Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » Automatisch focus op volgend tekstvak bij bepaald aantal cijfers (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op dinsdag 19 maart 2013 om 20:28:45.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hey,

Wat kan ik gebruiken om ervoor te zorgen dat de focus (cursus dus) automatisch verspringt naar het volgende tekstvak wanneer ik 2 cijfers ingevuld heb in het eerste tekstvak?
Momenteel gebruik in onderstaande maar het blijkt niet te werken:
CODE
  1. If textbox1.text.length = 2 then
  2. textbox2.focus()
  3. end if

Ik weet dat het iets heel kleins is maar met de aankomende examens kan ik niet echt zeer veel tijd verdoen aan zo'n kleine dingen op te zoeken (en bovendien kan ik het ook direct vinden :) )
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door thekid op dinsdag 19 maart 2013 om 21:32:03.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
waar gebruik je die code? (voorstel: onTextChange, onKeyUp)
Wat wanneer er meer dan 2 tekens instaan (bvb door copy paste)?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.6 % door thekid op dinsdag 19 maart 2013 om 21:32:27.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Ezio op dinsdag 19 maart 2013 om 21:40:44.
Ezio's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Die code gebruik ik in de form_load.
Wanneer er 2 getallen ingevuld worden wordt de focus automatisch verplaatst naar het volgend tekstvak :)
^ Reactie #3 geschreven door thekid op dinsdag 19 maart 2013 om 21:51:58.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
form_load is de plaats waar het venster geladen wordt. Tenzij dat jij de tekst zelf instelt voor deze if, zal er absoluut niks gebeuren.

Je moet deze in de eventhandler van de textbox zelf zetten, zoals voorgesteld, in KeyUp / KeyPress (dus wanneer een key gelost wordt of wanneer een key gedrukt wordt), of in TextChange (wanneer er iets veranderd aan de tekst in je textbox)

Ik dacht dat ik het je al eens doorgegeven heb, dat form_load slechts 1x wordt opgeroepen, en daarna totaal genegeerd wordt (tenzij je het manueel nog eens oproept maar dat is bad practise).

Je kan natuurlijk wel een AddHandler implementeren in je form_load (of je zet deze met de designer in het properties venster) die dan de eventhandler oproepen van je textbox ;)

Vragen, shoot :)

(kleine ps: textbox1 & textbox2 is ook bad practise, geef je elementen een naam die jij (of iemand anders) ten latere tijde ook nog zult verstaan, zonder dat je alle elementen in je form moet gaan aanklikken wat nu net wat is ;))
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.65 % door thekid op dinsdag 19 maart 2013 om 22:37:36.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Ezio op dinsdag 19 maart 2013 om 22:26:20.
Ezio's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat een stomme fout :s het zijn altijd die foutjes die me nekken, maar ja, heb het nogmaals genoteerd :)
Zal voor een duidelijke naamgeving zorgen in het vervolg ;)
Wederom bedankt!

Opmerking van de crew

slotje zoals gevraagd
thekid
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten