Multidesk.be » Forums » PDA » documenten digitaal (via tablet) laten onderteken

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pascal op woensdag 19 juni 2013 om 14:10:34.
Pascal's avatar
Multiviteit: 214
Wij zullen na twee jaar (2, TWEE, duo, dos, zwei, two, deux!) wachten eindelijk binnenkort tablets krijgen. Of wat wordt ons toch beloofd!

Het zou volgens de interne geruchtenmolen gaan over de Sony Xperia Z (4G versie).
Deze zou deze maand moeten uitkomen...

Voor onze job, moeten wij op terrein (bos) en daar vaak documenten laten onderteken.
Met papier, is dat bij slecht weer nogal eens lastig. Daarnaast is het handschrift ook niet geweldig bij -5 en de eigenaar staat op je vingers te kijken.

Nu vroeg ik me af of er een app (ofzoiets) bestaat om documenten (word, excel, pdf) te laten ondertekenen. Dus er worden bepaalde gegevens ingevuld en daarna tekenen beide partijen het document. Later kan het dan worden opgeslagen op het lokale netwerk of doorgestuurd worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
^ Reactie #1 geschreven door een gast op woensdag 19 juni 2013 om 14:48:46.
Ik gebruik Freenote

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.suishouxie.freenote&feature=related_apps#?t=W251bGwsMSwxLDEwOSwiY29tLnN1aXNob3V4aWUuZnJlZW5vdGUiXQ..
^ Reactie #2 geschreven door een gast op woensdag 19 juni 2013 om 14:50:02.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.signnow.android&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5zaWdubm93LmFuZHJvaWQiXQ..
^ Reactie #3 geschreven door Ezio op woensdag 19 juni 2013 om 15:47:31.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Om PDF bestanden te ondertekenen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.glykka.easysign&feature=also_installed#?t=W251bGwsMSwxLDEwNCwiY29tLmdseWtrYS5lYXN5c2lnbiJd
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #4 geschreven door thekid op woensdag 19 juni 2013 om 21:55:51.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Juist even op letten om alles legaal te houden ;)

https://www.verifieer.be/Juridisch.aspx

(ps: heb enkel die pagina getoond omdat er duidelijke verwijzingen zijn naar wat nodig is om alles legaal te houden :), puur als referentie dus)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 44.58 % door thekid op woensdag 19 juni 2013 om 21:58:25.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door Pascal op maandag 24 juni 2013 om 15:16:42.
Pascal's avatar

Dixit

Dixit thekid op 19/06/2013 21:55:51:

Juist even op letten om alles legaal te houden ;)

https://www.verifieer.be/Juridisch.aspx

(ps: heb enkel die pagina getoond omdat er duidelijke verwijzingen zijn naar wat nodig is om alles legaal te houden :), puur als referentie dus)

Hieruit mag ik opmaken dat als ik een pdf op mijn tablet laat ondertekenen door een nieuwe lid en later op kantoor deze pdf afdruk, dit niet rechtsgeldig is?
^ Reactie #6 geschreven door Pascal op maandag 24 juni 2013 om 15:17:20.
Pascal's avatar
En verder heel erg bedankt voor de vele tips!

Ik ga ze allemaal een keer uitproberen!

Iemand die dit voor zijn werk gebruikt of enkel privé?
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op maandag 24 juni 2013 om 16:49:26.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

[i]
Hieruit mag ik opmaken dat als ik een pdf op mijn tablet laat ondertekenen door een nieuwe lid en later op kantoor deze pdf afdruk, dit niet rechtsgeldig is?

Uit je OP begrijp ik dat je dit professioneel gaat gebruiken.
Heeft het bedrijf waar je werkt geen juridische afdeling waar je dit kan (laten) verifiëren?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.3 % door Cdude op maandag 24 juni 2013 om 16:51:57.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #8 geschreven door thekid op maandag 24 juni 2013 om 22:02:04.
thekid's avatar
Moderator
Laat mij het zo zeggen, bij mijn vorige werkgever was het ook zo dat we onderzocht hebben of we mogelijk gebruik konden maken van ipads om documenten te tekenen, maar dat bleek niet zo eenvoudig eenmaal het om legale documenten ging. Daarmee dat dit het eerste was dat bij mij opviel, dat het niet zo eenvoudig is om alles legaal te houden :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #9 geschreven door Cdude op maandag 24 juni 2013 om 22:50:43.
Cdude's avatar
Hoe is dit dan bij pakjesbezorgers geregeld?
Meer dan een vage kribbel is niet mogelijk bij die handheld dingen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #10 geschreven door Pascal op dinsdag 25 juni 2013 om 09:19:01.
Pascal's avatar

Dixit

Dixit Cdude op 24/06/2013 22:50:43:

Inderdaad. Het is ook daarom dat mijn baas hierover begon. Hij wil 'mee zijn' met de tijd. Bij hem is een Siemens installateur geweest die hem iets op een tablet of handheld heeft laten tekenen. Nu denkt hij dat wij onze overeenkomsten daarmee ook moeten laten tekenen om veel papier te sparen (afdeling milieu en natuur!).
^ Reactie #11 geschreven door Cdude op dinsdag 25 juni 2013 om 10:32:36.
Cdude's avatar

Dixit

[i]
Inderdaad. Het is ook daarom dat mijn baas hierover begon. Hij wil 'mee zijn' met de tijd. Bij hem is een Siemens installateur geweest die hem iets op een tablet of handheld heeft laten tekenen. Nu denkt hij dat wij onze overeenkomsten daarmee ook moeten laten tekenen om veel papier te sparen (afdeling milieu en natuur!).
Met 'handheld dingen' bedoelde ik deze. Het is me daar nog nooit gelukt iets herkenbaars op te krabbelen. En blijkbaar ben ik de enige niet.
http://www.recensiekoning.nl/2013/04/59447/apparaatjes-van-koeriers

Misschien ook eens uw licht ook eens opsteken op :
http://www.juridischforum.be/

Wat papier besparen betreft, ik heb ooit voor een lijndienst gewerkt (shipping) alles digitaal van container tot aangiftes.
Eens het schip vertrokken werd alles afgeprint. Eis verzekering. (bonk)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.94 % door Cdude op dinsdag 25 juni 2013 om 10:35:46.
^ Reactie #12 geschreven door thekid op dinsdag 25 juni 2013 om 18:59:26.
thekid's avatar
Moderator

Dixit

Dixit Pascal op 25/06/2013 09:19:01:

Dixit

Dixit Cdude op 24/06/2013 22:50:43:

die dingen van de pakketbezorgers zijn ook zo gesofisticeerd dat je naderhand geen wijzigingen meer kunt uitvoeren :) het is ook goed mogelijk dat dit dan ook voldoet aan de juridische voorwaarden, nl dat het na het aftekenen om een niet meer veranderbaar document gaat, die misschien zelfs per draadloos doorgestuurd wordt direct na het tekenen.

Het feit dat je met een i-pad direct weer zoveel meer kan is tegelijk het probleem. Een getekend document kan men nog veranderen op de i-pad.

Om eerlijk te zijn maakt het mij ook niet zoveel uit :) Het moet eigenlijk je baas zijn die zo'n dingen onderzoekt, de juiste personen bij het project betrekt, en ook alles nakijkt bij een advocaat of een juridische dienst (want dan weer bij onderzoek & juiste personen hoort :))

Ik had het puur meegegeven als zwaartepunt in ons onderzoek bij mijn vorige werkgever :)
^ Reactie #13 geschreven door een gast op zaterdag 29 juni 2013 om 14:19:41.
die rotdingen van een koerier zijn zo lek als een zeef.

handtekeningen zijn eenvoudig naar andere leverbonnen te kopieren!

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen