Multidesk.be » Forums » Software Algemeen » Access - zoeken in subformulier?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pascal op vrijdag 30 augustus 2013 om 13:14:54.
Pascal's avatar
Multiviteit: 214
hallo

ik heb volgende access toepassing:
- 3 tabellen: adresgegevens, perceelgegevens, bestandsgegevens.
Wij hebben dus leden (adresgegevens) met een bos. Dit wordt op kadastraal niveau bijgehouden (perceel gegevens). Op terrein worden meerderen percelen soms samengevoegd om één beheereenheid te krijgen (bestand).

Deze toepassing dient om per bestand bij te houden welke beheermaatregelen er uitgevoerd worden of deze te wijzigen.

Momenteel is het formulier opgemaakt a.d.h.v. de bestandsnummers, waarbij per bestand vermeld wordt over welke boomsoorten het gaat, wat de beheerdoelstellingen zijn, welke kadastrale percelen onderdeel zijn van dit bestand en de eigenaar.
Er zijn veel relaties: één eigenaar kan meerdere bestanden hebben, een bestand kan bestaan uit meerdere percelen en een perceel kan ook in twee bestanden voorkomen. En een bestand kan ook eigendom zijn van twee eigenaren.

Het vak 'percelen' en 'eigenaar' zijn subformulieren.

Via ctrl+f kan ik zoeken naar het bestandsnummer, maar meestal ken ik enkel de naam van de eigenaar en ctrl+f werkt niet in het subformulier van eigenaar.

Kan iemand uitleggen hoe ik hierin kan zoeken? Of moet ik mijn formulier anders opbouwen (zonder subformulier werken?).

Alvast bedankt voor de hulp!

^ Reactie #1 geschreven door Pascal op dinsdag 3 september 2013 om 15:19:09.
Pascal's avatar
Misschien kan ik mijn probleem anders verwoorden, aangezien ik heb gehoord dat het niet mogelijk is om in een subformulier te zoeken.

Ik heb 3 tabellen
- eigenaar gegevens: EigID (uniek), naam, adres, postcode, gemeente, tel, ...)
- bestand: bestandnummer (uniek), boomsoorten, beheermaatregelen, ligging, ...
- perceelgegeven: PercID (uniek), EigID, bestandnummer, kadastraal perceelnummer, oppervlakte

de relaties: Een bestand kan uit één of meerdere percelen bestaan. Een perceel kan in één of meerdere bestanden voorkomen. Een eigenaar kan één of meerdere bestanden hebben (en dus één of meerdere percelen). Een bestand (en dus perceel) kan eigendom zijn van één of meer eigenaren.

Als iemand dit hierboven begrijpt. Zou hij of zij dan een manier kunnen uitleggen om dit alles in een formulier te laten zien, zodat we zowel op bestandsnummer, perceelnummers als eigenaarsnaam kunnen zoeken?

Alvast bedankt!
^ Reactie #2 geschreven door Pascal op woensdag 11 september 2013 om 08:47:49.
Pascal's avatar
iemand :(?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.76 % door Pascal op woensdag 11 september 2013 om 08:48:00.
^ Reactie #3 geschreven door thekid op woensdag 11 september 2013 om 19:48:28.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Kan je misschien een deel van de relaties van de tabellen online plaatsen (een print screen van het schema bvb?) of via pm versturen? Volgens mij ontbreekt een deel van de relaties in je beschrijving :)

- je kan een joined sql statement schrijven, die dan zijn gegevens kan tonen in een datagrid,
- je kan een aangepaste search methode in vba schrijven

ik ben eerlijk gezegd al lang niet meer thuis in Access, maar ik meen mij te herinneren dat er verschillende versies zijn :) (2003/XP 2007 2010 2013). Welke gebruik je juist?

Moet het in Access? :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Maarten vdC op vrijdag 13 september 2013 om 00:03:07.
Maarten vdC heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 47
Je zou kunnen proberen de gegevens van hoofd en subformulier in een enkele query samen te brengen. Op deze query baseer je vervolgens een nieuw formulier waarin je op alle velden kan zoeken via filter by form. Althans, zoiets zou ik proberen

Groeten
Maarten
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen