Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » Probleempje met Chromium in Kubuntu (13.04) (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pierken op donderdag 2 mei 2013 om 17:13:27.
Pierken heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 94
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo MD'ers.

Ik vermoed dat dit een vraagje gaat worden voor thekid.

In Chromium (op Kubuntu) kan ik plots geen filmpjes meer afspelen. Wanneer ik op een site kom waar een filmpje staat, krijg ik de melding “Kan Shockware Flash niet laden”. Heb al eens via Synaptic Chromium volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar blijkbaar had Synaptic niet alles weg gedaan want ik kreeg van in het begin mijn gekozen thema en ook mijn extensies waren beschikbaar.

Heb na het verwijderen van Chromium hier en daar nog gezocht naar restanten, maar niks gevonden. Kan je me op weg helpen om die restanten op te sporen?

Vriendelijke groeten, Pierken.

PS: geen problemen met filmpjes in Firefox.
^ Reactie #1 geschreven door thekid op donderdag 2 mei 2013 om 19:17:04.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hey Pierken,

graag eens screenshot van chrome://plugins om je flash probleem te bekijken :) Dan moet je zoiets bekomen

http://www.multidesk.be/bijlage/3ea8c0f733ddabeb68eded246104145b.png

de cache van Chromium staat onder:
CODE
  1. ~/.config/chromium

(waar ~ je homepath is oftewel /home/username). Je kan deze eventueel eens wissen om zo alles opnieuw te laten starten

doe voor de zekerheid ook eens in de terminal:
CODE
  1. sudo apt-get update
  2. sudo apt-get upgrade
  3. sudo ldconfig

zodat je ook alle updates binnengehaald hebt

als extra ben ik ook nog fan van Xine om als plugin te werken voor niet-flash filmpjes, wanneer dit eventueel nodig zou zijn, kan ik je ook helpen deze te installeren :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.62 % door thekid op donderdag 2 mei 2013 om 19:20:57.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Pierken op donderdag 2 mei 2013 om 20:16:11.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Goeienavond thekid.

Zoals gevraagd een screenshot van de plugins.

Zal nu nog wat wachten om Chromium te verwijderen en terug te installeren. Misschien dat het screenshot uitsluitsel brengt over het probleem. Heb wel al de door u voorgestelde update en upgrade uitgevoerd.

Groeten, Pierken.

Bijlage: c54a59e1fb94126ae1702ac090de0523.png
^ Reactie #3 geschreven door thekid op donderdag 2 mei 2013 om 21:08:12.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Goeieavond Pierken,

het ziet er op het eerste zicht toch in orde uit. Wat krijg je nu van melding als je op sites van bvb youtube uitkomt?

Je kan eventueel in de settings ook altijd toestaan aanvinken (ik heb dit zo gedaan omdat ik ook nog geregeld problemen had met flash video's in chromium, daar deze vaak melde dat shockwave out-of-date was).

de update/upgrade, heeft dat iets veranderd?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Pierken op donderdag 2 mei 2013 om 21:59:02.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoi.

1. Update en upgrade gedaan. Geen problemen.

2. Bij plugins: altijd toestaan aangevinkt. Geen verschil.

3. Chromium volledig verwijderd (ook de map in .config). Voor alle zekerheid heropgestart en Chromium opnieuw geïnstalleerd.

Krijg nu wel een verse installatie waarin ik alles opnieuw kan instellen maar het afspelen van flash-video's is nog steeds niet mogelijk. Krijg dezelfde foutmelding als in mijn inleidende vraag.

Rara...

Pierken.
^ Reactie #5 geschreven door thekid op donderdag 2 mei 2013 om 22:30:20.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Kan je nog een screenshot doorsturen van je Chrome op zo'n pagina waar je werkelijk niet verder geraakt om videos af te spelen?
^ Reactie #6 geschreven door Pierken op donderdag 2 mei 2013 om 22:40:05.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hey.

Zoals gevraagd het screenshot in bijlage.

Groeten.

Bijlage: fcbcb71fa5fb4a68fccce0b8ec23932b.png
^ Reactie #7 geschreven door thekid op donderdag 2 mei 2013 om 23:45:02.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Interressant :)

In je chrome://plugins kan je rechts boven in de pluginlijst ook de details weergeven, het kan wel interressant zijn om deze even te bekijken, en om te zien of er geen meerdere versies installeert zijn.

heb je eigenlijk al eens geprobeerd om flash te uninstallen & opnieuw te installeren?
^ Reactie #8 geschreven door Pierken op vrijdag 3 mei 2013 om 15:27:53.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo thekid.

Heb nog eens een screenshot toegevoegd van de details.

Hoe ga ik best te werk voor het verwijderen van de flash-plugin? Via synaptic? Het enige wat ik daar kan vinden is “flashplugin-installer”. Blijven daar dan ook geen restanten van over?

Groeten, Pierken.

Bijlage: ccae0e9b5f2ab81f4d145af68fc93a80.png
^ Reactie #9 geschreven door thekid op vrijdag 3 mei 2013 om 19:51:22.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb hier eigenlijk exact dezelfde versie staan van Shockwave, pad is het zelfde etc, interressant dat dit bij je niet werkt :D

Je kan eens kijken om post #6 hier eens door te lopen, dat zou een nette cleanup moeten zijn, en een verse installatie van flash erbij :)

http://www.kubuntuforums.net/showthread.php?58585-Is-there-a-problem-with-flashplugin-installer&s=bd6c369be5c4e2dfe0e136aa5a774912&p=296763&viewfull=1#post296763
^ Reactie #10 geschreven door Pierken op dinsdag 7 mei 2013 om 11:05:14.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hey, thekid.

Heb uw verwijzing naar een eventuele oplossing opgevolgd, maar dat pakte verkeerd uit. Ik kreeg wel geen melding meer dat Shockwave Player niet kon geladen worden, maar opende van gelijk welke site het filmpje in VLC. Heb dan zelf nog wat verder gezocht, maar geen oplossing gevonden.

Omdat alle programma's die ik gebruik in Kubuntu nog niet geïnstalleerd waren, heb ik maar een verse install gedaan.

De problemen waren er gekomen na installatie van Firefox (in Kubuntu 13.04 is dat niet standaard geïnstalleerd - is wel een installer aanwezig), de middleware voor Tax-on-web en eID. Dus één van die programma's is verantwoordelijk voor de problemen, maar welke juist is mij een raadsel.

Doe er dus maar een slotje op.

Groetjes, Pierken.

Opmerking van de crew

Bij deze dan een slotje
thekid
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten