Multidesk.be » Forums » Beveiliging » inhoud backup file bekijken

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door flipjeboot op zondag 1 september 2013 om 11:57:38.
flipjeboot heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 4
Hallo,

ik heb een wat raar probleempje en hoop, dat u mij kunt helpen.
Gisteren ben ik teruggekomen van vakantie, ben van 1 augustus t/m 31 augustus weggeweest. Nu kom ik op mijn K-schijf plotseling een back-up bestand tegen, waar ikzelf geen weet van had. Het bestand is aangemaakt op 4 augustus 2013; toen was ik dus nog met vakantie en stond naar mijn beste weten de computer uit. Mijn K-schijf gebruik is voor de opslag van foto's; ik zou daar nooit een backup plaatsen.

Bijlage: 2d8cb576d6505141f338bdf3abbf8269.jpg

Ikzelf maak wel elke week een back-up. Ik gebruik hiervoor Acronis True Image Home 2011. Ik heb hiervoor een speciale schijf, namelijk mijn M-schijf.
Te oordelen naar het pictogrammetje van het back-up bstand op de K-schijf lijkt me dit echter niet een bestand van Acronis, maar van Windows backup. Ik heb gezocht in Acronis, maar daar kan ik inderdaad niet vinden dat Acronis enig back-up maakt naar mijn K-schijf.
Als ik de backups probeer te bekijken via "%SystemRoot%\System32\control.exe /name Microsoft.BackupAndRestore" in het uitvoeren-vak, komt er ook geen back-up naar de K-schijf tevoorschijn.
Als ik op het back-up bestand dubbelklik dan wordt windows back-up geopend. Ik zie dan geen mogelijkheid om de inhoud van de back-up te bekijken.

Bijlage: 8996a35b6300387b606e3359811ad2df.jpg

Mijn vraag is nu of iemand kan bedenken hoe dit bestand gemaakt kan zijn, terwijl de computer uitstond. Bij de enige methodes die ik kan bedenken zou de computer aan hebben moeten staan...
Daarnaast zou ik er graag achter willen komen wat er precies in dat bestand staat. Natuurlijk kan ik het bestand simpelweg weggooien, maar ik weet graag wat ik weggooi.

Ik gebruik windows 7 pro 64bit.
Ik weet niet wat voor informatie u nog nodig zou hebben; als u nog meer nodig heeft dan geef ik die informatie natuurlijk graag.
Alvast dank voor alle hulp bij het oplossen van dit raadseltje...

flipjeboot
^ Reactie #1 geschreven door Ezio op maandag 2 september 2013 om 22:52:46.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
  • Klik met de rechter muisknop op je backup file en kies voor 'openen'
  • Open de map 'Backup Files 2013 - ....
  • Nu zie je daar verschillende ZIP bestanden: Backup Files 1, Backup Files 2, ... Die kun je openen met Winrar. Je kunt ze uiteraard ook allemaal selecteren en uitpakken in 1 keer ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.41 % door Ezio op maandag 2 september 2013 om 23:18:56.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #2 geschreven door flipjeboot op donderdag 12 september 2013 om 17:31:06.
Ah,

Sorry voor mijn late reactie en natuurlijk dank Ezio.

Ik kan nu inderdaad de backup bekijken, het is gewoon een backup van mijn c-schijf. Aangezien Acronis daar elke week ook een backup van maakt zal ik deze gewoon verwijderen.

Toch snap ik niet hoe er een backup gemaakt kan zijn op het moment dat de computer (voor zover ik weet) uit stond; ik was immers met vakantie en er was niemand anders thuis.
Als ik de backup nu zo bekijk dan zie ik dat hij afgelopen zondag weer een backup gemaakt heeft. Ik weet heel zeker dat ik die opdracht niet heb gegeven en ook nooit heb gepland. Acronis was het tweede dat ik op deze computer installeerde en direct daarna heb ik die ingesteld. Windows backup heb ik nooit ergens voor gebruikt. (Behalve dan zojuist...)

Iemand ideeŽn hoe dit kan?
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op donderdag 12 september 2013 om 18:12:44.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Volgens mij maakt 'gebruikt' Acronis hier voor de volgende manier

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Task_Scheduler
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door flipjeboot op vrijdag 13 september 2013 om 09:28:51.

Dixit

Dixit Cdude op 12/09/2013 18:12:44:

Volgens mij maakt 'gebruikt' Acronis hier voor de volgende manier

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Task_Scheduler

Oke, maar Task scheduler draai ook niet als de computer uitstaat, dus dan snap ik nog steeds niet hoe dit kan.
^ Reactie #5 geschreven door Fred31 op zaterdag 14 september 2013 om 02:07:47.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
kan zijn dat pc werd aangezet terwijl u er niet was he.
er zijn logs terug te vinden wanneer juist en hoe lang
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen