Multidesk.be » Forums » Audio & video » mengpaneel aansluiten op pc en boxen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door teske103 op vrijdag 6 september 2013 om 14:35:22.
teske103 heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
ik ben een complete leek als het op al deze snufjes aankomt. Maar ik zing heel graag en met enkel een simpele microfoon lukte dit niet zoals ik wilde.
Ik heb een Behringer XENYX 1002 FX PA eb studio mix besteld + Behriner Studio Condensator Zangmic + Behringer MS16 Actieve Digitale monitore.

Hier bij dacht ik volgende kabel nodig te hebben: Procab CAB901 XLR male - XLR female + Procab CAB800 2x RCA male.

Momenteel hoor ik het geluid dat ik op mijn pc afspeel door mijn boxen en als ik in de microfoon spreek hoor ik dit ook in mijn boxen. probleem is dat het geluid van mijn micro niet word geregistreed op mijn pc. Volgens mijn pc is er geen micro aangesloten wel een AUX. Maar als ik door de micro spreek of wil opnemen op de pc hoor ik niets.

De mico is wel aangesloten op het mengpaneel en ik heb het gevoel dat ik kabels te kort heb of misschien iets in de instellingen op mijn pc?

Weet iemand aub raad? Ik zou echt graag gebruik kunnen maken van mijn nieuwe aankoop.

Alvast bedankt en groetjes,
Teske

Als bijlage een foto van hoe ik het heb aangesloten:
Bijlage: 5b6d77edc7b404bfc7cad420c3e745b6.jpg
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 6 september 2013 om 21:47:50.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Probeer eens met *Audacity*

En nog een *Nederlandstalige FAQ*

^ Reactie #2 geschreven door Ezio op vrijdag 6 september 2013 om 22:49:16.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Wel, volgens mij is het probleem dat je het geluid van je computer dus direct doorstuurt naar je mengpaneel, en je mengpaneel vervolgens naar je boxen.

Je zou dus ook nog een manier moeten vinden dat je de output van je mengpaneel kunt verbinden met een ingang van je pc. Zo wordt het geluid dat je microfoon detecteert via je mengpaneel doorgezonden naar je pc. En dan kun je het geluid openen :)
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #3 geschreven door Fred31 op vrijdag 6 september 2013 om 23:04:24.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
de output ( RCA ) van je mengpaneel zou via LINE IN van je AUDIOKAART ( 3.5mm ) verbonden moeten zijn via een ,aan ene zijde RCA ( rode en witte/zwarte ) en aan andere zijde 3.5mm stereo stekker. wat je afspeelt op mengpaneel gaat dan naar je pc
maar wat je afspeelt op pc zou in principe te horen moeten zijn op je mengpaneel ( LINE OUT ).
probeer de instelling STEREO MIX in te stellen op je pc zodaning dat zowel het geluid op pc EN mengpaneel word opgenomen.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen