Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » Hoogte- breedteverhouding in geconverteerd beeld niet goed.

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Man_Ray op dinsdag 20 augustus 2013 om 13:11:09.
Man_Ray heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 24
Hallo,
Ik heb een laptop (Acer Intel Core i5-3317U @ 1.70 Ghz), bevalt heel goed. Omdat ik graag op een groot scherm werk, en nog een prima LG 19" (Flatron L1919S) had staan heb ik een HDMI to VGA converter (allekabels.nl; merkloos) aangeschaft. Die heb ik nu zover dat ik op resolutie 1024x768 een redelijk beeld heb, maar de verhoudingen kloppen niet: een cirkel heeft een ei-vorm, hij wordt in de hoogte uitgerekt. Als ik Photoshop om een grid vraag, zijn de horizontale 'centimeters' iets kleiner dan de verticale.
Het eenvoudigst zou natuurlijk zijn om de monitor deze afwijking te laten corrigeren, alleen kan dat niet. Hij kan alleen het beeld een beetje omhoog en omlaag of naar links of rechts schuiven. Heeft hier iemand een oplossing voor?
Met vriendelijke groet,
Man Ray
^ Reactie #1 geschreven door Ezio op dinsdag 20 augustus 2013 om 17:24:14.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
http://ask-leo.com/troubleshooting_computer_monitor_problems_the_sideways_stretch.html
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #2 geschreven door Man_Ray op woensdag 21 augustus 2013 om 14:16:01.
Ezio,
Bedankt voor de tip. Ik heb het artikel gelezen, het raadt me een nieuwe videokaart aan. Dat zou het paard achter de wagen spannen betekenen. Aangezien ik de mogelijkheden die het artikel opsomt al uitputtend bestudeerd en geprobeerd heb.
Ken je schoonepc.nl al trouwens?

Groet,
Man_Ray
^ Reactie #3 geschreven door Ezio op woensdag 21 augustus 2013 om 18:12:07.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
ja ken het, waarom? :)
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #4 geschreven door Man_Ray op maandag 9 september 2013 om 09:46:31.
Gewoon, het lijkt een beetje op AskLeo, alleen dan gaat het over Windows...
Maargoed, ik blijf dus zitten met mijn probleem. Jammer...
^ Reactie #5 geschreven door thekid op maandag 9 september 2013 om 12:31:03.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Het probleem is eigenlijk dat uw scherm niet voorzien is op uw resolutie :)

volgens wat ik gezien heb, is de correcte resolutie 1280x1024, zonder deze kan uw monitor dit niet correct weergeven zonder zwarte balken.

Wil je het door je scherm laten corrigeren, kan je natuurlijk de breedte/hoogte wat aanpassen bij de instellingen, maar de oorzaak is een foute resolutie die jij ingesteld hebt :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door Fred31 op maandag 9 september 2013 om 15:49:43.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
schermen groter dan 19" geven een beter en scherper beeld op hoger resolutie
stel zoals thekid zegt, uw scherm in op 1280x1024, of indien je monitor het aankan, nog hoger.

mvg
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen