Multidesk.be » Forums » Internet & telefonie » 'cloud' opslag?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zondag 19 mei 2013 om 21:29:05.
Hallo,

ik ben vrij onbekend met IT infrastructuur.
Maar voor onze vertegenwoordigers te helpen zouden we alle brochures online willen zetten.
ook zouden ze hier dan hun bezoekverslagen eenvoudig moeten kunnen opslaan.

persoonlijk gebruik ik 'cloud' wel om foto's en filmkes op te slaan, dan komt het zo nauw niet

maar zakelijk ligt het toch wel wat anders
beveiliging (globale beveiliging en toegangcontrole op gebruikersniveau) is belangrijk alsook bereikbaarheid.

Zijn er betrouwbare belgische leveranciers?
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zondag 19 mei 2013 om 21:59:20.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Als je beveiliging en privacy belangrijk vindt lijkt mij ownCloud.org of OpenNebula.org een mogelijke oplossing. Dit gaat je eigen server omtoveren tot een eigen cloud opslag.

Moet je dan wel waarschuwen, je staat zelf in voor de beveiliging ervan! Als je er minder kennis van hebt is daarom een cloud applicatie dat je "huurt" nog geen slecht idee.
sharefile.com en Box.com zijn overigens ook cloud opslag diensten die zich eerder op bedrijven richten en security wat belangrijker vinden. Natuurlijk beide wel uit Amerika.

Wat in een ander onderwerp al reeds werd aangehaald is dat je ook een online cloud kan gebruiken maar voor de data naar de cloud gaat dat je die zelf eerst encrypteert. Maak het moeilijk voor de cloud aanbieder je data te lezen.
https://www.boxcryptor.com/

Een Belgische leverancier? Daarvoor zal je serieus moeten zoeken. Zoek je uitsluitend wat opslag, dan kan je perfect bij een webhost gaan zoeken. Zoek je echt de hele brok (dus apps, document management,...) dan zal je ofwel je eigen cloud moeten bouwen (met de links hierboven voor een eigen cloud) of zeer goed zoeken voor een BE leverancier.
Als je je lijst met landen zou uitbreiden naar Europa zal je volgens mij wat meer grotere aanbieders terugvinden. Een lijst met wat cloud aanbieders kan je alvast hier vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_hosting_services
^ Reactie #2 geschreven door een gast op maandag 20 mei 2013 om 15:43:02.
Hallo,

eigen server lijkt me niet doenbaar naar onderhoud en korten
amerikaanse servers is big no-go. zowel naar economie als naar regelgeving geen stabiel land.

ik heb nog nwat rondgesurfed en vermoed dat ik bij cegeka eens ga horen.
Belgisch en toch een brede waaier aan diensten?

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen