Multidesk.be » Forums » Audio & video » laptop streamen op tv.

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op maandag 8 april 2013 om 19:25:56.
Hoi.

ik heb een klein vraagje
ik heb een laptop en een hdtv.

nu wil ik mijn beeld krijgen van laptop op tv. middels (alleen voor films/series te streamen)

A een hdmi cable direct vanaf laptop naar tv.

B streamen via ps3 die aan tv is gekoppeld en aan internet hangt met een lan cable.(internet snelheid is verder geen probleem) ik kan dan via de ps3 op mijn laptop komen en dan iets gaan streamen.

wat zou de beste mogelijkheid zijn.
maw zit er verschil in kwaliteit tussen beide?
^ Reactie #1 geschreven door Ezio op maandag 8 april 2013 om 19:54:12.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Ik heb ook nog films gestreamd via mijn PS3 maar ben ermee gestopt en overgeschakeld naar een simpele hdmi-kabel. Dit doordat 1080p HD films streamen niet vlot ging (lag enzo). Ook door het feit dat de PS3 maar weinig video formats ondersteund. Als je van plan bent om enkel .avi bestanden te streamen kun je het doen via ps3.

Nog iets waar je rekening mee moet houden zijn de ondertitels. Als de ondertitels een los bestand zijn (je hebt dus je filmbestand Ún een .srt bestand voor de ondertitels), opteer dan ook maar voor een hdmi kabel. Als de ondertitels echter gewoon ingebakken zijn kun je ook weer via je ps3 gaan streamen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.98 % door Ezio op maandag 8 april 2013 om 19:54:44.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 9 april 2013 om 02:38:14.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Lan en internet zijn niet van elkaars belang, tenzij je computer/laptop heel ergens anders staan dan op je lan.
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op dinsdag 9 april 2013 om 13:43:03.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Ik denk dat je gewoon beide eens moet uittesten wat het beste voor je werkt.

Zelf werk ik met zowel met Apple TV als met HDMI.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen