Multidesk.be » Forums » Virussen, adware, spyware, ... » Mijn zoekmachine wordt gecontrolleerd door derden (verplaatst)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door navavista op dinsdag 12 maart 2013 om 22:04:13.
navavista heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 522
Hoi allemaal,

Op dit moment zit ik met een bijzonder lastig probleem welke ik maar niet kan oplossen.
Ik heb zelf een windows 7 professional. En had onlangs iets gedownload wat ik meteen weer van mijn pc had verwijderd. Het bleek spam te zijn en een programma m.b.t. gamen waar ik zelf niets mee heb.
Het programma heet mixidj. Ondanks het feit dat ik het heb verwijderd word ik nog steeds geleidt naar de site mixidj-delta search, telkens als ik explorer opstart of een nieuwe bladzijde open. Wanneer ik in mijn computer zoek kan ik geen verwijzingen van dat programma zelf meer terugvinden. Want ik heb alles wat er naar verwees zoveel mogelijk verwijderd. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Groetjes,

Navavista

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
Wheeldigger
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op dinsdag 12 maart 2013 om 22:59:46.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Het is besmettelijk blijkbaar

http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/141924.1/delta-search-in-Mozilla-Firefox.html#p142052 (wall)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 12 maart 2013 om 23:40:56.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Volg eerst het Stappenplan VOLLEDIG,
zelfs al heb je al scans gedaan.
Hier staan de meest recente producten, en hier werken onze HJT mensen graag mee.
Zorg ervoor dat je logs als bijlage in je post staan!

Succes ;)
^ Reactie #3 geschreven door navavista op donderdag 14 maart 2013 om 00:54:22.
Bij dezen stuur ik bij de logjes toe. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Groetjes,

Navavista

Bijlage: 677227000ebac86b4ab816bbb2bcc45e.log

Bijlage:
abb95c0e2110cbe56f37815231a2e8a7.txt
^ Reactie #4 geschreven door joke op donderdag 14 maart 2013 om 11:18:24.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Hoi Navavista,

De blauwe tekst in het stappenplan die mag je ook lezen hoor!!

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op donderdag 14 maart 2013 om 11:34:33.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Bijna alles gedaan, enkel de .txt log nog omzetten ;)

Omdat een bijlage met als extentie txt op dit forum omzeggens niet te lezen zijn: Gelieve die bestanden eerst te hernoemen als een log bestand en dan pas mee te geven als bijlage.
^ Reactie #6 geschreven door navavista op donderdag 14 maart 2013 om 22:13:54.

Bijlage: 7d11e09d8d62aaa8281fdf794724385e.log

Bijlage: 2ab2e7b0d20a51aad6cacc1fae7a9c52.log

Ik hoop van ganser harte dat het zo nu wel goed is. Anders moeten jullie mij maar uitleggen wat ik fout doe. Ik heb hem nu omgezet en opgeslagen als een logbestand. Was gisteren erg laat moest op mijn pasgeboren baby letten, vandaar dat ik best wel moe ben de laatste tijd.

Groetjes,

Navavista
^ Reactie #7 geschreven door joke op donderdag 14 maart 2013 om 22:45:37.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit navavista op 14/03/2013 22:13:54:
Ik hoop van ganser harte dat het zo nu wel goed is. Anders moeten jullie mij maar uitleggen wat ik fout doe. Ik heb hem nu omgezet en opgeslagen als een logbestand. Was gisteren erg laat moest op mijn pasgeboren baby letten, vandaar dat ik best wel moe ben de laatste tijd.

Groetjes,

Navavista

Pasgeboren? Van harte proficiat dan. Nu begrijp ik dat je het stappenplan maar half gelezen hebt want Malwarebytes heb je ook niet goed uitgevord. Die vikjes heb je niet gezet daarom heeft Malwarebytes wel infekties gevonden maar niet verwijderd en zal je dus opnieuw moeten doen:

Dixit

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen, indien er gevraagd wordt om je computer te herstarten moet je dit toestaan.
Dit is namelijk noodzakelijk om sommige infecties te kunnen verwijderen
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.19 % door joke op donderdag 14 maart 2013 om 22:47:23.

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #8 geschreven door navavista op vrijdag 15 maart 2013 om 01:02:32.
Ja ze is pasgeboren en amper twee weken oud. En heeft mij al een hoop nachtrust gekost.(blush)

Dit het meest recente logje van de scan van vandaag.

Bijlage: 5d8ceabe5fd3be1ec1055b21fa8d7025.log

Dit is een ouder logje die ik opnieuw stuur maar dan als log bestand

Bijlage: 3fb361b1c14ba3480fd9806f7f12cd6a.log
^ Reactie #9 geschreven door navavista op vrijdag 15 maart 2013 om 20:23:19.

Bijlage: 76efc618472d94ad2935dab6008930e0.log

Bijlage: c37aa6aea900cd2e94bb9fdd4bf8297b.log

Ik heb de bestandjes omgezet in .log inplaatst van .text dus hij moet nu wel leesbaar zijn voor jullie en nu moet het ook mogelijk zijn om het te openen.

Groetjes,

Navavista
^ Reactie #10 geschreven door joke op zaterdag 16 maart 2013 om 13:05:57.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Hoi Navavista,

1. Download AdwCleaner.exe naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande vensters.

Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren.

Klik vervolgens op Verwijderen.

Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal ook zal de pc opnieuw opstarten.

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile, sla die op als een logfile.

2. Ik verwacht dus een bijlage van volgende programma's:

- AdwCleaner

Vertel ook even hoe het met je problemen gesteld is.

Succes,

Joke

^ Reactie #11 geschreven door navavista op zondag 17 maart 2013 om 16:17:19.

Bijlage: 755ac578585c8af04f7b0d75278a3575.log

Hierboven het gevraagde logje waar om is gevraagd. Wat de problemen betreft zie dat mijn zoekmachine niet meer wordt doorgestuurd naar die scam en spam site.
Ik moet jullie een grote pluim geven voor alle geleverde advies en hulp, maar ook geduld gezien mijn situatie met mijn pasgeboren dochtertje. Door jullie hulp heb ik mijzelf veel kosten kunnen besparen.
Hulde aan deze site van multidesk. En ga zo door met het helpen van mensen zoals ik die op een gegeven moment vastlopen met iets. Maar weten dat ze dan hier terecht kunnen voor het vinden van een oplossing.
Ik hoor wel wat er uit de logjes naar voren is gekomen.

Groetjes,

Navavista
^ Reactie #12 geschreven door joke op zondag 17 maart 2013 om 18:28:15.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Hoi Navavista,

Dank u voor de pluimen.
AdwCleaner heeft goed opruiming gehouden, ik veronderstel dat je problemen nu van de baan zijn.

Nog veel plezier van je pc maar vooral van je dochterke, pampers vervangen dat hoort er bij.

Joke

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen