Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » pc doet niets meer

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op maandag 2 september 2013 om 18:02:38.
beste,

mijn ouders hadden hier nog een computer staan van enkele jaren oud voor de kinderen van mijn broer. de dag ervoor werkte hij nog totaal normaal maar de dag erna niets meer. geen opstart van hdd of de ventilator of andere dingen. het groen lampje op de moederbord werkt wel nog. heb al een beetje gezocht maar nog geen oplossing.

weet iemand wat het zou kunnen zijn?

gegevens van de pc ken ik niet

ik ken niets van hardware.
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 2 september 2013 om 21:54:44.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Het kan eigenlijk vrij veel zijn :)

- statische electriciteit: wie weet helpt het eenmaal als uit te pluggen, en morgen nog eens te proberen
- kapotte voeding: niet genoeg capaciteit om alles te starten, dus pc start ook niet op, powerled wordt meestal wel getoond
- kapot moederbord: kan gebeuren, blijft electronica
- onderdeel die wat losgekomen is, waardoor ergens een fout contact gegeven wordt, en de pc niet opstart

belangrijk is te weten of er bv een speaker op het moederbord hangt, die kan je dan nl vertellen welke foutmelding het moederbord doorgeeft, bij oudere pc's zit nog een speaker in de kast, voor nieuwere pc's moet je die meestal extra erop plaatsen (of is meegegeven met de kast zelf). Hoorde je vroeger steeds een beepje toen de pc aansloeg, moet je die nu ook horen, en het geluidssignaal dat eruit komt, geeft een duiding wat het probleem kan zijn (dit kan je dan opzoeken voor je specifieke moederbord, in de handleiding)

ken je niets van hardware, en wil je het leren, dan speel er een beetje mee rond indien uw ouders toch een nieuwe pc zouden kopen, indien niet, breng het naar een winkel en overweeg eventueel een nieuwe aan te schaffen ipv een oude pc weer draaiende te krijgen, laptops kan je nu ook makkelijk onder de 400 € aanschaffen, dus belangrijk is toch wel eerst eens een schatting te krijgen van wat er nu net kapot is aan de pc :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen