Multidesk.be » Forums » Gadgets » Ipad of android ?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zaterdag 20 juli 2013 om 21:34:46.
Hallo,

situatie: tablet gezocht voor leken op technologievlak.

doel:
op vakantie: email + skype
op vliegtuig : film/muziek
algemeen: internet + notities nemen bij foto's (werk)

volgens mij heeft de ipad het grote voordeel dat alles standaard is, 1 versie, 1 manier van werken, etc.
maar een android is natuurlijk stukken goedkoper. (maar ook veel meer instellingen en mogelijkheden om iets om zeep te helpen

welk is aan te raden voor een niet pc gebruiker die graag overal aan prutst?
^ Reactie #1 geschreven door Ezio op zaterdag 20 juli 2013 om 22:22:44.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Android is - net zoals Windows, Linux,... en ook iOS (het besturingssysteem van de Ipad) - een besturingssysteem. Elke Ipad werkt met het iOS besturingssysteem (daar heb je gelijk in), maar ook elke Android tablet werkt met het Android besturingssysteem. Het is dus niet zo dat je bij elke tablet een volledig andere manier van werken hebt.

Op het eerste zicht zou ik zeggen dat een Ipad iets makkelijker is voor beginners, maar daar Android een imitatie is van iOS maakt het allemaal niet zoveel uit.

Alles zal ook afhankelijk zijn van het budget dat je ter beschikking hebt, wat is je budget?

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.33 % door Ezio op zaterdag 20 juli 2013 om 22:24:14.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zondag 21 juli 2013 om 15:39:06.
budget maakt niet uit, in opzicht dat als je iets koopt dat maar voor de helft werkt het ook weggegooid is.

ik zelf heb geen tablet, maar heb bij vrienden gemerkt dat veel merken nog hun eigen aanpassing aan android doen en dat de apps er op elke tablet (verschillende soorten van schermgrootte) anders uitzien.
ook de instellingen zijn volgens sommige verschillend, maar andere halen dan weer aan dat android veel updats doet en dat daarom er veel veschillen zijn
dus cveel updates is dan wel positief.

het moet dienen voor iemand van +-60 jaar oud
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op zondag 21 juli 2013 om 16:45:28.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Kies in ieder geval een goed merk, die brolmerken maken hun naam waar.

Asus en Acer gaan op Windows 8 (of RT), wel Windows maar niet zoals je gewend bent van 7, Vista of XP.

Of zoek maar uit;
http://www.kieskeurig.nl/tablet/beste#new=N&page=1&sort=best%2Cgrade&order=asc&q=&rq=&ps=10&pcode=tablet_pc&qcode=tablet&min_default=64&max_default=1694&min=64&max=1694
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op zondag 21 juli 2013 om 21:05:07.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
laatste aankoop van mij : Nexus 7 32GB 3G.
Zalig machientje, 4maand oud 225€ (2DE HANDS) met magnetisch kaftje.

Wat bedoel je juist met 'die graag overal aan prutst?'
Een iPad kan je ook Jailbreaken en rooten hoor ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door een gast op zondag 21 juli 2013 om 21:29:50.
prutsen in de zin van 'op alle knopjes duwen en alle instellingen veranderen totdat het toestel er spontaan mee ophoud'

heeft zelfs ooit een nokia gsm op die manier om zeep geholpen...
^ Reactie #6 geschreven door Ezio op zondag 21 juli 2013 om 23:46:04.
Ezio's avatar
Een toestel stuk maken door gewoon maar wat in de instellingen te prutsen lijkt me onwaarschijnlijk, lang leve de reset-knop? :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.99 % door Ezio op zondag 21 juli 2013 om 23:46:15.
^ Reactie #7 geschreven door een gast op maandag 22 juli 2013 om 22:08:13.
met die nokia waren er blijkbaar conflicten door nieuwe firmware en een hoop spelletjes die hij erop had geprutst?

maar kom, terug on topic, een ipad zou dus gebruiksvriendelijker zijn? of toch geen verschil
^ Reactie #8 geschreven door Ezio op maandag 22 juli 2013 om 22:28:53.
Ezio's avatar
Ipad vind ik toch wel wat gebruiksvriendelijker, ze gebruiken het tegenwoordig toch ook op (lagere) scholen. Het is de bedoeling dat iedereen vlug zijn draai kan vinden op de apparaatjes.

Anders bezoek je eens een winkel zoals Media Markt, daar kun je ze testen en zo kun je zelf uitmaken wat voor jou het prettigst is om mee te werken, iOS of Android ;)

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.27 % door Ezio op maandag 22 juli 2013 om 22:29:40.
^ Reactie #9 geschreven door Cdude op dinsdag 23 juli 2013 om 14:49:58.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit Ezio op 22/07/2013 22:28:53:

Ipad vind ik toch wel wat gebruiksvriendelijker, ze gebruiken het tegenwoordig toch ook op (lagere) scholen. Het is de bedoeling dat iedereen vlug zijn draai kan vinden op de apparaatjes.

Anders bezoek je eens een winkel zoals Media Markt, daar kun je ze testen en zo kun je zelf uitmaken wat voor jou het prettigst is om mee te werken, iOS of Android ;)

Niks aan toe te voegen.
Laat de verkoper maar eens goed zweten en je alles tonen/uitleggen om dan hem stoom te laten blazen door te zeggen : kzal er eens over nadenken :D
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #10 geschreven door Dreams op zaterdag 27 juli 2013 om 12:28:52.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Ipad gebruiksvriendelijker? Hmm, dan ben ik waarschijnlijk achterlijk :D Ik heb al Professionele IT'ers echt zien knoeien met die ipads.... Voor enkel en alleen maar te surfen kan dat misschien wel gebruiksvriendelijk zijn ja... Maar voor de rest... Lange leven de Android...
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #11 geschreven door McNab op zaterdag 27 juli 2013 om 14:23:51.
McNab's avatar
Multiviteit: 109
Erin slagen een Nokia gsm om zeep te helpen? Dan is een tablet, of het nu Android of iPad is, ook niet veilig :D
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen