Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » SSD staat volledig(?) vol.

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op zaterdag 16 maart 2013 om 20:09:42.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Hey,

Op mijn SSD krijg ik regelmatig de melding dat ik 0 bytes (van de 59,5 GB) beschikbaar heb... zeer irritant natuurlijk, het maakt mijn computer bijna onbruikbaar.
Sluimerstand heb ik al gewist (powercfg.exe -h off).
Iemand nog tips om geheugen vrij te maken?
Defragmenteren heeft volgens mij alleen maar negatieve effecten op een SSD?
Alvast bedankt!

Thibault
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op zaterdag 16 maart 2013 om 22:24:29.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit Ezio op 16/03/2013 20:09:42:
Defragmenteren heeft volgens mij alleen maar negatieve effecten op een SSD?
Alvast bedankt!

Thibault

SSD NIET defragmenteren
http://helpdeskgeek.com/featured-posts/should-you-defrag-an-ssd/

Probeer je pagefile eens te verzetten/verkleinen
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door Ezio op zaterdag 16 maart 2013 om 22:52:36.
Ezio's avatar
Virtueel geheugen staat momenteel op 'geen wisselbestand'.
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op zaterdag 16 maart 2013 om 23:36:03.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit Ezio op 16/03/2013 22:52:36:

Virtueel geheugen staat momenteel op 'geen wisselbestand'.

Tja, dan zit de schijf gewoon vol?

Met WindirSTat kan je je schijfinhoud visualiseren.
Misschien dat dat er licht op werpt.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door Fred31 op zaterdag 16 maart 2013 om 23:53:46.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
heeft u alle programmas dan op die SSD geinstalleerd??
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #5 geschreven door Ezio op zondag 17 maart 2013 om 01:13:13.
Ezio's avatar
@Cdude

http://img17.imageshack.us/img17/8806/screenshot180u.png

@Fred31: De meerderheid van mijn progjes staan gewoon ge´nstalleerd op mijn tweede interne schijf :)
^ Reactie #6 geschreven door Fred31 op zondag 17 maart 2013 om 01:32:02.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
program data is toch wel 10giga he

hoeveel staat er in uw download folder?? check dat eens
users gebruikt ook veel data
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #7 geschreven door Ezio op zondag 17 maart 2013 om 11:03:16.
Ezio's avatar
Mijn downloads worden automatisch gedownload naar een mapje op mijn 1 TB schijf, in mijn downloads mapje op mijn C: is dus leeg.
^ Reactie #8 geschreven door Ezio op zondag 17 maart 2013 om 11:06:28.
Ezio's avatar
Aha, ik heb de boosdoener gevonden :D
Blijkbaar had ik mijn virtuele pc's(Virtualbox) ge´nstalleerd op die schijf. Allemaal bedankt voor de hulp en wanneer er nog iemand tips heeft om schijfruimte te besparen/te voorkomen dat ik er moet besparen heeft, posten maar!:)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.37 % door Ezio op zondag 17 maart 2013 om 11:06:52.
^ Reactie #9 geschreven door SMG op zondag 17 maart 2013 om 11:34:08.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
SSD's hebben weinig schijfruimte; Volgende methodes kan je gebruiken om je SSD wat minder te belasten met uiteraard de voordelen vandien, maar ook wat nadelen tot gevolg.

Zet je harde schijf cache geheugen op een andere schijf of schakel het uit als je veel RAM hebt. http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/change-the-size-of-virtual-memory
Dit komt ook ten gunste van je SSD zelf want een SSD zijn levensduur wordt bepaald op basis van hoe vaak lees en schrijf operaties worden verricht. Harde schijf caching is een nogal intensieve bezigheid dus het verplaatsen ervan of geheel uitschakelen kan voor een langere levensduur zorgen. Natuurlijk oppassen dat als je dan onvoldoende geheugen hebt voor pakweg zware programma's dan zal Windows wel een melding geven als een applicaties meer geheugen wilt dan wat in je PC stopt.

Verder kan je ook hiberate uitschakelen als je het niet gebruikt. Hibernate maakt het mogelijk dat je de inhoud van je RAM geheugen op de harde schijf zet waardoor je vervolgens de PC kan uitschakelen (stroom uit dus). Zet je je PC terug aan dat wordt de status van je RAM gewoon terug ingelezen en staat alles hoe je het achtergelaten hebt.
Ruimte die je kan besparen is hetzelfde als hoeveel RAM je hebt. Heb je dus 6GB dan zal het 6GB ruimte besparen.
http://support.microsoft.com/kb/920730

Tot slot system restore. Het is een optie om problemen teniet te doen door naar een vorige status terug te gaan in de geschiedenis. Als je dus een programma installeert zal Windows een backup bijhouden van alles wat er tijdens de installatie aan je Windows wordt gewijzigd. Dit kan uiteraard wat schijfruimte innemen. Indien je een computer geek bent en je weet zelf wel best wat je wijzigt en hoe je het uiteraard moet oplossen kan je de functie in zijn geheel uitschakelen. Je kan ook kiezen hoeveel ruimte hij van je SSD verorbert.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/turn-system-restore-on-or-off
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.08 % door SMG op zondag 17 maart 2013 om 11:35:27.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen