Multidesk.be » Forums » Sitechecks » webwinkel project

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door sletsie op donderdag 6 juni 2013 om 23:09:13.
sletsie's avatar
Multiviteit: 1114
ik ben een ''klein'' project gestart voor een webwinkel. Gewoon wat ideetjes opzetten en zien of ik die dan al dan niet professioneel uitwerk.

dit is de voorlopige opbouw... heel voorlopig h.
ook maar een voorlopig gratis webhost op

http://onlinewebshop.magix.net/
^ Reactie #1 geschreven door sletsie op vrijdag 7 juni 2013 om 09:05:43.
sletsie's avatar
Even erbij vermelden dat er ng een winkelwagen systeempje inmoet. Weet alleen nog niet hoe.
^ Reactie #2 geschreven door DTC op vrijdag 7 juni 2013 om 12:34:41.
DTC's avatar
Multiviteit: 87
Je hebt ook heel wat e-commerce pakketten. Die hebben onderranden al zo een voor gemaakt winkelwagen systeempje en bieden nog heel wat andere mogelijkheden.
Ook krijg je daar meestal een administratie paneel bij waarmee je met een paar klikken je site kunt beheren en aanpassen. Hier is al een lijst van mogelijke pakketten die je kan gebruiken:

Magento
CubeCart
OpenCart
osCommerce
PrestaShop
TomatoCart
Zen Cart

Je kan het natuurlijk ook zelf programmeren. Maar dat kan wel veel werk vragen en je moet dan ook met de veiligheid rekening houden.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.89 % door DTC op vrijdag 7 juni 2013 om 12:37:45.
^ Reactie #3 geschreven door sletsie op vrijdag 7 juni 2013 om 14:08:03.
sletsie's avatar
Zal dat een rustig bekijken dan.want zoveelwervarinp hebk niet. En al zeker niet van programmeren.
Alvast bedankt!

Greets
^ Reactie #4 geschreven door DTC op vrijdag 7 juni 2013 om 16:36:28.
DTC's avatar
Dat is het voordeel van die pakketten. Je hoeft dan eigenlijk niets meer te programmeren.
Zo'n pakket installeren en gebruiken is bij de meeste niet zo moeilijk.

Hier heb je ook een overzicht van gratis pakketten, met telkens uitleg erbij:
http://www.webappers.com/2010/07/09/15-best-free-open-source-ecommerce-platforms/

Het is wel belangrijk dat je webhosting PHP ondersteund. Want ik vermoed dat de meeste gratis pakketten die taal vereisen.
Zo gebruiken 'Magento' en 'OpenCart' PHP als taal maar gebruikt 'Spree Commerce' Ruby.
^ Reactie #5 geschreven door sletsie op vrijdag 7 juni 2013 om 18:25:35.
sletsie's avatar
Oke, bedankt. Is het verstandig om 1st men site volledig te maken?
^ Reactie #6 geschreven door SMG op vrijdag 7 juni 2013 om 19:30:35.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Kijk best eerst wat het pakket kan, mogelijk zit er al een site deel ingebakken.
^ Reactie #7 geschreven door sletsie op zaterdag 8 juni 2013 om 00:45:35.
sletsie's avatar
heb ik dus bij deze gedaan. Ik koos voor opencart. Ik heb een sql ingesteld, zo goed en kwaad mogelijk.:D
en ik zie idd al wat voorgemaakte producten.

Hoe kan ik mijn zelf gemaakte site daar nu inkrijgen?

Greets
sletsie
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.29 % door sletsie op zaterdag 8 juni 2013 om 00:46:04.
^ Reactie #8 geschreven door DTC op zaterdag 8 juni 2013 om 09:34:35.
DTC's avatar
Het pakket is eigenlijk al een site van zich zelf. Je kan wel de lay-out wijzigen maar je kan er niet een eigen html site tussen plakken. Nou ja, alles is mogelijk :), maar ik denk dat zoiets wel moeilijk is.

*Edit
Zo een pakket is wel redelijk groot en heeft behoorlijk veel mogelijkheden.
Hier kan je voor gemaakte lay-out's downloaden:
http://www.opencart.com/index.php?route=extension/extension&filter_download_id=31&filter_search=best%20free%20opencart%20template&filter_license=0
Maar volledig zelf je lay-out bepalen vraagt wel behoorlijk wat kennis van CSS.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.35 % door DTC op zaterdag 8 juni 2013 om 09:57:31.
^ Reactie #9 geschreven door sletsie op zaterdag 8 juni 2013 om 10:46:54.
sletsie's avatar
hmm oke, dan is de vraag wat ik best doe.

optie 1 : de orginele site zoals ik die maakte verder afwerken met website x5 en daarna een winkelwagen invoegen.

optie 2 : verderwerken in opencart en daar al mijn producten invoegen (wat niet zo makkelijk is voor een leek?)
^ Reactie #10 geschreven door DTC op zaterdag 8 juni 2013 om 11:47:39.
DTC's avatar
Ik denk dat ze elk hun voor en nadelen hebben.

Optie1:
Hangt af van wat je allemaal wilt maken?
Om je webshop met een winkelwagen te laten werken moet je een heel systeem bouwen die cookies van de gebruiker bijhoud zodat de gebruiker bij het navigeren naar een andere pagina op je website nog steeds alles in zijn karretje heeft zitten. Ook moet de gebruiker bij het kopen van een product zijn gegevens meegeven. Die moeten dan ergens in een database worden opgeslagen. Dan ga je ook nog iets moeten bedenken dat gebruikers kunnen betalen. Via PayPall, BanContact, ... Of je houd het gewoon eenvoudig en doet het met overschrijving. Bij optie1 heb je dus alles zelf in handen maar moet je ook alles zelf programmeren. Dat kan, afhankelijk van hoe groots je het wilt, veel werk vragen.

Optie2:
Je hoeft zelf niets meer te programmeren. Je hebt een administratie paneel waarmee je gemakkelijk met een paar clicks je producten kan in steken.
Veel mogelijkheden en minder kans op beveiligings-lekken.

Persoonlijk lijkt optie 2 mij op termijn veel eenvoudiger. Je moet wel eerst even met het pakket leren werken.
Maar er is zeker genoeg documentatie op het internet te vinden.

Hier heb je een demo van hoe je site er ongeveer met OpenCart zal uitzien: http://demo.opencart.com/
Je kan natuurlijk een andere lay-out kiezen, en dat logo van OpenCart kan in je eigen logo gewijzigd worden.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.07 % door DTC op zaterdag 8 juni 2013 om 11:53:23.
^ Reactie #11 geschreven door sletsie op zaterdag 8 juni 2013 om 12:18:07.
sletsie's avatar
ik speel met het idee om binnen x aantal maand/jaren een webshop te openen met een vrij groot assortiment.

optie 1 is dus dit.

Bijlage: 979029635b14eb74366c92122436a863.rar

Al had ik graag een gehele website gemaakt zoals ik hierboven toon.
Dan heb ik het volledig zelf gemaakt, snap je?

optie 2 : ik ben inderdaad bezig met het leren van opencart. maar voorlopig lukt het niet zo best :D

greets
sletsie
^ Reactie #12 geschreven door sletsie op zondag 9 juni 2013 om 09:41:57.
sletsie's avatar
Ik ben ondertussen met OScommerce aan de slag gegaan, ik vond opencart beetje te ingewikkeld voor mij. Nu zit de winkelwagen direct erin zoals ik wou, en heel makkelijk om pagina's en producten in te voegen. Er is wel 1 iets die ik niet snap.

ik had gekeken voor os commerce in de nederlandse taal te zetten, maar ik snap niet goed hoe en waar de sql bestanden moeten komen, ik geef alvast een rar file mee met nodige bestanden en uitleg, en mss kan iemand mij daarbij helpen?

Bijlage: 1ed7cf7457e0d9794bb3c0ca6f30ede9.rar

alvast bedankt!

greets
sletsie
^ Reactie #13 geschreven door DTC op zondag 9 juni 2013 om 10:40:50.
DTC's avatar
Hallo,

Hier kan je het Nederlands taalpakket voor osCommerce downloaden:
http://addons.oscommerce.com/info/7828

En hier staat uitgelegd hoe je het moet installeren (met een filmpje erbij):
http://www.templatemonster.com/help/oscommerce-how-to-install-new-language.html

Best eerst ook eens een back-up maken voordat je het taalpakket toevoegt.
Er moet normaal gezien niets in de database met SQL gewijzigd worden.

mvg,
DTC

Nog andere Nederlandse taalpakketten (blijkbaar zijn er meerdere):
http://addons.oscommerce.com/info/7839
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.44 % door DTC op zondag 9 juni 2013 om 10:57:22.
^ Reactie #14 geschreven door sletsie op zondag 9 juni 2013 om 19:14:49.
sletsie's avatar
ok, ik zal het eens nader bekijken. ik hou je op de hoogte in elk geval!

bedankt alvast!

groetjes
sletsie
^ Reactie #15 geschreven door sletsie op maandag 10 juni 2013 om 21:39:32.
sletsie's avatar
tis me niet gelukt voor die taal te wijzigen, als ik het doe dan geraak ik niet meer op de site.

weet jij mss gratis templates te vinden voor oscommerce? of kan ik eender welke template installeren?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.5 % door sletsie op maandag 10 juni 2013 om 21:39:44.
^ Reactie #16 geschreven door DTC op dinsdag 11 juni 2013 om 22:50:53.
DTC's avatar
K' heb het even geprobeerd en bij mij werkte het.
Ben je zeker dat de versie van osCommerce hetzelfde is als die van het taalpakket?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.16 % door DTC op dinsdag 11 juni 2013 om 22:52:15.
^ Reactie #17 geschreven door sletsie op woensdag 12 juni 2013 om 23:27:10.
sletsie's avatar
hallo,

me again :)
het is me nu gelukt om die taal erop te installeren, maar als ik het wel veranderen op de site zelf dan krijg ik weer foutmeldingen van een en ander... weet niet goed wat het is.

greets
sletsie
^ Reactie #18 geschreven door Cdude op donderdag 13 juni 2013 om 00:30:36.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5428
Eat my shorts :)
foutmelding vermelden kan erg nuttig zijn voor het oplossen er van ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #19 geschreven door sletsie op donderdag 13 juni 2013 om 22:13:22.
sletsie's avatar
sorry, gisteren kreeg ik die foutmelding nog, nu niet meer omdat mijn account geschorst is met dit als reden

Suspended (Terms of service violation: Phishing, scam, warez, hacking)

wtf? :|
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen