laat het wel liever doen door iemand met ervaring als je nog nooit een computer opengevezen hebt ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.25 % door Ezio op maandag 30 september 2013 om 21:17:04.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op maandag 30 september 2013 om 22:43:36.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
http://assemblyline.wordpress.com/process-1-disassembly/stage-iv-drives/
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen