Multidesk.be » Forums » Sitechecks » vernieuwde site

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door sletsie op zondag 26 mei 2013 om 21:33:36.
sletsie's avatar
Multiviteit: 1114
hallo,

na lange afwezigheid van de site heb ik er terug mijn vleugeltjes onder gezet.

kunnen jullie je eerlijke mening eens kwijt hierover als neutrale bezoeker?
mss wat tips ofzo

users.telenet.be/leiedonck

asjeblief!

mvg sletsie
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op zondag 26 mei 2013 om 21:58:16.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
In Opera ziet het er goed uit.
Zwaar minpunt is het vaak niet gebruiken van hoofdletters.
^ Reactie #2 geschreven door sletsie op zondag 26 mei 2013 om 22:06:17.
sletsie's avatar
Okay, kzal er eens naar kijken. Thx wheeldigger!
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op zondag 26 mei 2013 om 22:28:47.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Wheeldigger (whip)
^ Reactie #4 geschreven door sletsie op zondag 26 mei 2013 om 22:31:22.
sletsie's avatar
tis ondertussen gebeurd, met een zweepslag! :)
^ Reactie #5 geschreven door SMG op zondag 26 mei 2013 om 22:32:17.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
De kleuren gebruikt in het gastenboek moeten naar mijn mening wat minder agressief zijn.
Misschien wat experimenteren met andere kleucombinaties, eventueel deze van de andere pagina overnemen?
^ Reactie #6 geschreven door sletsie op zondag 26 mei 2013 om 22:34:30.
sletsie's avatar
oke, zal dit eens nazien

thx
^ Reactie #7 geschreven door Wheeldigger op zondag 26 mei 2013 om 23:13:49.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Top opgelost, enkel in het gastenboek de webmaster nog een hoofdletter :P

De kleuren in het gastenboek zijn inderdaad nogal ......
En een beetje jammer van die reklame er tussen :(

Ik pak me nog een (b) :)
^ Reactie #8 geschreven door Ezio op zondag 26 mei 2013 om 23:23:50.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Ik zou die reclame daar inderdaad ook niet zetten (weet niet als dat wel weg kan aangezien je het gastenboek gemaakt hebt via Webhelpje). En misschien gaan we nu echt muggenziften maar als ik naar de pagina 'Leidonck A' navigeer denk ik telkens dat ik die tabel rechtsonder geselecteerd heb :P
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.34 % door Ezio op zondag 26 mei 2013 om 23:24:13.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #9 geschreven door sletsie op maandag 27 mei 2013 om 08:10:03.
sletsie's avatar
Ik snap wat je bedoeld. Ik zal het even nieuwe kleurtjes geven. Thx voor de tips.
^ Reactie #10 geschreven door sletsie op maandag 27 mei 2013 om 20:36:46.
sletsie's avatar
tis veranderd van kleur!! :D
^ Reactie #11 geschreven door Ezio op maandag 27 mei 2013 om 21:26:14.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
zeker? :p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.09 % door Ezio op maandag 27 mei 2013 om 21:26:23.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #12 geschreven door sletsie op maandag 27 mei 2013 om 22:20:12.
sletsie's avatar
Gastenboek alvast. Tabel ng niet. :)

edit:

ondertussen tabel ook bewerkt.
voor dat gastenboek zonder reclame te krijgen had ik mss gedacht om code te wissen, maar ben daar een leek in. mss iemand die ziet hoe het kan?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 72.52 % door sletsie op maandag 27 mei 2013 om 22:57:03.
^ Reactie #13 geschreven door thekid op dinsdag 28 mei 2013 om 13:13:22.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Ik ben er ook eens gaan kijken :)

- ik versta niet waarom 3 pagina's, alledrie een andere achtergrond hebben (behoren tot een zelfde deel van de website?)
- Ik zou de header eigenlijk met de naam verweven. Met de naam en de header boven de site verlies je toch wel vrij veel plaats
- Je kan op de hoofdpagina misschien een link geven op het de foto van het café om naar Leiedonck A pagina te gaan?
- De titel van Leiedonck A pagina & gastenboek bevatten beiden een melding van UNREGISTERED VERSION, wat eigenlijk wat jammer is (heb ook geen idee direct van waar het komt)
- Ik dacht inzake gastenboek, dat er op telenet ook enkele gratis gastenboeken zijn die perfect met de cgi kunnen omgaan, zonder dat die reclame bevatten? Het is mij iets te lang geleden om daar uitsluitsel over te geven :)
- ik vind grijze tekst op een blauwe achtergrond eigenlijk moeilijk leesbaar, ik heb liever een duidelijk contrast verschil
- mis wat samenhang, voor mij zijn alle compleet losstaande pagina's, mede door bovenstaande punten :)

maar vind het best OK :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #14 geschreven door sletsie op dinsdag 28 mei 2013 om 17:04:46.
sletsie's avatar

Dixit

Dixit thekid op 28/05/2013 13:13:22:

Ik ben er ook eens gaan kijken :)

- ik versta niet waarom 3 pagina's, alledrie een andere achtergrond hebben (behoren tot een zelfde deel van de website?)
- Ik zou de header eigenlijk met de naam verweven. Met de naam en de header boven de site verlies je toch wel vrij veel plaats
- Je kan op de hoofdpagina misschien een link geven op het de foto van het café om naar Leiedonck A pagina te gaan?
- De titel van Leiedonck A pagina & gastenboek bevatten beiden een melding van UNREGISTERED VERSION, wat eigenlijk wat jammer is (heb ook geen idee direct van waar het komt)
- Ik dacht inzake gastenboek, dat er op telenet ook enkele gratis gastenboeken zijn die perfect met de cgi kunnen omgaan, zonder dat die reclame bevatten? Het is mij iets te lang geleden om daar uitsluitsel over te geven :)
- ik vind grijze tekst op een blauwe achtergrond eigenlijk moeilijk leesbaar, ik heb liever een duidelijk contrast verschil
- mis wat samenhang, voor mij zijn alle compleet losstaande pagina's, mede door bovenstaande punten :)

maar vind het best OK :)

- Volgens mij is het enkel het gastenboek die een ander kleur heeft.
- Header en naam verweven? weet niet hoe, ben nogal een leek.
- Heb er ook al aan gedacht om daar een link te plaatsen. en mss toch alles op 1 pagina te plaatsen.
- Wat bedoel je met cgi?

Alvast bedankt voor je tips. Het is voor mij nog maar een begin.

greetz sletsie

^ Reactie #15 geschreven door thekid op dinsdag 28 mei 2013 om 21:15:55.
thekid's avatar
Moderator
1ste punt ja, maar op mijn werk had ik duidelijk verschillende achtergronden, misschien door 1 of ander geblokkeerd script?

de B.C. Leiedonck staat boven een Image, in die Image staat dan niets en dan komt de header en de site? Wanneer de image en de tekst samen zouden gemaakt zijn spaar je zowat 120 pixels bovenaan alleen al :)

Het is nu eenmaal zo dat je op dit moment niet zo heel veel data op je pagina's staan heb. Ik vind het meestal het best dat de 1ste pagina waar men op komt ook direct de informatie geeft die men moet weten over de website. De café/club voorstellingen kunnen dan inderdaad samen op 1 pagina, en dan kan je een onderdeel maken met Leden, waar je per persoon foto en naam ziet, eventueel wedstrijd resultaten, en een klassement pagina die dan het huidige klassement, komende speeldag en actuele speeldag toont :)

cgi leg ik later in de avond wel nog eens uit, en zoek er nog wat van op :)
*edit*
Hier heb je wat informatie over het gastenboek die telenet zelf aanbied :)
http://klantenservice.telenet.be/content/kan-ik-een-gastenboek-plaatsen-op-mijn-homepage?gasearch=1
*edit2*
en dan vind je hier wat uitleg in mensentaal, maar met problemen en vragen kunnen we je ook helpen natuurlijk :)
http://users.telenet.be/bnhimself/faq/index_gastenboek.html
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.65 % door thekid op dinsdag 28 mei 2013 om 21:27:49.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #16 geschreven door sletsie op dinsdag 28 mei 2013 om 21:41:42.
sletsie's avatar
Oké, alvast bedankt voor de hulp :)
Het enige probleem kan mss wel zijn dat ik niet zo makkelijk aan de HTML kan wijzigen.
Ik heb de site namelijk met website x5 gemaakt. Das niet bepaald een WYSIWYG programma. Ik ben het nog maar pas beginnen gebruiken.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 76.63 % door sletsie op dinsdag 28 mei 2013 om 21:46:07.
^ Reactie #17 geschreven door thekid op dinsdag 28 mei 2013 om 22:00:43.
thekid's avatar
Moderator
Is dan misschien het beste om vanaf de start eenmaal goed te gaan :)

ik ken ook uw ambitities niet als webmaster.

Vroeger gebruikte ik nog graag NVU, maar die is nu opgevolgt door BlueGriffon. Dit is een gratis WYSIWYG / Source code html editor (zonder free templates maar daar kan ik je eventueel wel mee helpen)
^ Reactie #18 geschreven door sletsie op dinsdag 28 mei 2013 om 22:49:08.
sletsie's avatar
geen al te grote ambities ze :D

gewoon, voorlopig althans, kleine sites maken.
dus heel gewoontjes!
^ Reactie #19 geschreven door thekid op woensdag 29 mei 2013 om 00:40:29.
thekid's avatar
Moderator
ik heb je zo even een pm gestuurd met een visualisatie van mijn ideetjes :)
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen