Multidesk.be » Forums » Virussen, adware, spyware, ... » Trage pc

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door mister green op zaterdag 14 september 2013 om 12:53:58.
mister green heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 101
Beste,

Zonder 1 programma te openen zie ik dat er een constant CPU verbruik is tss de 50 en 70 procent. Nu weet ik dat ik eerst het 7 stappenplan moet doorlopen, maar vind dit niet direct terug hier op de site. Is enkel de huis PC, met m'n persoonlijke laptop heb ik die problemen niet
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 14 september 2013 om 14:04:05.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Vooraleerst lees deze Mededeling m.b.t. het plaatsen en analyseren van Hijack This logbestanden, daarna;
Volg eerst het Stappenplan VOLLEDIG,
zelfs al heb je al scans gedaan.
Hier staan de meest recente producten, en hier werken onze HJT mensen graag mee.
Zorg ervoor dat je logs als bijlage in je post staan!

Succes ;)
^ Reactie #2 geschreven door mister green op zaterdag 14 september 2013 om 18:12:16.
7 stappenplan uitgevoerd. Logfiles in bijlage. Malwarebytes gisteren reeds laten lopen, dus daar is niet veel in terug te vinden
Bijlage: 5c39f970d872f990d1cbff9ff259a664.txt
Bijlage: 4be05551815e866f9201b348029b202e.log
^ Reactie #3 geschreven door mister green op zaterdag 14 september 2013 om 18:14:12.
Sorry, txt bestand van malwarebytes vlug veranderd naar log bestand
Bijlage: 9b27604eba4b445fc40d0d818f6d757b.log
^ Reactie #4 geschreven door joke op zaterdag 14 september 2013 om 19:12:12.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Hoi mister green,

1. Na het downloaden moet je alle programma's (ook je browser) sluiten. Het is ook belangrijk dat je de programma's in dezelfde volgorde uitvoert als ik ze voorschrijf. Dus om deze richtlijnen te kunnen volgen print deze tekst uit.
    Heb je geen printer zet dan deze tekst in een tekstbestand, bijvoorbeeld op je bureaublad.

2. Start Hijackthis.

Kies voor Do a system scan only.
    Vink alléén de items aan die hieronder zijn vermeld:

- O4 - HKLM\..\Run: [vProt] "C:\Program Files\AVG Secure Search\vprot.exe"
    - O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe

Klik nu op Fix Checked en bevestig het door in het volgende scherm op Ja te klikken en sluit HijackThis af.

3. Download GV_Killer.exe naar je bureaublad. Klik op GV_Killer.exe om het te installeren en klik op Voltooien.

Klik op je bureaublad op de snelkoppeling van GV_Killer.
    Nu krijg je een blanco input.txt kladblokveld. Gebruik Kopiëren en Plakken om onderstaande blauwe lijnen in het venster input.txt te zetten.

Services to delete:
    SC DELETE SkypeUpdate

Sluit het venster input.txt en druk op de toets Start Killing.
    GV_Killer maakt zijn werk af en klik dan op Exit.
    Mogelijk zal GV_Killer je PC herstarten, sta dit toe en onderbreek een eventuele actie niet.
    Er opent na afloop een rapportje GVK_xx.txt.
    Post het bestand GVK_xx.txt in je volgende antwoord.
    De letters xx zijn een volgnummer, post dan ook het bestand met het hoogste nummer.

4. Download CCleaner Slim en installeer het.Start CCleaner op.
    Klik in de linkse kolom op Cleaner.
    Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen..
    Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
    Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
    Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
    Sluit hierna CCleaner terug af.

5. Zorg dat je Windows in normale modus draait en scan dan opnieuw met HijackThis, hang aan je volgende bericht een BIJLAGE met de nieuwe HijackThis log ter controle.

6. Download Codestuff Starter.zip en extract het naar je bureaublad.
    Dubbelklik op StarterSetup.exe om de installatie te starten.Start Codestuff Starter en in de tekstbalk kies je voor Automatisch Opstarten en mag je volgende items uitvinken:

- C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
    - C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

Items die je later terug automatisch wil laten opstarten mag je dan terug aanvinken.

7. Ik verwacht dus een bijlage van volgende programma's:
    - GV_Killer
    - HijackThis
    Vertel ook even hoe het met je problemen gesteld is.

Succes,
Joke.

Opmerking van de crew

Codestuff Starter link aangepast :)
thekid
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.63 % door thekid op zondag 15 september 2013 om 22:52:09.

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #5 geschreven door mister green op zaterdag 14 september 2013 om 22:15:13.
Hallo Joke,

Alles doorlopen. CodestuffStarter link werk niet ( Error 404 ), ofwel doe ik iets mis. PC reageert al vlugger, enkel bij het opstarten van de account blijft hij nog hangen. Extra info : bij het begin van de problemen zag ik in taakbeheer dat er steeds GarminGarthography actief was. Dit heb ik enkel nodig met de GPS, dus zou niet weten waarom dit steeds actief is.

Bijlage: 0818a83cc229bd40a6b9d011680d3763.log

Bijlage: 9cb55d74e25d1ff95ca82bc8fffc6493.log

Opmerking van de crew

Links gecorrigeerd :)
thekid
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.07 % door thekid op zondag 15 september 2013 om 10:37:04.
^ Reactie #6 geschreven door joke op zondag 15 september 2013 om 13:15:04.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit mister green op 14/09/2013 22:15:13:

Hallo Joke,

CodestuffStarter link werk niet ( Error 404 ), ofwel doe ik iets mis.

bedankt voor het melden, je deed niks mis. Ge bruik deze link http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Starter.shtml ik heb het juist geprobeerd en die werkt nog.

Daarna wel graag Ccleaner gebruiken en een nieuwe log van HijackThis.

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #7 geschreven door mister green op maandag 16 september 2013 om 17:18:03.
Hallo Joke,
Alles uitgevoerd. Eens opgestart ( na zo'n 10 minuten kan ik de account aanklikken ), dan nog zo'n 10 minuten vooraleer m'n cpu verbruik het toelaat om Mozilla Firefox te openen

Bijlage: f9c15989f4e0af909f08a29c014bba4b.log

Bijlage: 19662d2e7e5964babdf7267570f5cc4e.log
^ Reactie #8 geschreven door mister green op dinsdag 17 september 2013 om 20:35:27.
Hallo Joke,
weet niet of dit belangrijk is maar de laatste tijd krijg ik af en toe een melding van mijn antivirus ( AVG ) dat Firefox veel van mijn CPU opslokt eens ik die opgestart heb. Alhoewel mijn CPU ook te veel verbruikt zonder Firefox.

Greetz
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen