Multidesk.be » Forums » Netwerken » NAS openstellen via internet

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door shodan1 op maandag 4 februari 2013 om 19:03:56.
shodan1 heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 4
Hallo,

Ik ben een volledige leek op netwerk gebied maar zou toch graag mijn NAS toegankelijk maken via het internet en zoek daarom jullie hulp op. Ik zal eerst mijn situatie proberen uit te leggen.

Ik zit thuis met een bekabeld netwerk. Ik heb een DLINK nas DNS-320 en deze heeft een webcenter. Volgens wat ik gelezen heeft, maar dit het mogelijk om vanop opstand je NAS te "bezoeken". (ter info: ajax explorer staat er ook op en als ik het goed begrepen heb, is dit iets gelijksaardig?)
In ieder geval. de opstelling is : telenetmodem--TPlink router--dlink switch --NAS. Indien het eenvoudiger zou zijn kan ik ook nog altijd de nas rechtstreeks aansluiten op de telenetmodem of de TPlink router. Ik heb daar nog poorten vrij. In dit geval moet ik enkel de mijn nas op een andere locatie opstellen. Ik heb al gelezen van port forwarding en dat voor mijn NAS de port 80 zou gebruikt moeten worden, maar verder reikt mijn kennis niet.

Ik zou het fantastisch vinden moest iemand mij hiermee kunnen helpen! Moet er nog bijkomende info nodig zijn, laat het me gerust weten.
Alvast bedankt!
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 4 februari 2013 om 22:24:16.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
telenet laat niks toe over poort 80, je zal dus je nas zo moeten instellen dat deze ook over een andere poort toegankelijk zou zijn :)

verder zou ik ook graag weten wat je al gelezen hebt, daarmee we je geen verkeerde informatie doorgeven of je informatie doorgeven die je reeds geprobeerd hebt...
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door shodan1 op zaterdag 16 februari 2013 om 10:50:39.
beste,