Multidesk.be » Forums » Virussen, adware, spyware, ... » Hijackthis Adwaredropper (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door labec op maandag 4 februari 2013 om 12:34:17.
labec heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 62
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hey!

De laptop van mijn vriendin zit een beetje vol met adware. Er kwamen overal advertenties op plaatsen waar deze niet hoorden. Op de google startpagina, tussen doorlopende teksten enzovoort. Er kwamen er meldingen van "coupons for "sitenaam" found". Als laatste werden woorden onderlijnd en gelinkt met ads.
Ik wou toen het stappenplan doorlopen om van al deze rommel vanaf te geraken maar ik stootte toen op een heel ander probleem. Alles verliep vlotjes tot ik de Hijackthis stap kwam. Het downloaden ging vlotjes maar het bestand had doodweg de naam "setup.exe". Wat ik op zich ook al een beetje verdacht vond. Toen ik de installatie wou beginnen merkte ik op dat er iets goed fout was. Hijackthis werd niet ge´nstalleerd, integendeel er werd meer adware ge´nstalleerd (moest ik verdergegaan zijn). Eerst waren het installaties van "ContinueToSave", daarna "RightClick" telkens met vragen voor startpagina's, zoekmachines en toolbars te installeren.
Ik moest via Firefox rechts klikken en "Koppeling opslaan als" gebruiken vooraleer ik het juiste Hijackthis.msi bestand kon downloaden.

Ik had een tijdje geleden ook een Malwarescan gedaan en daar had de scan een adwaredropper gevonden. Deze werd volgens malwarebytes met succes verwijderd. Toch hielden de problemen aan. Ik heb toen zelf wat aangepast in "about:config" in Firefox zelf. Linken naar andere zoekmachines aangepast naar google. De ads lijken verdwenen te zijn in Firefox. Maar zijn verre van verdwenen in Google Chrome, Internet explorer lijkt er geen last van te hebben.

De homepage bij Google Chrome is veranderd naar "http://websearch.soft-quick.info/", de zoekrobot (in de adresbalk) is veranderd naar "http://yourbestsearch.net". Ik vermoed dus dat er nog wat rondzwerft op de laptop.
Ze werkt met een laptop met Windows 7 Home premium als besturingssysteem.

Hierbij 2 Logjes van Malwarebytes, ÚÚn van een tijdje geleden met een detectie. En dan eentje van vandaag zonder gevonden fouten.

1:
Bijlage: 8379427dae0b84cb62c920f1cef08b2c.log
2:
Bijlage: c40c23dd8e74dd23719984acb3dd3aff.log

En hier het Hijackthis logje.
3:
Bijlage: ac8e91da18fad472449c4f404ce22ea1.log

Hopelijk heb ik het goed gedaan :) Alvast bedankt voor de raad en hulp! :D

Groeten,
Ruben
^ Reactie #1 geschreven door labec op woensdag 6 februari 2013 om 13:05:23.
labec heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 62
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Aangezien mijn vriendin op het einde van de week vertrekt naar Griekenland had ze liefst dat ik een herinstallatie deed van de laptop om zo ineens van alle problemen af te geraken. Het nakijken van de logjes is dus niet meer nodig.
Toch bedankt :)

Er mag dus een slotje op denk ik.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten